Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inget glasklart svar tyvärr, men
Jo dom e nog lite svårare än dom vanligare länkarna , beror ju på vad man har att jobba med.
Men vi har lite verktyg på G fr Rolex inom snar framtid som underlättar för skarpare kanter, så ha ej för bråttom.
Rekommenderar att du ringer och ber att få prata med någon av urmakarna"och förklara läget.
"Peter,Jonas,Markus,Caroline
/icke urmakaren
Jag har också en OQ som skulle behöva en lättare polering. Några nyheter kring de nya verktygen från Rolex än ROB-1832?Har inget glasklart svar tyvärr, men
Jo dom e nog lite svårare än dom vanligare länkarna , beror ju på vad man har att jobba med.
Men vi har lite verktyg på G fr Rolex inom snar framtid som underlättar för skarpare kanter, så ha ej för bråttom.
Rekommenderar att du ringer och ber att få prata med någon av urmakarna"och förklara läget.
"Peter,Jonas,Markus,Caroline
/icke urmakaren
Väntar fortfarande på bilder på din 19019 Molle
En bild på en fin 17000 med blå tavla som jag hade en gång.
För min del beror det på utslitna bandstift. Jag är rädd att de går av och jag tappar den. Detta är förstås ett icke-problem för de flesta men jag har ca 80 mil till närmaste AD. Den ska fixas om några veckor dock.Varför använder inte oysterquartzägare sin klocka?
Det känns som att det är en klocka som oförtjänt får spendera mycket tid i dess ägares låda. Det är ingen vetenskapligt gjord analys, men det verkar som att det postas få bilder på OQ's i förhållande till antalet ägare.
För min del beror det på utslitna bandstift. Jag är rädd att de går av och jag tappar den. Detta är förstås ett icke-problem för de flesta men jag har ca 80 mil till närmaste AD. Den ska fixas om några veckor dock.
Det ligger något i det, absolut.Ja då förstår jag om du inte har den på armen. Håller du med om mitt påstående ovan?
Blev väldigt positivt överraskad av OQn och gillar den verkligen.
Har en 17014 med både svart o vit tavla. Riktigt bra vardagsklocka som alltid visar rätt tid o datumJag visste inte att du hade en, är det en svart tavla?
Har märkt att min som är i blått blir svart i vissa ljusförhållanden.
Varför använder inte oysterquartzägare sin klocka?
Det känns som att det är en klocka som oförtjänt får spendera mycket tid i dess ägares låda. Det är ingen vetenskapligt gjord analys, men det verkar som att det postas få bilder på OQ's i förhållande till antalet ägare.
Kanske gäller vissa, men mina går varma jämt fördelade i rotationen med de mekaniska vännerna...
En OQ samlingsbild. Ref 17000, 17014, 17013 & 19019.
Diggar din 19019. Smygklämde på den när vi hade förförra KS-festen i Sthlm.
Edit: Såg nu att det var en 19028
Ja, det är en 19028 men en 19019 vore inte fel...
Den är snygg med svart tavla, vet inte vad jag tycker om räfflad glasring dock.
Det där är vitguuuuuld
Den är från sista årgången 2001.Nej verkligen inte, herrn ovan är lyckligt lottad med sin. Jag undrar om det där kan vara en 2000talare(?).
Coolt! Kom sista årgången med jubileumstavla eller är den ditsatt senare?Den är från sista årgången 2001.
Den fanns med många olika urtavlor bla 3 olika jubileetavlor (ivory, blå & gråbrun).Coolt! Kom sista årgången med jubileumstavla eller är den ditsatt senare?