Haha det Àr lugnt, fortfarande förbaskat bra klockor. LÀgger upp en bonusbild pÄ min 116710LNSom en blixt frÄn klar himmel sÄ har jag nu insett mitt tankefel.. Du hade helt rÀtt och jag hade fel![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha det Àr lugnt, fortfarande förbaskat bra klockor. LÀgger upp en bonusbild pÄ min 116710LNSom en blixt frÄn klar himmel sÄ har jag nu insett mitt tankefel.. Du hade helt rÀtt och jag hade fel![]()
Jag tror den första pÄ Blocket kommer ligga pÄ 140-150. Om jag kan pruta en aning sÄ köper jag den.
Du stÄr ju först i kö pÄ Bergströms för en, lÄter dumt köpa en som nÄgon ockrar dÄ?!![]()
De sa rakt ut att de har kunder som fÄr gÄ före.
DÄ har du köpt för fÄ klockor av dem![]()
Det gÄr juh inte att stÄ "först" i kön? - det verkar de ganska eniga om hÀr i trÄden.Du stÄr ju först i kö pÄ Bergströms för en, lÄter dumt köpa en som nÄgon ockrar dÄ?!![]()
Det gÄr juh inte att stÄ "först" i kön? - det verkar de ganska eniga om hÀr i trÄden.
Mvh Roffe
Ja, det Àr juh klart.Man kan stÄ först pÄ intresselistan, dock tillÀmpar inte AD turordning i densamma.
Men Roffe, detta Àr ett entusiastforum. HÀr finns alla sorter. De flesta vill bara av glÀdje dela med sig med klockvÀnner som man normalt inte hittar ute i vanliga livet. Som de nördar vi Àr, brukar vi visa uppskattning för de klockor vi tycker om. Det skulle inte bli mycket till forum om vi inte lÀgger upp bilder.Ja, snart kanske det börjar ramla in klockor.
SjÀlv lÀgger jag nog inte ut nÄgon "paketöppning" eller wristshot. Vill undvika ev skrytrykte.
(Om jag skulle fÄ en sÄpass tidigt att det vore vÀrt att lÀgga ut den alls i DET syftet)
Mvh Roffe
Hehe, nejdÄ, jag e lite bitter bara, men det beror vÀl pÄ att en del medlemmar har valt att tolka, nÀr jag tex har frÄgat vad marknadspriset pÄ den nya refen kan tÀnkas bli,natt jag dÄ endast stÀllt mig i kö för att minsann göra fula pengar, medans de minsann faktiskt Àr INTRESSERAD av klockan ifrÄga" och liknande.. hehe.Men Roffe, detta Àr ett entusiastforum. HÀr finns alla sorter. De flesta vill bara av glÀdje dela med sig med klockvÀnner som man normalt inte hittar ute i vanliga livet. Som de nördar vi Àr, brukar vi visa uppskattning för de klockor vi tycker om. Det skulle inte bli mycket till forum om vi inte lÀgger upp bilder.
Att det sedan finns en och annan som kanske vill skryta med klockorna Àr vÀl ofrÄnkommligt, men jag tror de Àr i minoritet.
Det jag vill sÀga Àr att du inte ska dra dig för att lÀgga upp bilder. Om du sedan tycker att ditt nick blev för igenkÀnningsbart, Àr det bara att be admin att byta det.![]()
Med all respekt, kan vi inte ÄtergÄ till trÄdens syfte? Köp din nya GMT nÀr ditt nummer kommer upp, och flippa den direkt om du vill göra dig en hacka. BehÄller du den sÄ visa upp den hÀr. Case closed.Hehe, nejdÄ, jag e lite bitter bara, men det beror vÀl pÄ att en del medlemmar har valt att tolka, nÀr jag tex har frÄgat vad marknadspriset pÄ den nya refen kan tÀnkas bli,natt jag dÄ endast stÀllt mig i kö för att minsann göra fula pengar, medans de minsann faktiskt Àr INTRESSERAD av klockan ifrÄga" och liknande.. hehe.
Men du har rÀtt,ndet skulle inte bli mkt till forum, och jag borde inte vara sÄ bitter.
För örigt sĂ„ heter jag naturligtvis inte vare sig Rolf eller Persson. Jag tĂ€nkte att det passar lika bra som "A Clockwork Ăpple" eller vilket nick som helst.
Mvh Roffe
Absolut, jag skrev juh det pĂ„ tvĂ„ stĂ€llen i mitt senaste inlĂ€gg. Jag ĂR lite bitter över att folk inte verkar lĂ€sa vad jag skriver utan hĂ€nvisar till att "man kan lĂ€sa mellan raderna, jĂ€mförbart med hur/vad som stod i DaytonatrĂ„den nĂ€r DET begav sig. Och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt se vad jag faktiskt menar"Med all respekt, kan vi inte Ă„tergĂ„ till trĂ„dens syfte? Köp din nya GMT nĂ€r ditt nummer kommer upp, och flippa den direkt om du vill göra dig en hacka. BehĂ„ller du den sĂ„ visa upp den hĂ€r. Case closed.
