Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg den igår. Älskar mk1 tavlanFin Oysterquartz till salu NU på Gripenbro, skynda fynda !!!
Ja den är underbar, verkligen ! Och i det skicket, är ju nästan knappt så man tror sina ögon.Såg den igår. Älskar mk1 tavlan
Hade den kommit med papper hade den redan varit onhold kan jag lovaJa den är underbar, verkligen ! Och i det skicket, är ju nästan knappt så man tror sina ögon.
19168. En sån där man än så länge bara sett på bild... Här i BRIL-utförande. Finns även i SAPH-utförande där baguetterna är safirer istället.
Jag är rätt nöjd med min 17014
Är inte den där såld?Hej alla! Jag läste beskrivningen till denna svarta OQ på Gripenbro och blev väldigt sugen. När jag kollar på bilderna tycker jag dock inte att skicket är så bra som det står... Vad tycker ni? Visst är länen ganska rundad?
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-26.html
Den ligger uppe igen..Är inte den där såld?
Inte så bra tecken... ?Den ligger uppe igen..
Tredje gången gillt ellerInte så bra tecken... ?
Kanterna på länken kanske är något rundade, men helhetsintrycket är grymt!Hej alla! Jag läste beskrivningen till denna svarta OQ på Gripenbro och blev väldigt sugen. När jag kollar på bilderna tycker jag dock inte att skicket är så bra som det står... Vad tycker ni? Visst är länen ganska rundad?
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-26.html
Tycker alltid det är svårt att se men tycker kanterna på länken ska vara jävligt skarpa för 28k...Kanterna på länken kanske är något rundade, men helhetsintrycket är grymt!
Om du kollar på den OQn jag länkade på Gripenbro så står det som på din. Att det inte står på den andra på GB är för att den är äldre. Tror den brukar kallas Pre-COSCKan någon förklara på min OQ står det "Rolex Oysterquartz Datejust" allt i ett på ovansidan utav klockan, men den på gripenbro så står det Rolex Datejust och sedan under visaren står det Oysterquartz. Både min och gripenbros är 17000. På underdelen utav min OQ står det "Superlative Chronometer Offically Certified. Vad är skillnaden?
Den gripenbro har är en sk MkI. Annan tavla och verket kronometercertifierades inte första året.Kan någon förklara på min OQ står det "Rolex Oysterquartz Datejust" allt i ett på ovansidan utav klockan, men den på gripenbro så står det Rolex Datejust och sedan under visaren står det Oysterquartz. Både min och gripenbros är 17000. På underdelen utav min OQ står det "Superlative Chronometer Offically Certified. Vad är skillnaden?
Tror de var @hemingway1999 som ägde den nyss.
Hur skarpa är kanterna på länken?Det stämmer. Jag har varit sugen på en IWC 3239 ett tag och i helgen ramlade en sådan in hos Gripenbro. Så efter lite snabb mailväxling slog jag till på IWC:n och bytte in OQ:n. Det är alltså inga fel på OQ:n, men på något sätt klickade vi inte så där passionerat som man vill att det ska göra med en klocka. När jag testade IWC:n hos en AD däremot. Där sade det klick...
/Henrik
Hur skarpa är kanterna på länken?
Din?! Aldrig sett förut!
Nej, tyvärr inte min. De syns väldigt sällan till salu över huvud taget. Har sett två till salu under hela min livstid.
För bara ett par dagar sedan var ju priset hos Gripenbro satt till rätt under 23.000:-Tycker alltid det är svårt att se men tycker kanterna på länken ska vara jävligt skarpa för 28k...
På den svarta? Den vita kostar fortfarande 22750.För bara ett par dagar sedan var ju priset hos Gripenbro satt till rätt under 23.000:-
Jag anar nån sorts monkey business.
Aha, ja så är det nog.På den svarta? Den vita kostar fortfarande 22750.