• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Hur högt tickar en oysterquartz egentligen? Tycker de är grymt snygga men hört att en del stör sig på det...

Jag stör mig verkligen inte ett dugg på tickandet. Det är snäppet högre än vanligt, men verkligen ingenting som är ivägen för mig i vardagen hittills, typ sömn, filmtittande och koncentrationsmoment som många andra jag känner gnäller på med Oq.

Har letat lite snabbt och sökt utan framgång men vet att jag har sett det uppe förut: katalogutdrag på alla urtavlor tillgängliga till OQ? Framförallt 19018.

Här är en bild jag tidigare hittat på nätet:
image.jpg

Tack, men fattas endel tror jag? Pyramid osv ska väl fortfarande gå att köpa osv har jag för mig?
Mailade Ad och bad om katalogutrdag från dom.
Det där är bara hälften av vad som funnits till OQ DD. Jag har katalogutdrag på nästan alla tavlor till OQ DD WG, dock inte till GG.
Jag ska posta dom här vid tillfälle.

Någon som sitter på vilka tavlor som finns tillgängliga till 17014? Är lite sugen på en sådan men har inte fallit för någon av tavlorna jag hittills sett...

Någon som sitter på vilka tavlor som finns tillgängliga till 17014? Är lite sugen på en sådan men har inte fallit för någon av tavlorna jag hittills sett...
Den grå med diamanter är grym till 17014. Gillar du inte diamanter ska du köra på svart eller blå som ger bra kontrast mot vitguldsbezel.
Buckley är också snyggt om den går att få tag på idag.

Svart, blå, silver index, vit roman och grå med 10 diamanter.
Dials_zpsz0ngscu8.jpg

Visst finns Buckley dial till 17014 också?

Endast på tidiga modeller. Kom inte ihåg vilket år buckleytavlorna utgick.

Den grå med diamanter är grym till 17014. Gillar du inte diamanter ska du köra på svart eller blå som ger bra kontrast mot vitguldsbezel.
Buckley är också snyggt om den går att få tag på idag.
Klockrent, stort tack! Tänkte leta rätt på en 17014 under höstens semester. Fin boett är viktigare för mig än "rätt" tavla, så det blir förmodligen ett byte om jag inte hittar fin boett med den tavla jag vill ha. Eller tänker jag fel?

Klockrent, stort tack! Tänkte leta rätt på en 17014 under höstens semester. Fin boett är viktigare för mig än "rätt" tavla, så det blir förmodligen ett byte om jag inte hittar fin boett med den tavla jag vill ha. Eller tänker jag fel?
Du tänker helt rätt, bra boett är viktigast.
Skarpt ska det vara. En bild på min 17014.
073.JPG

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp