Undrar vilket pris det blir? Men sÀkert runt 220k tror jag, galet.
Det fÄr man ju en beggad vitguldare för... vet iaf vad jag hade köpt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Undrar vilket pris det blir? Men sÀkert runt 220k tror jag, galet.
Stoppa pressarna! Oyster passar nya BLRO.
https://www.rolexforums.com/showthread.php?p=8661409#post8661409
Stoppa pressarna! Oyster passar nya BLRO.
https://www.rolexforums.com/showthread.php?p=8661409#post8661409
SĂ„ himla fin!Mmm...Sophia Loren.
![]()
![]()
![]()
SĂ„ himla fin!
Tackar!
För att vara en gubbsafir sÄ Àr den grym!
Men det gÄr att Àlska bÄde gubbsafir och plexi, jag vet!Gubbssafir Àr underskattat!
I dagens marknad?Gubbssafir Àr underskattat!
I dagens marknad?
För mig kÀnns dom bara lite omoderna och begagnade, men det Àr ju det fina med klockor, man har olika preferenser. Hade det inte varit för vÀrdeökningen vi sett pÄ den senare tiden skulle inte mÄnga betala dessa summor för sportrolex. Nu har det ju varit de bÀsta klockaffÀrena man kunnat göra.Du har en poÀng, men gillar man dom och har rÄd, sÄ Àr det ju inga dÄliga klockor!
Sen skulle kanske jag inte personligen betala dagens pris för en femsiffrig 16710, Àven om klockan Àr trevlig i sig!
Kan ÀndÄ tycka att det Àr mer försvars bart att betala 75-80 för en 16710:a, Àn att betala 100k över listpriset för den nya GMT Pepsin!
För mig kÀnns dom bara lite omoderna och begagnade, men det Àr ju det fina med klockor, man har olika preferenser. Hade det inte varit för vÀrdeökningen vi sett pÄ den senare tiden skulle inte mÄnga betala dessa summor för sportrolex. Nu har det ju varit de bÀsta klockaffÀrena man kunnat göra.
SÄ sjukt tuff. ThunderbirdkÀnsla
SÄ sjukt tuff. ThunderbirdkÀnsla
Nej dom Àr ocksÄ vÀldigt trevliga!Alpha visarna Àr inte trÄkiga heller. Sjukt bra
JĂ€vlar vad tuff!
JĂ€vlar vad tuff!
Har haft bÄda 5-siffriga lÀnkarna samt den nya med glidelock.Tycker det Àr lite klurigt att hitta info om lÀnkar osv. Finns det nÄgon bra sida som har lite översikts-info om GMT II och skillnaderna Ärsmodeller/serier emellan?
Hittade iaf info om vilka lĂ€nkar som anvĂ€nts till modellen pĂ„ "gmtmasterhistory", men inte Ă„rtal osv. Vet nĂ„gon nĂ€r 78790-lĂ€nken började anvĂ€ndas? Ăr 78790 alltid SEL med "oysterlock" och 78360 Ă€r icke-SEL och fliplock?
Har ju hört vad folk tycker om 5-siffriga lĂ€nkarna generellt, men kan nĂ„gon ge input om hur kvalitetskĂ€nslan i claspen Ă€r i 78360 vs 78790? Ăven hur stor skillnad det Ă€r med SEL/icke-SEL (om det Ă€r mĂ€rkbar skillnad vid dagligt anvĂ€ndande osv).
![]()
78360
![]()
78790
Bilder lÄnade frÄn internet.
Edit: jag har tydligen problem med synen. SÄg nu: 2000: Solid end link bracelet indroduced (SEL). Ingen 78360 hade SEL alltsÄ.
Har haft bÄda 5-siffriga lÀnkarna samt den nya med glidelock.
Skillnaden mellan SEL och icke-sel kÀnner man av, dock tycker jag inte det Àr en deal-breaker. 5-siffriga SEL Àr ingen superrobust kÀnsla i ÀndÄ!
"Oyster-lock" jÀmfört med flip-lock kÀnns ocksÄ nÄgot robustare, framförallt för att det har "dubbel" lÄsning. Tycker dock flip-locket Àr snyggare och aningen mer dressat och oyster-lock lite mer tooligt. Oyster-lock lÀnkarna kan ju ocksÄ ha dive-extension, vilket inte passar pÄ en GMT och gör bara lÄset extra lÄngt och fult.
BÄda 5-siffriga lÀnkarna Àr dock supersköna att bÀra och kan man leva med att de inte kÀnns pansar-robusta och moderna finns det ingenting att anmÀrka pÄ!
Den stora skillnad Àr ju mot de nya glidelock.
Kortfattat: jag tycker inte det Àr nÄgon större skillnad pÄ de 5-siffriga lÀnkarna, bÄda Àr vÀldigt bekvÀma och smidiga att bÀra. RÀkna inte med att de ska kÀnnas supermoderna dock!Den stora skillnaden Àr som sagt till det nya glidelocket som Àr i en helt annan division!
Kan den till och med anses som billig med tanke pÄ övriga vÀrldens andrahandsmarknad?Mer humant Àn 180
Den gick mycket dyrare. Han fick bud pÄ 140 ganska direkt. Och de bara fortsatte sa han.Kan den till och med anses som billig med tanke pÄ övriga vÀrldens andrahandsmarknad?
Mkt fin!My precious
![]()
Privatperson?Den gick mycket dyrare. Han fick bud pÄ 140 ganska direkt. Och de bara fortsatte sa han.
Pratade med honom direkt![]()