• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
PSX_20170730_153918.jpg
 

Lir

Breitling
Jag har en 16710 (2003 tror jag), pepsi med oyster. Har kollat lite bilder hĂ€r och tycker den Ă€r sjukt cool pĂ„ jubilee! Är det kosher att byta till ett sĂ„dant? Vilken modell ska det isf vara? NĂ„gon som har koll?
zIMG-9401.jpg
(bild frÄn nÀtet)
 

kalle.96

Breitling
HallÄ! Har kikat i trÄden och pÄ C24 och hittat denna som jag Àr lockad av,
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--16710--id6096102.htm
Ref: 16710
År: 89
Skick: 1
Box ej papper
För 6 850 Euro. Det Àr min första riktiga klocka och kÀnns som en bra modell, till ett till synes ok pris. Om ni skulle köpa den, vad för frÄgor skulle ni stÀlla sÀljaren? Just Portugal Àr en fördel för mig att köpa frÄn av skatteskÀl dÄ jag bor hÀr. Tankar?

Allt gott.
 

Vesper

Rolex
HallÄ! Har kikat i trÄden och pÄ C24 och hittat denna som jag Àr lockad av,
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--16710--id6096102.htm
Ref: 16710
År: 89
Skick: 1
Box ej papper
För 6 850 Euro. Det Àr min första riktiga klocka och kÀnns som en bra modell, till ett till synes ok pris. Om ni skulle köpa den, vad för frÄgor skulle ni stÀlla sÀljaren? Just Portugal Àr en fördel för mig att köpa frÄn av skatteskÀl dÄ jag bor hÀr. Tankar?

Allt gott.
SÄ lÀnge du köper inom EU sÄ spelar inte skatten nÄgon roll. Eller tÀnker du pÄ nÄgot annat?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
HallÄ! Har kikat i trÄden och pÄ C24 och hittat denna som jag Àr lockad av,
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--16710--id6096102.htm
Ref: 16710
År: 89
Skick: 1
Box ej papper
För 6 850 Euro. Det Àr min första riktiga klocka och kÀnns som en bra modell, till ett till synes ok pris. Om ni skulle köpa den, vad för frÄgor skulle ni stÀlla sÀljaren? Just Portugal Àr en fördel för mig att köpa frÄn av skatteskÀl dÄ jag bor hÀr. Tankar?

Allt gott.
Skulle aldrig köpa den dÀr. Uselt skick och svindyr.
 

Zalath

Panerai
HallÄ! Har kikat i trÄden och pÄ C24 och hittat denna som jag Àr lockad av,
https://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii--16710--id6096102.htm
Ref: 16710
År: 89
Skick: 1
Box ej papper
För 6 850 Euro. Det Àr min första riktiga klocka och kÀnns som en bra modell, till ett till synes ok pris. Om ni skulle köpa den, vad för frÄgor skulle ni stÀlla sÀljaren? Just Portugal Àr en fördel för mig att köpa frÄn av skatteskÀl dÄ jag bor hÀr. Tankar?

Allt gott.
Tycker den verkar pÄ tok för dyr för att vara utan cert. Inga vidare bilder heller (inga nÀrbilder). Verkar vara en nytt inlÀgg ocksÄ sÄ ingen premium för snyggt blekt..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Medan jag vÀntar pÄ att kunna bidra med bilder av en GMT jag faktiskt har, tÀnkte posta nÄgra bilder av min gamla Cola som jag sÄlde i 2013. Den enda affÀren jag Ängrar jag gick pÄ med :banghead: Det var en Z-serie full set GMT Master ii, dock med 3185 verk (det finns nÄgra Z-serie klockor med 3186 om jag inte minns fel).

_1030953.JPG


_1030976.JPG


_1031000 copy.JPG


_1030981.JPG


_1231192.JPG


IMG_0246.JPG
jag gjorde nÄt liknande med en typ LNIB Z serie frÄn 2007...
 

