• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Äntligen sĂ„ fĂ„r man posta i denna trĂ„den :) hĂ€r med nyförvĂ€rvet!
IMG_20180516_155138-01.jpeg

Firar inlÀgg #400. Grattis till mig sjÀlv!

Mycket snack om vÀntetider.

Jag tror det börjar bli sÄ pass att ÄterförsÀljarna inte lÀngre har en aning.
Majoriteten av folket pÄ intresselistorna kommer aldrig köpa klockan. DÀcksparkare och dagdrömmare. Det Àr min uppfattning.
DÀrför borde det rimligtvis, förutsatt att produkterna fortsÀtter produceras, gÄ betydligt snabbare Àn vad som uppges.

Sen borde AD försöka sÀlja pÄ de potentiella kunder som Àr i butiken nÄgot annat.
Typ ” det Ă€r femhundra pers i kö pĂ„ BLNR, men slĂ„r du till idag pĂ„ denna TT fĂ„r du fin rabatt, tvĂ„ gröna kepsar och ett paraply pĂ„ köpet”

DÄ hade jag kanske köpt nÄgot annat under tiden.

DÄ kanske det vore dags med handpenning pÄ modeller (ex Daytona/Pepsi/BLNR m.fl) med vÀldigt lÄnga kötider. Det kÀnns inte orimligt för att komma ifrÄn dÀcksparkare och de som stÀller sig sig pÄ alla listor man kan komma med pÄ.

DÄ kanske det vore dags med handpenning pÄ modeller (ex Daytona/Pepsi/BLNR m.fl) med vÀldigt lÄnga kötider. Det kÀnns inte orimligt för att komma ifrÄn dÀcksparkare och de som stÀller sig sig pÄ alla listor man kan komma med pÄ.
Det lÄter inte som nÄgon dum idé.. Ä andra sidan skulle det nog i praktiken inte funka, om inte alla butiker sÄg till att ha minst ett skyltexemplar av varje modell/metall/fÀrg. För man vet juh inte hur man verkligen kÀnner om man bara ser den pÄ bild, och skulle du tvingas köpa/förlora en tia i handpenning pÄ en klocka sÄ slog det nog inte bara pÄ ADn utan minst lika mkt pÄ företaget.

SÄ en bra ide om alla som tÀnkt anvÀnda sig av det kan tillhandahÄlla provexemplar pÄ alla modeller och utföranden.

Mvh Roffe

Kul att jag kan reta nÄgon iaf.
SÄ du tycker att det Àr "kul"? Det sÀger ganska mycket om dig som mÀnniska. Personligen Àr jag mer Àn lovligt trött pÄ dig iaf, och jag anser att du inte bidrar överhuvudtaget till att göra den hÀr trÄden varken bÀttre eller mer innehÄllsrik. Jag kommer inte att fortsÀtta diskutera det hÀr, av respekt för entusiasterna som faktiskt fyller trÄden med relevant content, men du fÄr gÀrna höra av dig pÄ PM om du kÀnner att du vill driva dialogen vidare. Höj nivÄn nu Àr du snÀll.

SÄ du tycker att det Àr "kul"? Det sÀger ganska mycket om dig som mÀnniska. Personligen Àr jag mer Àn lovligt trött pÄ dig iaf, och jag anser att du inte bidrar överhuvudtaget till att göra den hÀr trÄden varken bÀttre eller mer innehÄllsrik. Jag kommer inte att fortsÀtta diskutera det hÀr, av respekt för entusiasterna som faktiskt fyller trÄden med relevant content, men du fÄr gÀrna höra av dig pÄ PM om du kÀnner att du vill driva dialogen vidare. Höj nivÄn nu Àr du snÀll.
Jag struntar högaktningsfullt i vad Àr trött pÄ och anser.
Jag har rÀtt att prata vad jag vill som Àr GMT relaterat i trÄden.
Och jag har absolut inget intresse av att pm:a med dig. Tack ÀndÄ.

