• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Fick ett telefonsamtal frÄn Bergströms ur i GBG för en stund sedan. Hade bestÀllt ett Coke och Pepsi insert till min 16700.
Dom förklarade att till den reffen sÄ fÄr jag bara bestÀlla det svarta och blÄröda:( eftersom Coke aldrig kom som ett alternativ till 16700.

Blir att jaga ett nytt frÀcht pÄ bukten ist. Vill inte ha faded som sagt!

Jag bestÀllde per mejl frÄn Pagholds. Iofs till en 16710 (och ett pepsi) men det stod 16700 pÄ asken sÄ det verkar vara samma insert till bÄda modellerna. Fick hem med posten. StÀlldes inga frÄgor. Testa dÀr om de nu har verksamheten igÄng efter smash-and-graben för nÄgon vecka sedan som jag har lÀst om.

Jag bestÀllde per mejl frÄn Pagholds. Iofs till en 16710 (och ett pepsi) men det stod 16700 pÄ asken sÄ det verkar vara samma insert till bÄda modellerna. Fick hem med posten. StÀlldes inga frÄgor. Testa dÀr om de nu har verksamheten igÄng efter smash-and-graben för nÄgon vecka sedan som jag har lÀst om.
Tack för tipset :)
Ska försöka bestÀlla ett Coke dÀrifrÄn !!

Nytt Pepsi avklarat, nu Àr det Coke kvar:)
IMG_4726.JPG

Ni som Àr inbitna GMT-fantaster, tankar om femsiffrig kontra sexsiffrig GMT, vad föredrar ni? Det kanske inte Àr helt underbyggt men jag tycker mig se bÄde fem- och sexsiffriga minskat i vÀrde en del pÄ sistone, Ätminstone planat ut. Inte för att det spelar nÄgon större roll men trevligt att handla nÀr marknaden Àr lÄg.

Jag har primÀrt tittat pÄ 116710LN, 16700 och 16710.

SÄ har tiden kommit, jag har slutligen gett upp inför grupptrycket. Det ska inhandlas en Ärsklocka.
Är född -85 och har sĂ„ledes "lyxen" att vĂ€lja mellan 16750 & 16760.
Är det mĂ„nne nĂ„gon som har ngt tips inför ovanstĂ„ende val?
Vilken hade ni valt av de ovanstÄende och varför?

(Om detta Àr fel stÀlle att frÄga sÄ ber jag om ursÀkt)

Ni som Àr inbitna GMT-fantaster, tankar om femsiffrig kontra sexsiffrig GMT, vad föredrar ni? Det kanske inte Àr helt underbyggt men jag tycker mig se bÄde fem- och sexsiffriga minskat i vÀrde en del pÄ sistone, Ätminstone planat ut. Inte för att det spelar nÄgon större roll men trevligt att handla nÀr marknaden Àr lÄg.

Minskat i vÀrde har de absolut inte gjort. Möjligen planar ut men det Àr fullt naturligt efter den ökning som varit. Köpte min 16710 för 34k för knappt fyra Är sedan... Med det sagt sÄ Àr det underförstÄtt att jag föredrar de (enligt mig) mer balanserade femsiffriga.

Jag har 116710LN och 16700, tycker det Àr tvÄ helt olika klockor, den enda som Àr likadant Àr vÀl mÀrket Rolex och Gmt :) prismÀssigt ligger dom konstigt nog ganska nÀra varandra!
Tycker det Àr svÄrt att vÀlja mellan 5 och 6 siffriga som sagt. LÀttare att vÀlja mellan 16700-16710 eller 116710LN-116710BLNR.
Men oavsett vad du vÀljer sÄ kommer du bli grymt nöjd!

6 siffrig Àr tyngre och upplevs större med sitt maxicase, med polerade mittlÀnkar och en keramisk bezel som gör den lite mer "blingig" enligt mig, tycker den funkar bra till lite finare tillfÀllen bla.
5mm snabbjusteringen Àr ocksÄ smidig att ha!

5 siffrig Àr lÀttare, borstad med fÀrgglad bezel som gör den sportigare och passar mer in i vardagen hos mig! Tycker den sitter vÀldigt bekvÀmt pÄ armen. Jag föredrar det senare oysterlock lÄset om det ska vara 5 siffrigt.

Lycka till :)

IMG_4709.JPG

Minskat i vÀrde har de absolut inte gjort. Möjligen planar ut men det Àr fullt naturligt efter den ökning som varit. Köpte min 16710 för 34k för knappt fyra Är sedan... Med det sagt sÄ Àr det underförstÄtt att jag föredrar de (enligt mig) mer balanserade femsiffriga.
My bad, missminner mig nog i sÄ fall.

Jag har 116710LN och 16700, tycker det Àr tvÄ helt olika klockor, den enda som Àr likadant Àr vÀl mÀrket Rolex och Gmt :) prismÀssigt ligger dom konstigt nog ganska nÀra varandra!
Tycker det Àr svÄrt att vÀlja mellan 5 och 6 siffriga som sagt. LÀttare att vÀlja mellan 16700-16710 eller 116710LN-116710BLNR.
Men oavsett vad du vÀljer sÄ kommer du bli grymt nöjd!

6 siffrig Àr tyngre och upplevs större med sitt maxicase, med polerade mittlÀnkar och en keramisk bezel som gör den lite mer "blingig" enligt mig, tycker den funkar bra till lite finare tillfÀllen bla.
5mm snabbjusteringen Àr ocksÄ smidig att ha!

5 siffrig Àr lÀttare, borstad med fÀrgglad bezel som gör den sportigare och passar mer in i vardagen hos mig! Tycker den sitter vÀldigt bekvÀmt pÄ armen. Jag föredrar det senare oysterlock lÄset om det ska vara 5 siffrigt.

Lycka till :)

IMG_4709.JPG
Tack för grym input. Eftersom jag redan har en 116600 sÄ finns det en rÀtt god tanke med att gÄ mot en femsiffrig - Àr inte heller nÄgot större fan av lÀnken pÄ LN, dÀremot lite jobbigt att inte ha samma spÀnne lÀngre. DÄ börjar jakten... :angel:

Vad tycker panelen om denna? Absolut polerad men tyckte den var charmig i övrigt.

Leden, men fÄr inte till bilderna i trÄden sÄ jag lÀnkar till chrono24:
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-cappuccino-faded-pepsi-bezel---serviced--id7217561.htm
Lite trÄkigt att den Àr blankpolerad istÀllet för borstad som det ska vara pÄ boetten.
I övrigt var den charmig som du sÀger, bandhornen sÄg bra och hyfsat tjocka ut ocksÄ.
Servad ocksÄ!
NÄgon med mer kunskap fÄr rÀtta mig om jag har fel :)

Tillbaka
Topp