Vesper

Rolex
Letar Ă„rsklocka -87, har jag bara 16750 att vĂ€lja pĂ„ nĂ€r det kommer till GMT, eller fanns Ă€ven 16700? Är det rimligt att pynta 70k för endast klocka? Det kĂ€nns dyrt. Men de 2 som finns pĂ„ c24 ligger dĂ€r.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Letar Ă„rsklocka -87, har jag bara 16750 att vĂ€lja pĂ„ nĂ€r det kommer till GMT, eller fanns Ă€ven 16700? Är det rimligt att pynta 70k för endast klocka? Det kĂ€nns dyrt. Men de 2 som finns pĂ„ c24 ligger dĂ€r.
Är den i bra skick Ă€r det nog det som gĂ€ller tyvĂ€rr.
 

Torulf

Cartier
NÄgon som vet om nÄgon AD har kortare vÀntetid pÄ BLNR Àn andra? Har stÄtt i kö sedan i vÄras hos Krons och tiden Àr idag estimerad till 1 Är och hos Nymans till 2 Är om man skriver upp sig pÄ listan nu.
 

kalle.96

Breitling
SÄ lÀnge du köper inom EU sÄ spelar inte skatten nÄgon roll. Eller tÀnker du pÄ nÄgot annat?
Japp, en helt galen momslagstiftning som gör att man kan lyfta momsen som privatperson i Portugal. Runt 800 Euro/Är kan man lyfta frÄn skatten, typ alkohol, restaurang, tobak och tjurfÀktning i mitt fall..
Skulle aldrig köpa den dÀr. Uselt skick och svindyr.
Tack för input! That settles it :)
Tycker den verkar pÄ tok för dyr för att vara utan cert. Inga vidare bilder heller (inga nÀrbilder). Verkar vara en nytt inlÀgg ocksÄ sÄ ingen premium för snyggt blekt..
Tack för inlÀgget :)
 

Vesper

Rolex
Japp, en helt galen momslagstiftning som gör att man kan lyfta momsen som privatperson i Portugal. Runt 800 Euro/Är kan man lyfta frÄn skatten, typ alkohol, restaurang, tobak och tjurfÀktning i mitt fall..

Tack för input! That settles it :)
Tack för inlÀgget :)
Jaha dÀr ser man, det finns fler skÀl att flytta till Portugal Àn pensionen med andra ord :rolleyes:
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Egentligen det. Bortom rÀddning vid en kommande service med efterföljande polering?

StÄr i valet och kvalet om jag skall behÄlla den eller lÄta den gÄ Äter till sÀljaren.

Inte alls, gÄr att fÄ styr pÄ men sjÀlvklart inte sÄ att den har raka originalformer utan att renovera boetten med CNC maskin osv.
Enligt mÄnga Àr den superfin men som jag skrev i en klocknörds ögon lite för rund runt lughÄl och en del dings han bara polerats blanka istÀllet för att tagits bort (de har i alla fall inte tagit sÄ mycket material vid den poleringen)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Inte alls, gÄr att fÄ styr pÄ men sjÀlvklart inte sÄ att den har raka originalformer utan att renovera boetten med CNC maskin osv.
Enligt mÄnga Àr den superfin men som jag skrev i en klocknörds ögon lite för rund runt lughÄl och en del dings han bara polerats blanka istÀllet för att tagits bort (de har i alla fall inte tagit sÄ mycket material vid den poleringen)
Tack @JLW för vÀrdefull input!
 
  • Like
Reactions: JLW

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det hÀr var ju en "smakfull"mod

En mer seriös frÄga, nÄgon som vet vad en bezel kostar till 16710? Börjar tröttna pÄ insertbyte som inte gÄr lika smidigt lÀngre.

image.jpeg
 

Dr Ford

Omega
Vad Àr vÀntetiden pÄ en Batman idag?

Vad Àr ett okej pris för en begagnad? Hittade en för 79, kÀnns lite för mycket.
 
Topp