• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Älskar att byta insert:)
A171AB23-303B-4DFE-B2DA-6E9979B138DF.jpeg
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Ja för mig kÀnns det lite kaka pÄ kaka att bruka bÄde en 5-siffrig GMT och svart Sub, dÄ föredrar jag GMT med möjligheten att byta mellan pepsi/coke och svart :)
Fadeat svart insert har jag dock inte sett pÄ 16700/16710 endast pÄ lÄngt Àldre modeller, kÀnns inte som det svarta bleks sÀrskilt mycket pÄ naturlig vÀg?
Ja det Àr ju onekligen bÀsta klockan om man vÀljer att Àga en sportrolle :)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Aldrig vĂ„gat prova men folk verkar ju byta insert lika ofta som det byts kallingar. Är rĂ€dd för att lilla "klickfjĂ€dern" ska försvinna eller att nĂ„got rĂ„kar paja eller bli skevt.. Ă€r jag löjlig som inte vĂ„gar prova?
Nej, det Àr en sund instÀllning tycker jag :)
Det jag menar Àr: Àr man en b(r)ytare sÄ funderar man inte ens i dom banorna dÄ kör man bara.
Vill du byta insert oftare eller var det bara en kÀnsla? :)
 

Jonas_

Panerai
2-Faktor
Aldrig vĂ„gat prova men folk verkar ju byta insert lika ofta som det byts kallingar. Är rĂ€dd för att lilla "klickfjĂ€dern" ska försvinna eller att nĂ„got rĂ„kar paja eller bli skevt.. Ă€r jag löjlig som inte vĂ„gar prova?
SĂ„ liten Ă€r inte klickfjĂ€dern att den försvinner. Kolla ett par gĂ„nger pĂ„ youtube sĂ„ blir du tryggare. Jag anvĂ€nder en gammal smörkniv i plast nĂ€r jag tar bort bezeln:) sen Ă€r det ”bara” att trycka dit insertet pĂ„ bezeln. FĂ€rdigt nĂ€r det knĂ€pper till. Kan vara lite knepigt dĂ„ du behöver ta i lite. Trycka pĂ„ bezeln Ă€r enklare.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Aldrig vĂ„gat prova men folk verkar ju byta insert lika ofta som det byts kallingar. Är rĂ€dd för att lilla "klickfjĂ€dern" ska försvinna eller att nĂ„got rĂ„kar paja eller bli skevt.. Ă€r jag löjlig som inte vĂ„gar prova?
Jag lyckades pilla ut fjÀdern första gÄngen jag bytte, var inget mer Àn att sÀtta tillbaka den pÄ plats (om du hittar den). Annars Àr det inga svÄrigheter med sjÀlva bytet. AnvÀnd nÄgot smalt i typ plast eller likande nÀr du tar bort bezeln bara sÄ slipper du göra mÀrken pÄ caset. NÀr du bytt ett par gÄnger och lÀrt dig knepen sÄ Àr det ett 5 minuters jobb :)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
SĂ„ liten Ă€r inte klickfjĂ€dern att den försvinner. Kolla ett par gĂ„nger pĂ„ youtube sĂ„ blir du tryggare. Jag anvĂ€nder en gammal smörkniv i plast nĂ€r jag tar bort bezeln:) sen Ă€r det ”bara” att trycka dit insertet pĂ„ bezeln. FĂ€rdigt nĂ€r det knĂ€pper till. Kan vara lite knepigt dĂ„ du behöver ta i lite. Trycka pĂ„ bezeln Ă€r enklare.