Mustang - en fet bil (speciellt GT:n)A-serie - 99. En MKT trevlig klocka![]()
![]()
Diskuterar du nÄgot annat Àn kötider och din eventuella köplats? Och försöker övertyga att du minsan inte ska köpa och sÀlja vidare Àven fast du stÄr uppskriven pÄ tvÄ pepsiJag fick höra 5 till 7 Är hos Krons i Feb (tror jag), dÄ sÄ de att de inte tar in fler i kö pÄ den, det "Àr ingen ide", hette det, och det förstÄr jag om det Àr 5 Är +, och INGEN i "kön" kommer att tacka nej, utan ta lÄn om inte kapital finns och gÄ hem, lÀgga ut den för 100k, och tjÀna 20kakor pÄ en natt.
AD mÄste juh göra nÄgot Ät privathandlare som köper 50 klockor om Äret bara för att gÄ med vinst, de fÄr juh inte mycket NYA kunder pÄ att behöva neka folk att fÄ handla, bara för att nÄgon stÄr i kö pÄ 5 Daytona i varenda svensk AD.
Och allt som blir tillgÀngligt för de som inte handlat för 300k eller mer hos samma AD tvingas handla till karateocker av nÄn skitstövel som precis som diamantföretagen, hÄller nere tillgÄngen genom att köpa upp "allt", och driva upp priserna till absurdum genom ockerhandel.
Jag tror dessutom att folk kan fÄ "agg" mot företaget i sig pga dessa saker.
Jag personligen tkr Daytona Àr en fin klocka, men inte en 200k kr klocka, lika lite sömnen 10Är gammal Nautilus Àr vÀrd en halvmiljon. Detta Àr nog inte bra för företagen i lÀngden.
Kanske för Patek, men inte för ett mÀrke som Rolex, som har haft bÄde namn som Inger klass/respekt, kvalitet som hÄller ett liv och priser sÄ vilken Svensson som helst med intresse och som Àr villig att prioritera/spara ett Är eller tvÄ kan köpa en instegsmodell eller stÄlsport.
(PrismÀssigt)
Men med 10Ärs vÀntetid pÄ klockorna sÄ drar ockerpriserna ivÀg, och Rolex blir inget större "lyxmÀrke" för det, bara ett företag som tidigare haft "bra" priser, som nu har hutlösa priser. För en mÀnniska som vill köpa sin första (Och kanske enda) Rolex och har rÄkat fastna för tex Daytona.
Han/hon kommer att sÀga "Rolex Àr dyrt" de hÀvdar att det kostar frukt, men alla jag hittat fÄr man betala oxfilé för.
Och om man inte Ă€r inlĂ€st pĂ„ hur det ser ut med den saken, sĂ„ kommer skiten att kastas pĂ„ Rolex som företag. - "Rolex sĂ€ger att den kostar 100k, men Jag har inte hittat en enda under 180k". SKITFĂRETAG, bluffmakare, girigbukar. Etc "ska Fan aldrig köpa en Rolex". Och sĂ„ vĂ€ljer man ett annat mĂ€rke till sitt livs investering vad gĂ€ller klocka.
Man fÄr tÀnka pÄ att majoriteten av klockÀgarna (99.5%?) Inte Àr nÄgra klocksamlare, FLIPPARE Àgare av 7 "lyxklockor". Utan bland dessa sÄ köps EN, eller kanske tvÄ DYRA klockor, plus ev barnklockor eller vad det nu mÄ vara.
Dessa har inte samma intresse som de som hÀnger pÄ detta forum, och lÀser naturligtvis inte pÄ varför "ROLEX" har sÄ höga priser pÄ en klocka som de sjÀlva hÀvdar ska kosta hÀlften sÄ mkt NY. Igen. Företaget fÄr ta smÀllen. SÄ jag tror att de kÀmpar rÀtt hÄrt med att fÄ priserna att fasa ut och bli rimliga för fler Àn bara de som mest troligt kommer sÀlja vidare inom ett halvÄr och dÀrför kan betala i princip vad som,eftersom de fÄr tillbaka det av nÀste man pÄ listan.
VÀnliga mÀn och kvinnor, som vill köpa en klocka för att behÄlla och anvÀnda som bruksklocka, kommer inte köpa en Daytona i stÄl för nÀrmare 200k. DÄ köper man EN annan fin klocka för 100k.
Dessa kunder varken vill eller kan företaget Rolex tappa. De kan inte gÄ rÄne pÄ de 2 av 1000 invÄnare med ett klockintresse pÄ grÀnsen till beroende.
