• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
En bild på en fin 17000 med blå tavla som jag hade en gång.

ce22f7b2-4e42-4786-bf76-3841725fcf5a_zps0f78f95e.jpg
Schyssta bananer! Väldigt mörkblå tavla, har du möjligtvis fler bilder på den? Funderar på att peta in en blå tavla på min, så jag behöver lite "enabling"
 

Boris Balkan

Fark you!
En annan fråga vad får för lysmassa om jag lämnar in min framtida OQ hos Rob E och säger att jag vill ha en vit tavla? En med super luminova?
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Tritium fram tom 99, luminova from 99. Vit roman och jubilee tavlor ingen lysmassa 00-01.
Så beställer du en ny vit roman tavla så får du ingen lysmassa på tavla eller visare.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad går en OQ på egentligen. På chrono24 ser jag allt från 20 till 65 :wtf:


Du har väl nån här på K&S för 17k.. Har två stycken 17000 idag som jag betalade 15k respektive 16k för. Har sålt två stycken 17013 också för 20k och 24k så prisspannet skulle jag säga ligger från 15 och uppåt. Den jag sålde för 24k ångrar jag att jag sålde, var ett sånt otroligt bra skick på den.
 

paradis

Audemars
WOW , så fina klockor , dom ser man inte så ofta. Börjar direkt med att leta ock se , vad en sådan fin går på ? Helvete vad vackra .........:D
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Hur länge "håller" verken? Och hur länge finns det reservdelar? Med tanke på att sista exemplaren lämnade för snart 13år sedan. Fast man kanske inte ska oroa sig....
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
ROB-1832, är OQ'n svårpolerad? Jag har en med sliten länk som skulle må bra av en omgång. Ungefärlig prisbild?

Har inget glasklart svar tyvärr, men
Jo dom e nog lite svårare än dom vanligare länkarna o_O, beror ju på vad man har att jobba med.
Men vi har lite verktyg på G fr Rolex inom snar framtid som underlättar för skarpare kanter, så ha ej för bråttom.

Rekommenderar att du ringer och ber att få prata med någon av urmakarna"och förklara läget.
"Peter,Jonas,Markus,Caroline

/icke urmakaren
 
Topp