• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

D
GMT 16750.

A117FCDB-630C-4084-ABFC-6F8925C69AF3.jpeg
5BA60F81-1418-43DA-A67C-21D5184B25C9.jpeg
D7EA2973-0C42-4445-BCEB-B798FAB4477D.jpeg
E4F17FE9-A2F8-49DF-9107-B234B172E967.jpeg
En Àr fin den hÀr.

OsÀker pÄ hur mycket det kan vara vÀrt för mig men dÄ det blir min första Rolex sÄ kÀnns fullset pÄ nÄgot sÀtt gött att ha.
SÄ egentligen Àr inte 78k fullset och nyservad inte helt Ät helvete med andra ord.
Tack för info!

Trevlig helg!
Det Àr klart du ska pruta? Bjud 70k vid ett snabbt och okomplicerat köp, dÄ har du pengar kvar till en beater eller ytterligare en framtida service!

Mvh Roffe.

0FA59B44-1595-4BC1-A90A-1784116F9C61.jpeg

TÀnkte införskaffa en 116710-BLNR. FrÄgan Àr nu, Àr det ens möjligt via en AD? (Vill ej köpa en begagnad eller via en grÄhandlare). Har mailat Krons Ur, Nymans Ur och Bergströms Ur. Har bara fÄtt svar frÄn Krons att deras vÀntelista pÄ den modellen Àr stÀngd.

Senast Àndrad:

TÀnkte införskaffa en 116719-BLNR. FrÄgan Àr nu, Àr det ens möjligt via en AD? (Vill ej köpa en begagnad eller en grÄhandlare). Har mailat Krons Ur, Nymans Ur och Bergströms Ur. Har bara fÄtt svar frÄn Krons att deras vÀntelista pÄ den modellen Àr stÀngd.
Varför inte höra av dig till AD i mindre stÀderna....

Är priset vettigt sĂ„ finns vĂ€l ingen anledning att pruta, eller?

Du kanske Àr en sÄdan som bara skall pruta för prutandes skull.....
Nej, jag pratar inte för prutandets skull.
Men det verkade pÄ mÄnga i trÄden som att 78k var ett relativt högt pris, eller Àr det inte Det? Jag Àr dÄlig pÄ vintage.
Sen anser jag att om jag KAN spara 10%, sÄ vore jag dum om jag inte iaf försökte.

Hur mkt anser du det vara rimligt att betala för en NY tvÄtons sub? 120k?
Om inte hur mkt anser du det rimligt att pruta isÄfall? 20, 22%? (IsÄfall begÀr du juh lika mkt för din begagnade dinka som man betalar för en NY? Eller ska jag ta med i berÀkningarna att du ev inte har utnyttjat möjligheten att pruta pÄ din nya klocka, sÄ dÀrför ska jag se det som ett bra pris för att du (som inte prutade) nu har sÀnkt dig 20%mot vad DU betalade (listpris)?)
Det blir jag erbjuden, 17% pÄ stÄlklockor, utan att tjata eller pruta, utan bara genom att frÄga vad de kan ge mig för pris. Jag förstÄr inte riktigt din tanke hÀr..

Mvh Roffe

Senast Àndrad:
Nej, jag pratar inte för prutandets skull.
Men det verkade pÄ mÄnga i trÄden som att 78k var ett relativt högt pris, eller Àr det inte Det? Jag Àr dÄlig pÄ vintage.
Sen anser jag att om jag KAN spara 10%, sÄ vore jag dum om jag inte iaf försökte.

Hur mkt anser du det vara rimligt att betala för en NY tvÄtons sub? 120k?
Om inte hur mkt anser du det rimligt att pruta isÄfall? 20, 22%? (IsÄfall begÀr du juh lika mkt för din begagnade dinka som man betalar för en NY? Eller ska jag ta med i berÀkningarna att du ev inte har utnyttjat möjligheten att pruta pÄ din nya klocka, sÄ dÀrför ska jag se det som ett bra pris för att du (som inte prutade) nu har sÀnkt dig 20%mot vad DU betalade (listpris)?)
Det blir jag erbjuden, 17% pÄ stÄlklockor, utan att tjata eller pruta, utan bara genom att frÄga vad de kan ge mig för pris. Jag förstÄr inte riktigt din tanke hÀr..

