• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Zprty

Omega
2-Faktor
Lika fascinerad varje gÄng av att 42:Äringen ser sÄ ny ut :) Kanske skulle behöva en Àldre som ser mer vintage ut? @Berns du har vÀl en gilt 1675 med ett hÀrligt Äldrat insert som du vÀl kan visa för oss :)
E7A6BCD8-EF67-41DC-A316-7E20CFAFEB86.jpeg
778B2DB7-7DA8-4A76-90BD-B278BBB16D91.jpeg
F212DB61-A76A-485B-B8DE-3DF8DA2B0455.jpeg
Riktigt, riktigt fin!:nailbiting:
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Hur funkar det i Sverige och vÀrlden om man skulle vilja köpa en GMT hos en handlare?
Är det helt omöjligt eller Ă€r det olika per land och butiker? Tex sĂ„ borde det vĂ€l finnas flaggskeppsbutiker osv som fĂ„r mer Ă€n svenska ÅF tex.
 

Zprty

Omega
2-Faktor
Hur funkar det i Sverige och vÀrlden om man skulle vilja köpa en GMT hos en handlare?
Är det helt omöjligt eller Ă€r det olika per land och butiker? Tex sĂ„ borde det vĂ€l finnas flaggskeppsbutiker osv som fĂ„r mer Ă€n svenska ÅF tex.
Var inne pÄ Bergströms Gbg i veckan och de tog inte emot intresseanmÀlningar överhuvudtaget. Kötiden lÄg pÄ minst 4 Är, enligt expediten...
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Var inne pÄ Bergströms Gbg i veckan och de tog inte emot intresseanmÀlningar överhuvudtaget. Kötiden lÄg pÄ minst 4 Är, enligt expediten...
Det Àr det jag tÀnker ocksÄ men jag tÀnker att det kan ju inte vara samma överallt i vÀrlden med tanke pÄ hur mycket klockor som sÀljs.
Sverige lÀr ju fÄ otroligt liten fördelning, om de fÄr nÄgon alls pÄ vissa modeller.
 

joca

Patek
2-Faktor
Det Àr det jag tÀnker ocksÄ men jag tÀnker att det kan ju inte vara samma överallt i vÀrlden med tanke pÄ hur mycket klockor som sÀljs.
Sverige lÀr ju fÄ otroligt liten fördelning, om de fÄr nÄgon alls pÄ vissa modeller.
De fÄr sÄklart men vÀljer vilka som fÄr köpa.
Skulle vilja pÄstÄ att det Àr samma överallt i vÀrlden men det gÄr att "ha tur" om man jagar runt :)
 

Alphadog

Omega
Pledge Member
Hej! Skulle vara tacksam om nÄgon har insikt i rÀtt pris interval för en 2009 Rolex 16710 Pepsi (Roman II), med cal. 3186 i mycket bra skick med Rolex service januari 2020. Dock utan original Cert och box.
 

sirjane

Trabantföraren
2-Faktor
Plockade ut min GMT Pepsi frÄn ad i början av Äret. Nu lÄter rotorn riktigt dÄligt (lÀs skrap). Har lÀmnat in den till nymans som ska se vad felet kan vara. Jag anvÀnder klockan dagligen, men Àr ju givetvis försiktigt. Borde man vara nervös för att det inte ska gÄ pÄ nÄgon garanti?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Plockade ut min GMT Pepsi frÄn ad i början av Äret. Nu lÄter rotorn riktigt dÄligt (lÀs skrap). Har lÀmnat in den till nymans som ska se vad felet kan vara. Jag anvÀnder klockan dagligen, men Àr ju givetvis försiktigt. Borde man vara nervös för att det inte ska gÄ pÄ nÄgon garanti?
Även om det inte gör det sĂ„ Ă€r det ju smĂ„pengar :)
 
Ja det var naturligtvis ett skÀmt. Hade jag försökt smika Ät mig en klocka sÄ hade jag lagt ett skambud privat, och kanske 20 under vad den borde sÀlja för.
DÄligt skÀmt, sorry.

MEN Ă€rligt, inte fan kan man vĂ€l rĂ€kna med att fĂ„ 140 + för en 16710, itan nĂ„gra papper eller lĂ„da, speciellt med rĂ„dande lĂ€ge i vĂ€rlden. Även om den Ă€r nyservad sĂ„ tror jag personligen att det blir svĂ„rt att fĂ„ ut nĂ„gra 140k för den.
 
Tja KS vÀnner!
Var inne hos AD i en av vÄra största stÀder för att köpa ett pepsi insert till en 16710.

Har jag fÄtt det om bakfoten eller stÀmmer det verkligen att den aldrig slÀpptes med pepsi?

Har inte hittat en produktkatalogen som styrker men har hittat referens, 16710B.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tja KS vÀnner!
Var inne hos AD i en av vÄra största stÀder för att köpa ett pepsi insert till en 16710.

Har jag fÄtt det om bakfoten eller stÀmmer det verkligen att den aldrig slÀpptes med pepsi?

Har inte hittat en produktkatalogen som styrker men har hittat referens, 16710B.
16710 sÄldes med pepsi, Coke och lakrits insert
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tja KS vÀnner!
Var inne hos AD i en av vÄra största stÀder för att köpa ett pepsi insert till en 16710.

Har jag fÄtt det om bakfoten eller stÀmmer det verkligen att den aldrig slÀpptes med pepsi?

Har inte hittat en produktkatalogen som styrker men har hittat referens, 16710B.
Ska man nu som kund behöva styrka att ett mÀrke som de representerar faktiskt gjort en produkt nÀr man vill Ät en reservdel?
Tyder pÄ en inkompetent sÀljare/AD.
 

Fick hjÀlp av en annan sÀljare idag. Riktigt trevlig, sÄ det löste sig utan problem.

Han jag fick hjĂ€lp av igĂ„r, va inne idag och öppnade med ”Hade du fel pĂ„ referensen?”

-”NĂ€, samma som igĂ„r och vill fortfarande köpa ett pepsi-insert”

Slutet gott allting gott. :banghead:
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Fick hjÀlp av en annan sÀljare idag. Riktigt trevlig, sÄ det löste sig utan problem.

Han jag fick hjĂ€lp av igĂ„r, va inne idag och öppnade med ”Hade du fel pĂ„ referensen?”

-”NĂ€, samma som igĂ„r och vill fortfarande köpa ett pepsi-insert”

Slutet gott allting gott. :banghead:

Haha, pudlade han som hade fel dÄ?
 
Topp