Mvh Roffe

Mvh Roffe
LĂ€gg ner. Starta egen trĂ„d om kötider. HĂ€r vill man lĂ€sa intressanta saker om gmt. Kötider platsar inte in. Iaf inte pĂ„ varje sida, du har sagt ditt om kölistor gĂ„ vidare nu. Återkom gĂ€rna nĂ€r du fĂ„tt dina klockor

Denna Àr ju grym. NÄgon som köar?:)

IMG_20180517_093413.png
IMG_20180517_093354.png

Nej men Àr sugen pÄ att testa den. Avvaktar dock tills den kommit ut pÄ marknaden för att kÀnna av priserna. Vet redan nu att det Àr en klocka som jag inte kommer behÄlla livet ut. Vill inte tappa tvÄ mÄnadslöner bara för att jag Àr rastlös.

Nej men Àr sugen pÄ att testa den. Avvaktar dock tills den kommit ut pÄ marknaden för att kÀnna av priserna. Vet redan nu att det Àr en klocka som jag inte kommer behÄlla livet ut. Vill inte tappa tvÄ mÄnadslöner bara för att jag Àr rastlös.

LĂ„ter klokt :) den Ă€r grym ut pĂ„ bilderna, det jag Ă€r skeptisk till Ă€r förgen pĂ„ nedre delen av bezel. Vissa bilder Ă€r den riktigt bra, andra meh. SĂ„ att prova irl. Är nog THE way to go.

Tittade runt pĂ„ GMT modellerna pĂ„ Rolex hemsida lite och gemförde. Nya SS Pepsin, RG helguld och halvguld har fĂ„tt det nya verket 3285 pĂ„ 70h men inte Wg Pepsin med blĂ„ tavla som har kvar gamla 3286 verket? Är det nĂ„gon som hört nĂ„got varför det Ă€r sĂ„?

LĂ„ter klokt :) den Ă€r grym ut pĂ„ bilderna, det jag Ă€r skeptisk till Ă€r förgen pĂ„ nedre delen av bezel. Vissa bilder Ă€r den riktigt bra, andra meh. SĂ„ att prova irl. Är nog THE way to go.

KÀnns som att den i TT ger mer för pengarna. VÄgar nÀstan pÄstÄ att den Àr bÀttre pÄ allt utom att vara ett statement.

Mvh Roffe

"Mvh" har varit trött sen lÄngt tillbaka, men du har begravt de helt och hÄllet.

LĂ€gg ner. Starta egen trĂ„d om kötider. HĂ€r vill man lĂ€sa intressanta saker om gmt. Kötider platsar inte in. Iaf inte pĂ„ varje sida, du har sagt ditt om kölistor gĂ„ vidare nu. Återkom gĂ€rna nĂ€r du fĂ„tt dina klockor
Sluta gÀrna att förbruka ordet kötider, JAG har inte nÀmnt nÄgot om mina egna kötider pÄ flera sidor, bara svarat pÄ frÄgor som nÄgonbstilig i trÄden. Som rÄkade gÀlla just "kötider", men kötider pÄ en klocka som JAG inte Àr intresserad av alls, nÀmligen Batman. Som jag alltsÄ INTE stÄr i nÄn kö pÄ.
"Mvh" har varit trött sen lÄngt tillbaka, men du har begravt de helt och hÄllet.
Jag förstÄr inte.
"Med vÀnliga hÀlsningar" betyder alltsÄ "mvh". Det Àr en förkortning, som "NOS" "osv",eller ja "GMT"!

Mvh Rolf Q Persson

Sluta gÀrna att förbruka ordet kötider, JAG har inte nÀmnt nÄgot om mina egna kötider pÄ flera sidor, bara svarat pÄ frÄgor som nÄgonbstilig i trÄden. Som rÄkade gÀlla just "kötider", men kötider pÄ en klocka som JAG inte Àr intresserad av alls, nÀmligen Batman. Som jag alltsÄ INTE stÄr i nÄn kö pÄ.

Jag förstÄr inte.
"Med vÀnliga hÀlsningar" betyder alltsÄ "mvh". Det Àr en förkortning, som "NOS" "osv",eller ja "GMT"!

Mvh Rolf Q Persson
Vad Àr det du köar pÄ?

Vad Àr det du köar pÄ?
JAG köar pÄ en 126710 pepsi och en 114060, min sambo pÄ en 126710 pepsi.
SÄ nÄgon Batman Àr inte av intresse för mig, kötiden pÄ dessa var det nÄgon annan som frÄgade efter.
Jag svarade bara vad jag fÄtt höra nÀr jag sjÀlv frÄgade om kötiderna pÄ dessa.

Mvh Roffe

Tillbaka
Topp