Ska kika lite videos och skaffa mig en bra smörkniv sÄ kanske det blir av ;)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Nej, det Àr en sund instÀllning tycker jag :)
Det jag menar Àr: Àr man en b(r)ytare sÄ funderar man inte ens i dom banorna dÄ kör man bara.
Vill du byta insert oftare eller var det bara en kÀnsla? :)
Lite sugen pÄ att köpa ett för att prova bleka pÄ konstgjord vÀg, blir det inte till gmt.n sÄ till SD.n iaf :)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lite sugen pÄ att köpa ett för att prova bleka pÄ konstgjord vÀg, blir det inte till gmt.n sÄ till SD.n iaf :)
Nice :), det blir ett trevligt projekt. Det Àr alltid grymt spÀnnande och se nÀr folk bleker och vilka bra resultat det gÄr att fÄ:)
Bra att du behÄller originalet intakt.

DÄ tycker jag definitivt du ska bli en bytare:):) Det vÄgar du och klarar, det gÄr lÀtt och fint.
Glöm inte att lÀgga upp en trÄd i Slöjd delen om blekningen, det Àr alltid skoj att följa:)

God Jul och god blekning
 

Swisswatches

Cartier
Hur ligger det till med om det blir nÄgon ny Batman och Coke till Baselworld? Har Rolex slÀppt nÄgra detaljer om vad de kommer sÀlja eller Àr det lika tyst som vanligt frÄn deras sida?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Nice :), det blir ett trevligt projekt. Det Àr alltid grymt spÀnnande och se nÀr folk bleker och vilka bra resultat det gÄr att fÄ:)
Bra att du behÄller originalet intakt.

DÄ tycker jag definitivt du ska bli en bytare:):) Det vÄgar du och klarar, det gÄr lÀtt och fint.
Glöm inte att lÀgga upp en trÄd i Slöjd delen om blekningen, det Àr alltid skoj att följa:)

God Jul och god blekning
Ja jag har kikat lite trÄdar om klorblekning med blandade resultat, vissa riktigt fina! Orginalet lÄter jag bli ja ;) lovar att dokumentera nÀr jag vÀl bestÀmt mig, God jul till dig med!
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Nice :), det blir ett trevligt projekt. Det Àr alltid grymt spÀnnande och se nÀr folk bleker och vilka bra resultat det gÄr att fÄ:)
Bra att du behÄller originalet intakt.

DÄ tycker jag definitivt du ska bli en bytare:):) Det vÄgar du och klarar, det gÄr lÀtt och fint.
Glöm inte att lÀgga upp en trÄd i Slöjd delen om blekningen, det Àr alltid skoj att följa:)

God Jul och god blekning

Ja jag har kikat lite trÄdar om klorblekning med blandade resultat, vissa riktigt fina! Orginalet lÄter jag bli ja ;) lovar att dokumentera nÀr jag vÀl bestÀmt mig, God jul till dig med!
Strunta i konstgjord vÀg - pressa i solen istÀllet ;)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Strunta i konstgjord vÀg - pressa i solen istÀllet ;)
Den lÄnga men hederliga vÀgen :)
Om man vill optimera med en intressant look och har vÀgarna förbi sÄ kan jag Àven rekommendera öken, bra hetta, sol och the magic ingredient sand! Luftburen sand kan i rÀtt proportioner kombinerat med sol ge riktigt fina effekter, minus Àr att det tar sig in överallt och nöter en del lÀnk, men för naturlig snabbÄldring Àr det grymt.
Jag har sett mÄnga goda resultat komma ur Afghanistan sÄ det kan pÄ förhand rekommenderas. Ska grÀva lite i arkivet i afton, tror jag har lite dokumentation pÄ detta:)
Återkommer
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Ja nog fÄr du mer för en fullset vid försÀljning givetvis, mot motsvarande endast klocka, men man minskar samtidigt kundkretsen som Àr villiga att betala premium :)
Men hittar du vÀlprisat sÄ skulle jag gÄ pÄ det.
Men pÄ den öppna radarn Àr det för min del iaf för mycket premium pÄ dom Àldre fullseten för att skapa mervÀrde för egen del :)
Jag förstÄr dig exakt, jag Àr precis i det lÀget sjÀlv :)
Never look back....look ahead:cool:
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Topp