• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Fast gör det verkligen det? 2019 dÄ eller 2018 för den delen. Skitsamma inte min klocka att försvara. Tycker bara det Àr mÀrkligt att folk gasta om övriga hypade modeller i början ocksÄ nÀr priset gick upp men nÀr det lagt sig sÄ har det varit knÀpptyst och ingen gnÀller om priset dÀr. Fattar inte varför det skulle vara annorlunda den hÀr gÄngen.
Skillnaden Àr vÀl att klockorna sÄldes för det högre priset. Jag kan Àn sÄ lÀnge inte se att nÄgon har betalat över 100k för en vanlig 116710

Tycker diskussionen gÄr
Skillnaden Àr vÀl att klockorna sÄldes för det högre priset. Jag kan Àn sÄ lÀnge inte se att nÄgon har betalat över 100k för en vanlig 116710
Men seriöst, om lÀgsta priset pÄ en modell Är -19 ligger över 110, varför i hela friden skulle jag dÄ lÀgga ut samma klocka till ett mycket lÀgre pris? SnÀlla förklara för jag fÄr inte ihop logiken.

Du menar att ditt bud pÄ min klocka som inte Àr till salu var relevant?

Jag vill sÀtta lite perspektiv pÄ det hela, det Àr sÄklart högst osannolikt att du skulle sÀlja den för under listpris, eller ens i nÀrheten av listpris. Det sÀljs inga
126710BLRO för under 150, varför det vore dumt om du dÄ sÄlde din för en mycket lÀgre summa. Av samma skÀl förstÄr jag inte orimligheten att jag annonserar min klocka i linje med övriga marknaden? Jag kan förstÄ upprördheten kring prisutvecklingen, men det kan ju rimligen inte vara sÄ att jag ska stÄ till svars för hur marknaden fungerar.

Fast det gjorde dom ju inte till en början. PÄ samma sÀtt som folk tyckte 130-140 var galet för 116500 i början. Nu ligger de runt 200..
Fick kÀmpa för att bli av med en hulk för 64, nu pröjsar folk nÀrmre 120.
Senaste tre Ären klockorna eskalerat för att folk köper som investeringar. Om folk tror att en 116710ln Àr en bra investering för att det Àr den sista svarta gmtn sÄ kommer folk antagligen betala för det nÀr det lagt sig. I början Àr det bara ocker sen Àr det standard eller att det gÄr uppÄt Ànnu mer som allt annat som gÄtt upp frÄn Rolex. Folk verkar ju inte ha en grÀns.

Fast det gjorde dom ju inte till en början. PÄ samma sÀtt som folk tyckte 130-140 var galet för 116500 i början. Nu ligger de runt 200..
Senaste tre Ären klockorna eskalerat för att folk köper som investeringar. Om folk tror att en 116710ln Àr en bra investering för att det Àr den sista svarta gmtn sÄ kommer folk antagligen betala för det nÀr det lagt sig. I början Àr det bara ocker sen Àr det standard eller att det gÄr uppÄt Ànnu mer som allt annat som gÄtt upp frÄn Rolex. Folk verkar ju inte ha en grÀns.
Det jag ville fÄ fram var att man Ànnu inte vet vad en vanlig 116710 ska kosta. GrÄisar försöker kÀnna av och fiska efter det rÀtta priset. Att i det hÀr skedet hÀvda att det Àr marknadspris kÀnns dÀrför fel, för vad jag vet sÄ har det fortfarande inte sÄlts nÄgon för över 100k

Det jag ville fÄ fram var att man Ànnu inte vet vad en vanlig 116710 ska kosta. GrÄisar försöker kÀnna av och fiska efter det rÀtta priset. Att i det hÀr skedet hÀvda att det Àr marknadspris kÀnns dÀrför fel, för vad jag vet sÄ har det fortfarande inte sÄlts nÄgon för över 100k
Enig. Men att fiska efter samma pris andra begÀr Àr vÀl inget konstigt i sig sen kanske man inte ska förvÀnta sig att fÄ den sÄld för sÄ mycket

1E663EB7-6FED-4770-B396-62C87FBB46DC.png
Hej!
Hoppas nÄgon kan hjÀlpa mig. Jag har hittat en 16713 frÄn 2003 som jag Àr intresserad av att köpa. Den har dock lugghÄl, solida ÀndlÀnkar och Swiss-T<25 tavla. Serie nr stÀmmer med certifikat men gör tavlan det? NÀr jag söker pÄ serie nr pÄ nÀtet fÄr jag fram 2001-2003.

1E663EB7-6FED-4770-B396-62C87FBB46DC.png
Hej!
Hoppas nÄgon kan hjÀlpa mig. Jag har hittat en 16713 frÄn 2003 som jag Àr intresserad av att köpa. Den har dock lugghÄl, solida ÀndlÀnkar och Swiss-T<25 tavla. Serie nr stÀmmer med certifikat men gör tavlan det? NÀr jag söker pÄ serie nr pÄ nÀtet fÄr jag fram 2001-2003.
Tavlan stÀmmer ej

Tjena!

Bryter priskriget lite hÀr med en annan frÄga.. Suget efter en 16710 slÀpper inte och jag kollar mycket pÄ C24. VÄgar man köpa frÄn Italien via nÀtet, eller ska man Äka ner och kolla pÄ den pÄ riktigt? LÀst om att de sÀljer andra Àn de som de har pÄ bild, och en lÄnghelg i Italien Àr ju ingen kostnad i sammanhanget. Har nÄgon positiv erfarenhet av en italiensk handlare tar jag gÀrna emot tips!

Tjena!

Bryter priskriget lite hÀr med en annan frÄga.. Suget efter en 16710 slÀpper inte och jag kollar mycket pÄ C24. VÄgar man köpa frÄn Italien via nÀtet, eller ska man Äka ner och kolla pÄ den pÄ riktigt? LÀst om att de sÀljer andra Àn de som de har pÄ bild, och en lÄnghelg i Italien Àr ju ingen kostnad i sammanhanget. Har nÄgon positiv erfarenhet av en italiensk handlare tar jag gÀrna emot tips!
Besvarar ingen av din frÄga men har du kollat möjligheterna om det gÄr att hitta nÄgot bra ex i swe?
Är nog inte helt omöjligt att hitta nĂ„got fint hemma:)

RÀtt sjukt ÀndÄ...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tulpanmanin#Bakgrund

upload_2019-4-17_22-14-47.png

Helt hundra att det inte kan vara den tavlan som satt i nÀr den tillverkades nÄgon gÄng mellan 2001 och 2003? Jag vill köpa en klocka som Àr helt korrekt. Certet sÀger 2003, serie nr 2001-2003 och tavla 1998 eller tidigare.
Antar att den du kollar pÄ Àr den pÄ urverket? Den har inte SEL dock och Àr frÄn 95 trots att den Àr utplockad 2004. Den hÀr kanske kan vara nÄgot trots fel ref?
Screenshot_20190417-233144_Instagram.jpg
Screenshot_20190417-233151_Instagram.jpg

Tillbaka
Topp