Mvh Roffe
Knata du in och fÄ 17 % pÄ stÄlisarna sÄ köper jag dem av dig.
Tar en vanlig sub med och utan datum, en gmt och varför inte en blÄ/svart ocksÄ, lika bra att ta en daytona med eftersom rabatten Àr sÄ bra.

Knata du in och fÄ 17 % pÄ stÄlisarna sÄ köper jag dem av dig.
Tar en vanlig sub med och utan datum, en gmt och varför inte en blÄ/svart ocksÄ, lika bra att ta en daytona med eftersom rabatten Àr sÄ bra.
Skrev jag sportstÄl? Det erbjudandet gÀllde förra sommaren pÄ en Datejust och en Oyster Perpetual.
Och hur mkt hade DU tÀnkt dig att din rabatt skulle bli? Men du vill vÀl inte ha en Daytona för 140k? Eftersom att det Àr idag ett bra pris pÄ en NY sÄdan, liksom listpris pÄ en blÄsvart GMT. SÄ det Àr vÀl bara att stÀlla dig i kö?

Mvh.

Skrev jag sportstÄl? Det erbjudandet gÀllde förra sommaren pÄ en Datejust och en Oyster Perpetual.
Och hur mkt hade DU tÀnkt dig att din rabatt skulle bli? Men du vill vÀl inte ha en Daytona för 140k? Eftersom att det Àr idag ett bra pris pÄ en NY sÄdan, liksom listpris pÄ en blÄsvart GMT. SÄ det Àr vÀl bara att stÀlla dig i kö?

Mvh.
Du skrev stÄl....Àr inte de jag bestÀllde av dig stÄl?

TÀnkte införskaffa en 116719-BLNR. FrÄgan Àr nu, Àr det ens möjligt via en AD? (Vill ej köpa en begagnad eller via en grÄhandlare). Har mailat Krons Ur, Nymans Ur och Bergströms Ur. Har bara fÄtt svar frÄn Krons att deras vÀntelista pÄ den modellen Àr stÀngd.
Varför vill du inte köpa frÄn grÄhandlare?
Dom fÄr sina klockor frÄn AD

Varför vill du inte köpa frÄn grÄhandlare?
Dom fÄr sina klockor frÄn AD
Kanske inte vill gynna den typen av marknad och vÀrdesÀtter att det finns ad att hÀlsa pÄ vid köp

Fast p andra sÄ har du rÀtt, tror alla AD Àr medvetna om nÀr de sÀljer klockor till grÄhandlarna

Senast Àndrad:
Du skrev stÄl....Àr inte de jag bestÀllde av dig stÄl?
Jag skrev stÄl. Inte alla modeller i stÄl. Det sÀger vÀl sig sjÀlvt att det Àr totalt omöjligt att fÄ 17% rabatt pÄ en klocka med vÀntetid,som sÀljer sig sjÀlv, oavsett din relation till butik och sÀljare?
Det gÀller (gÀllde iaf dÄ) de tvÄ modeller jag nÀmnde.
Och det bÀsta Jag har blivit erbjuden var 21% pÄ stÄlklockor. Men dÄ Panerai, Omega, Sjöö Sandström och Longines, totalt 5 ur.
Samma rabatt vid köp av en helguldare frÄn Rolex, PÄ frÄgan vad de kunde ge mig för pris pÄ den.

Dessutom skulle du fÄ betala 140k kr för en Daytona, om Jag hade fÄtt tag i en, 17% eller ej, eftersom du Inte prutar nÀr priset Àr bra. Och det Àr det, nÀr man tittar pÄ hur marknaden ser ut. För inte skulle du vÀl pruta?

Mvh Roffe

Senast Àndrad:
Denna trÄd hjÀlper inte för GMT suget.. Söker en 5-siffrig klocka med SEL, men frÄgan Àr Pepsi (roligare) eller Coke (mindre uppmÀrksamhet)! Har nÄgon haft problem med Pepsi pÄ mera konservativa arbetsplatser?

Denna trÄd hjÀlper inte för GMT suget.. Söker en 5-siffrig klocka med SEL, men frÄgan Àr Pepsi (roligare) eller Coke (mindre uppmÀrksamhet)! Har nÄgon haft problem med Pepsi pÄ mera konservativa arbetsplatser?
Varför vÀlja nÀr du kan köpa ett extra insert för nÄgra hundra kr och variera?

Tillbaka
Topp