• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Tapiren

Cartier

kvarre

Cartier
2-Faktor
Jag vÄgar inte sÀg nÄgot om priset, men nyfiken som jag Àr sÄ kollade jag upp vad 50.000kr danska kostar hos Forex, och svaret Àr 72.000kr. Nu slipper ni andra göra det jobbet:)

Brukar vÀl bli lite billigare om man gör banköverföring, dock.

valuta.se anvÀnds flitigt hÀr :D
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Med anledning av valutakursen ligger den nog lite vÀl högt, kan jag tycka. Tittar man pÄ C24, dÀr priserna brukar vara prutbara, finns det exemplar att fÄ tag i som Àr 6-9k billigare.
Absolut ligger den lite högt. Speciellt om de Àr en servicetavla.. Men gillade boetten ÀndÄ för att vara frÄn tidigt -90
Har du nÄgon koll pÄ om de borde vara tritium? Har kollat gmtmasterhistory eller vad sidan heter, och Àven lite google utan resultat.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Absolut ligger den lite högt. Speciellt om de Àr en servicetavla.. Men gillade boetten ÀndÄ för att vara frÄn tidigt -90
Har du nÄgon koll pÄ om de borde vara tritium? Har kollat gmtmasterhistory eller vad sidan heter, och Àven lite google utan resultat.
Är den frĂ„n tidigt 90-tal ska det vara tritium, tror swiss made tavlorna inte kom förens -97/98 ish!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Dam dam daaaaam...

0B2909DC-D164-4D8D-9C3E-64A1B675D022.jpeg
 

maxGMT

Omega
Enligt Rolex sjÀlva Àr det inte samma boett, luggarna Àr smalare pÄ 126710. Dock svÄrt att avgöra med blotta ögat.
Aha, intressant. Har lĂ€st jĂ€mförelser (Hodinkee m.fl.), som konstaterar samma dimensioner pĂ„ caset. Rolex sjĂ€lva sĂ€ger ju att de har ”redesignat” luggarna. Jag förstod av artiklarna att detta handlade om ny poleringsteknik snarare Ă€n nytt case?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Aha, intressant. Har lĂ€st jĂ€mförelser (Hodinkee m.fl.), som konstaterar samma dimensioner pĂ„ caset. Rolex sjĂ€lva sĂ€ger ju att de har ”redesignat” luggarna. Jag förstod av artiklarna att detta handlade om ny poleringsteknik snarare Ă€n nytt case?
Jag vet inte om motsatsen har bevisats men det var ju tal om att 126710 endast skulle passa jubileelÀnken till skillnad frÄn de andra. Om sÄ Àr fallet sÄ Àr ju bandhornen rent tekniskt per definition omdesignade, Àven om det inte har med bredden att göra.
 

maxGMT

Omega
Jag vet inte om motsatsen har bevisats men det var ju tal om att 126710 endast skulle passa jubileelÀnken till skillnad frÄn de andra. Om sÄ Àr fallet sÄ Àr ju bandhornen rent tekniskt per definition omdesignade, Àven om det inte har med bredden att göra.
SÄ har jag ocksÄ förstÄtt saken, spring bar samt hÄl för dessa Àr annorlunda placerade.
NÄgon (lycklig :)) som jÀmfört casen IRL som kan vÀgleda?
 

anno1884

Panerai
LÄter skoj, sanningshalten att en AD ens vet om vilka slÀpp Rolex kommer att göra i framtiden Àr nÀstintill obefintlig. Att de dessutom fÄr höra av sig till kunder och tillochmed börja en vÀntelista gÄr ju helt emot Rolex senaste slÀpp!

Stackar'n med 6st inlÀgg kommer att behöva byta nickname ocksÄ.. trÄkig start. Life is a bitch :D
 
Senast Àndrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag vet inte om motsatsen har bevisats men det var ju tal om att 126710 endast skulle passa jubileelÀnken till skillnad frÄn de andra. Om sÄ Àr fallet sÄ Àr ju bandhornen rent tekniskt per definition omdesignade, Àven om det inte har med bredden att göra.
Det roliga Àr att det Àr sÄ jÀkla fail gjort. JubileelÀnken frÄn 126710 passar inte pÄ 116710 men oyster frÄn 116710 passar pÄ 126710 :D
 
Topp