Men Äter till din direkta frÄga, jag fick som sagt höra 5 - 7 Är, och att det inte ens var idé att stÀlla sig i kö,Koch dÄ Àr jag trogen kund.
Jag tror dock att de börjar korta av köerna nu och "kasta ut" folk (order uppifrÄn) ur köerna, för att det Àr HELT orimligt att ha en vÀntetid pÄ 12Är, dÀr du dessutom VET att INGEN kommer att tacka nej till ett erbjudande av en Daytona.
Jag lÀste i (tror jag) DaytonatrÄden om en kund som fÄtt ett mail frÄn en AD, att han efter 2 Ärs köande för en Daytona "Äkte ur" kön, för att de var tvugna att prioritera redan befintliga kunder och kunder som köpt annat Àn bara Rolex innan. NÄnting sÄdant.
Och jag menar att det Àr HIT vi har varit pÄvÀg, om inte varumÀrket ska ta stryk, bland vanliga dödliga. DÀr just Rolex har en stor del av sina kunder,itill skillnad mot tex Richard Mille sombriktarmin sig pÄ miljonÀrer och uppÄt.
SÄ, kanske (Och förhoppningsvis) sÄ minskar köerna ordentligt om man kastar ut alla som redan köpt tvÄ Batman, Hulk eller Daytona (nya) de senaste tvÄ Ären.
Mvh Roffe
Ăr 3:Ă€n pĂ„ den sista refen pga guldet? Ăr det "samma" klocka annars, bortsett frĂ„n olika Ă„r(?)TvĂ„ GMT favoriter!
16750 till vÀnster 16753 till höger.
![]()
![]()
HĂ€r finns lite kul lĂ€sning om siffrorna i referensenĂr 3:Ă€n pĂ„ den sista refen pga guldet? Ăr det "samma" klocka annars, bortsett frĂ„n olika Ă„r(?)
Jag skulle vilja ha en sÄdan hÀr (nÄn av de) frÄn 1983. Skulle va kul om ett par Är nÀr man Àr en gammal man med ölmage som sitter pÄ verandan med en whisky och en cigarr och överblickar en sjö eller nÄnting.
Mvh a Clockwork Roffe
Tack!HÀr finns lite kul lÀsning om siffrorna i referensen
https://www.minus4plus6.com/numbers.php
Ăr 3:Ă€n pĂ„ den sista refen pga guldet? Ăr det "samma" klocka annars, bortsett frĂ„n olika Ă„r(?)
Jag skulle vilja ha en sÄdan hÀr (nÄn av de) frÄn 1983. Skulle va kul om ett par Är nÀr man Àr en gammal man med ölmage som sitter pÄ verandan med en whisky och en cigarr och överblickar en sjö eller nÄnting.
Mvh a Clockwork Roffe
Jisses, hÄller du fortfarande pÄ om dessa kötider? HÄll topic istÀllet..Wall of text.
Sluta mata trollet, han kommer aldrig att ha nÄgon gmt.Men Roffe, detta Àr ett entusiastforum. HÀr finns alla sorter. De flesta vill bara av glÀdje dela med sig med klockvÀnner som man normalt inte hittar ute i vanliga livet. Som de nördar vi Àr, brukar vi visa uppskattning för de klockor vi tycker om. Det skulle inte bli mycket till forum om vi inte lÀgger upp bilder.
Att det sedan finns en och annan som kanske vill skryta med klockorna Àr vÀl ofrÄnkommligt, men jag tror de Àr i minoritet.
Det jag vill sÀga Àr att du inte ska dra dig för att lÀgga upp bilder. Om du sedan tycker att ditt nick blev för igenkÀnningsbart, Àr det bara att be admin att byta det.![]()
Ja. Till mig sa de i februari att det var 5 - 7 Ärs vÀntetid, och att de inte tog in fler pÄ listorna.NÄgon som har en hygglig uppskattning pÄ vilka kötider det Àr pÄ BLNR pÄ butikerna i SthlmsomrÄdet? Om det nu tar in fler pÄ kö..
Ja. Till mig sa de i februari att det var 5 - 7 Ärs vÀntetid, och att de inte tog in fler pÄ listorna.
Det var i Stockholm.
Ok ok, jag ska bara hÀmta ut mina bestÀllningar sÄ fÄr vi vÀl se sen.En butik som drar till med fantasisiffror pÄ 5-7 Är vill inte ha dig som kund, det mÄste du förstÄ. GÄ till annan butik pÄ annan ort.
Ok ok, jag ska bara hÀmta ut mina bestÀllningar sÄ fÄr vi vÀl se sen.
Men vad Àr vÀntetiden dÄ, du som verkar veta?
Mvh Roffe