• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Besök hos AD
IMG_5125.png
Otroligt fin😍

Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ vad en 16750 i hyggligt skick ligger pĂ„ idag?
Och om 1983 Àr nÄgot speciellt Är för den modellen?
Jag vill ha en Ärsklocka nÀmligen men vÀljer gÀrna en frÄn 82 eller 84 om det kostar mig en massa extra för att fÄ en frÄn 83.

Mvh Perry

Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ vad en 16750 i hyggligt skick ligger pĂ„ idag?
Och om 1983 Àr nÄgot speciellt Är för den modellen?
Jag vill ha en Ärsklocka nÀmligen men vÀljer gÀrna en frÄn 82 eller 84 om det kostar mig en massa extra för att fÄ en frÄn 83.

Mvh Perry
Det kan nog vara sÄ att 83 fortfarande ska ha den matta tavlan utan guld runt index. MÄnga tavlor Àr nog iof utbytta mot den nyare typen ÀndÄ.

Det kan nog vara sÄ att 83 fortfarande ska ha den matta tavlan utan guld runt index. MÄnga tavlor Àr nog iof utbytta mot den nyare typen ÀndÄ.
Jo jag har sett att de sÀljs bÄde med ramen runt indexen och med den matta mÄlade tavlan.

Tack för svar.

Det Àr ingen som har nÄn koll pÄ vad som Àr ett rimligt pris för en i hyggligt skick?

Mvh Perry

Jo jag har sett att de sÀljs bÄde med ramen runt indexen och med den matta mÄlade tavlan.

Tack för svar.

Det Àr ingen som har nÄn koll pÄ vad som Àr ett rimligt pris för en i hyggligt skick?

Mvh Perry
En 83 med original matt tavla kostar betydligt mer Àn en med utbytt eller för den delen en senare med originaltavla med guld runt index. Enligt Chrono24:s vÀrderingsverktyg ligger de pÄ 130-170k utan tillbehör. Dra av nÄgra lappar frÄn det. Givetvis en grov uppskattning/gissning.

Bleknar bezels över tid? Sett vÀldigt bleka cokes. Anses det vara finare/dyrare eller sÀmre/billigare nÀr bezeln Àr blek?

Tillbaka
Topp