Det har den inte.Menar du att 16710 inte har quickset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det har den inte.Menar du att 16710 inte har quickset?
Konstigt att jag lyckats förtrÀnga att den funktionen saknades pÄ min förra 16710..Det har den inte.
FÀrg spelar ju nada roll iom att det kostar typ 1000kr att köpa till ett annat insert.Hmm intressant, ska man ha quickset eller inte?
Gmt master eller gmt master 2?
Svart/röd eller blÄ/röd? Dagen problem
FÄr helt enkelt lÀsa pÄ lite bÀttre pÄ skillnaderna!
Ja, det tar inte sĂ„ lĂ„ng tid att stĂ€lla datum med timvisaren. AnvĂ€nds den var tredje-fjĂ€rde dag Ă€r det ju dessutom inte en issue alls. 16710 Ă€r för mig det sjĂ€lvklara valet. Ska en GMT (inte II) vĂ€ljas bör det vara en pleximodell.Ăr "professional" varianten alltsĂ„ 16710 bĂ€ttre pĂ„ nĂ„got sett?
3 tidszoner Àr roligare Àn tvÄ.
Minimala skillnader som jag förstÄtt det.
Quickset eller inte spelar ingen större roll för mig och om ett insert kostar 1000kr sÄ spelar fÀrgen inte heller nÄgon större roll!
16700! Det Àr skönt med quickset för datumet.
16710 har ju ocksÄ quickset? Eller ja, semiquickset. RÀcker för mig.Menar du att 16710 inte har quickset?
UrsÀkta min okunskap men vad menas med SEL?Ang 16700 vs 16710 sÄ skulle jag inte bry mig vilken modell jag köpte. BÀttre att gÄ pÄ skick och pris. Gillar du SEL sÄ skulle jag gÄ pÄ 16710 frÄn 2001 eller nyare.
Och sÄ en bild frÄn idag
![]()
Solida ÀndlÀnkar, dessa gör att lÀnken upplevs som lite stadigare.UrsÀkta min okunskap men vad menas med SEL?
Okej dÄ hÀnger jag medSolida ÀndlÀnkar, dessa gör att lÀnken upplevs som lite stadigare.
Du borde prova ringa runt till fler AD i landet för att kolla. Trodde inte det var 2 Är för dem svarta stÄl. Fick samma uppgifter för Batman frÄn AD i Gbg, slutade med att jag köpte nÄgon tusing dyrare av en grÄhandlare...vem orkar vÀnta 2 ÄrJag har tÀnkt efter i flera Är nu pÄ vilken klocka som kommer att bli min "one watch". Det stod lÀnge mellan submariner, gmtII stÄl och och batman. Har till slut kommit fram till att det Àr gmt II i stÄl som Àr den som tycker allt som jag vill ha i en klocka. Passar helt okej till kostym (bÀttre Àn batman skulle jag sÀga), kÀnns lite mindre sportig. Till vardags kommer den vara utmÀrkt, sÀrskilt med tanke pÄ att jag flyger vÀldigt mycket i jobbet och dÀrmed uppskattar GMT-funktionen. Nu tÀnkte jag bara slÄ till, ringer till nÀrmaste AD - Bergströms i Malmö. Det Àr viktigt för mig att den Àr helt ny ocksÄ i med att drömmen Àr att ha klockan hela livet och Äldras med den.
BAM - 2 Ärs vÀntetid. Jag vill ju ha en nu, nu nÀr jag till sist bestÀmt mig haha!
LÀgg upp bild pÄ denSÄg en annons pÄ blocket för ett tag sen pÄ en GMT "The Dark Knight". Som Batman-entusiast sÄ blev man ju nyfiken pÄ vad det Àr för nÄge. Plus att den var förbaskat snygg dÀr den lÄg alldeles svart.
DÄ Mr. Google och Ms. Pinterest inte gav sÀrskilt mycket info frÄgar jag er riktiga experter. SÀg vad ni kan/vet om "The Dark Knight".![]()
Verkar vara en vanligt Gmt master II som Àr PVD behandlad?![]()
Bild frÄn annonsen.
Verkar vara en vanligt Gmt master II som Àr PVD behandlad?
1000:- hos AD.Om nÄgon sitter pÄ ett frÀcht Coke insert som passar 16700 sÄ hojta till !
Oj fan va grymt! Tack för tipset1000:- hos AD.
Eller sÄ kör man lite av varje
![]()
Finn ett fel ocksÄ!![]()
Jag har tÀnkt efter i flera Är nu pÄ vilken klocka som kommer att bli min "one watch". Det stod lÀnge mellan submariner, gmtII stÄl och och batman. Har till slut kommit fram till att det Àr gmt II i stÄl som Àr den som tycker allt som jag vill ha i en klocka. Passar helt okej till kostym (bÀttre Àn batman skulle jag sÀga), kÀnns lite mindre sportig. Till vardags kommer den vara utmÀrkt, sÀrskilt med tanke pÄ att jag flyger vÀldigt mycket i jobbet och dÀrmed uppskattar GMT-funktionen. Nu tÀnkte jag bara slÄ till, ringer till nÀrmaste AD - Bergströms i Malmö. Det Àr viktigt för mig att den Àr helt ny ocksÄ i med att drömmen Àr att ha klockan hela livet och Äldras med den.
BAM - 2 Ärs vÀntetid. Jag vill ju ha en nu, nu nÀr jag till sist bestÀmt mig haha!