• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Bas

Patek
Hmm intressant, ska man ha quickset eller inte?
Gmt master eller gmt master 2?
Svart/röd eller blÄ/röd? Dagen problem :)
FÄr helt enkelt lÀsa pÄ lite bÀttre pÄ skillnaderna!
 

Bas

Patek
Är "professional" varianten alltsĂ„ 16710 bĂ€ttre pĂ„ nĂ„got sett?
3 tidszoner Àr roligare Àn tvÄ.
Minimala skillnader som jag förstÄtt det.
Quickset eller inte spelar ingen större roll för mig och om ett insert kostar 1000kr sÄ spelar fÀrgen inte heller nÄgon större roll!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den hÀr trÄden behöver komma pÄ rÀtt köl igen.

EA5EC75A-D0B3-4616-8AB2-B0CB3ECC9632.jpeg
 

Zalath

Panerai
Är "professional" varianten alltsĂ„ 16710 bĂ€ttre pĂ„ nĂ„got sett?
3 tidszoner Àr roligare Àn tvÄ.
Minimala skillnader som jag förstÄtt det.
Quickset eller inte spelar ingen större roll för mig och om ett insert kostar 1000kr sÄ spelar fÀrgen inte heller nÄgon större roll!
Ja, det tar inte sÄ lÄng tid att stÀlla datum med timvisaren. AnvÀnds den var tredje-fjÀrde dag Àr det ju dessutom inte en issue alls. 16710 Àr för mig det sjÀlvklara valet. Ska en GMT (inte II) vÀljas bör det vara en pleximodell.
 
  • Like
Reactions: Bas

MartinB

Breitling
Jag har tÀnkt efter i flera Är nu pÄ vilken klocka som kommer att bli min "one watch". Det stod lÀnge mellan submariner, gmtII stÄl och och batman. Har till slut kommit fram till att det Àr gmt II i stÄl som Àr den som tycker allt som jag vill ha i en klocka. Passar helt okej till kostym (bÀttre Àn batman skulle jag sÀga), kÀnns lite mindre sportig. Till vardags kommer den vara utmÀrkt, sÀrskilt med tanke pÄ att jag flyger vÀldigt mycket i jobbet och dÀrmed uppskattar GMT-funktionen. Nu tÀnkte jag bara slÄ till, ringer till nÀrmaste AD - Bergströms i Malmö. Det Àr viktigt för mig att den Àr helt ny ocksÄ i med att drömmen Àr att ha klockan hela livet och Äldras med den.

BAM - 2 Ärs vÀntetid. Jag vill ju ha en nu, nu nÀr jag till sist bestÀmt mig haha!
 

HTran

Omega
Jag har tÀnkt efter i flera Är nu pÄ vilken klocka som kommer att bli min "one watch". Det stod lÀnge mellan submariner, gmtII stÄl och och batman. Har till slut kommit fram till att det Àr gmt II i stÄl som Àr den som tycker allt som jag vill ha i en klocka. Passar helt okej till kostym (bÀttre Àn batman skulle jag sÀga), kÀnns lite mindre sportig. Till vardags kommer den vara utmÀrkt, sÀrskilt med tanke pÄ att jag flyger vÀldigt mycket i jobbet och dÀrmed uppskattar GMT-funktionen. Nu tÀnkte jag bara slÄ till, ringer till nÀrmaste AD - Bergströms i Malmö. Det Àr viktigt för mig att den Àr helt ny ocksÄ i med att drömmen Àr att ha klockan hela livet och Äldras med den.

BAM - 2 Ärs vÀntetid. Jag vill ju ha en nu, nu nÀr jag till sist bestÀmt mig haha!
Du borde prova ringa runt till fler AD i landet för att kolla. Trodde inte det var 2 Är för dem svarta stÄl. Fick samma uppgifter för Batman frÄn AD i Gbg, slutade med att jag köpte nÄgon tusing dyrare av en grÄhandlare...vem orkar vÀnta 2 Är ;)
 
SÄg en annons pÄ blocket för ett tag sen pÄ en GMT "The Dark Knight". Som Batman-entusiast sÄ blev man ju nyfiken pÄ vad det Àr för nÄge. Plus att den var förbaskat snygg dÀr den lÄg alldeles svart.
DÄ Mr. Google och Ms. Pinterest inte gav sÀrskilt mycket info frÄgar jag er riktiga experter. SÀg vad ni kan/vet om "The Dark Knight". :)
 

Bas

Patek
SÄg en annons pÄ blocket för ett tag sen pÄ en GMT "The Dark Knight". Som Batman-entusiast sÄ blev man ju nyfiken pÄ vad det Àr för nÄge. Plus att den var förbaskat snygg dÀr den lÄg alldeles svart.
DÄ Mr. Google och Ms. Pinterest inte gav sÀrskilt mycket info frÄgar jag er riktiga experter. SÀg vad ni kan/vet om "The Dark Knight". :)
LÀgg upp bild pÄ den :)
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Jag har tÀnkt efter i flera Är nu pÄ vilken klocka som kommer att bli min "one watch". Det stod lÀnge mellan submariner, gmtII stÄl och och batman. Har till slut kommit fram till att det Àr gmt II i stÄl som Àr den som tycker allt som jag vill ha i en klocka. Passar helt okej till kostym (bÀttre Àn batman skulle jag sÀga), kÀnns lite mindre sportig. Till vardags kommer den vara utmÀrkt, sÀrskilt med tanke pÄ att jag flyger vÀldigt mycket i jobbet och dÀrmed uppskattar GMT-funktionen. Nu tÀnkte jag bara slÄ till, ringer till nÀrmaste AD - Bergströms i Malmö. Det Àr viktigt för mig att den Àr helt ny ocksÄ i med att drömmen Àr att ha klockan hela livet och Äldras med den.

BAM - 2 Ärs vÀntetid. Jag vill ju ha en nu, nu nÀr jag till sist bestÀmt mig haha!

Jag gick igenom exakt samma sak med exakt den modellen. Jag bestÀmde mig för att det var den jag skulle ha och började ringa runt till de olika AD i Sverige. Det var vÀldigt lÄng vÀntetid. Men i och med att jag skulle till London för en weekend sÄ började jag kontakta AD dÀr. Fortfarande ingen lycka och Ànnu lÀngre vÀntetider. Men sÄ fick jag tag pÄ Mappin and Webb i Tunbridge Wells och de löste det pÄ tvÄ veckor.

Jag tÀnker om du flyger mycket i arbetet kan det vara lÀttare att fÄ tag i en utomlands. Lycka till!
 
Topp