Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Egentligen den tavlan jag vill ha...
Fyller på med en morgonrusningsbild på min pyramid (19028).
Finns ingen exakt siffra men ca 25000 OQ tillverkades mellan 1977 och 2001 (k-serie). 5035 var inte chronometer certifierat första året.Snubblade över den här artikeln på WatchTime: http://www.watchtime.com/featured/when-rolex-went-quartz/. Någon som har läst den? Själv reagerade jag på att författaren skriver att det tillverkades över 100k av verken 5035/55 samt påstår att alla certifierades av CSOC. Andra källor, så som oysterquartz.net, påstår att det totalt tillverkades 25k och certifierades verkligen mk1 varianten? Vad stämmer?
Det där är nog den mest suspekta Rolle jag sett - ever. Cred.
Fyller på med en morgonrusningsbild på min pyramid (19028).
Hur menar du med suspekt, att den inte är kosher? Och att du dessutom slängde med Cred gör mig förvirradDet där är nog den mest suspekta Rolle jag sett - ever. Cred.
Ca 3500 inkl. byte för ett drygt år sen.
Suspekt menat på ett högst positivt sätt - dvs den väcker omgivningens uppmärksamhet och får en att vilja ta reda på mer om bäraren. Vad mer kan man önska sig av en klocka?Hur menar du med suspekt, att den inte är kosher? Och att du dessutom slängde med Cred gör mig förvirrad
Jaha ja då hänger jag med på vad du menade!Suspekt menat på ett högst positivt sätt - dvs den väcker omgivningens uppmärksamhet och får en att vilja ta reda på mer om bäraren. Vad mer kan man önska sig av en klocka?
Någon som vet vad en tavla till 17013 kostar?
5600 kr inkl byte. Diamanttavla 16900 kr.
Oj, priserna har gått upp en del på 1-2 år!5600 kr inkl byte. Diamanttavla 16900 kr.
Första posten i denna tråd... Love it!
Grattis! 1980 om Jag inte ser fel
Första posten i denna tråd... Love it!
Det tog bara 1 år och 10 månader, men här kommer bildenDu råkar inte ha nån bild på den gråbruna tavlan?
Tack! Bättre sent än aldrigDet tog bara 1 år och 10 månader, men här kommer bilden
Grey arab jubilee dial med siffror i vitguld för ref 19019.
Föredrar nog den blå tavlan.
Satan vilket gött val! Riktigt stort grattisKänns väldigt trevligt att få posta här! Kommer bog byta tavlan tids nog, fruktansvärt trött på champagne.
Tycker du ska köra på en svart tavla, det är snyggt till gult guld. Se bara till att behålla original tavlan, vissa AD brukar behålla den när man byter.Känns väldigt trevligt att få posta här! Kommer bog byta tavlan tids nog, fruktansvärt trött på champagne.