• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Vöntar ivrigt på min. Undrar om jag msåte göra mig av med Explorern nu. Dom är ju ändå ganska lika med svart tavla och länk... hmm.

Fin Oysterquartz till salu NU på Gripenbro, skynda fynda !!!
image.jpg

Kan någon förklara på min OQ står det "Rolex Oysterquartz Datejust" allt i ett på ovansidan utav klockan, men den på gripenbro så står det Rolex Datejust och sedan under visaren står det Oysterquartz. Både min och gripenbros är 17000. På underdelen utav min OQ står det "Superlative Chronometer Offically Certified. Vad är skillnaden?

Kan någon förklara på min OQ står det "Rolex Oysterquartz Datejust" allt i ett på ovansidan utav klockan, men den på gripenbro så står det Rolex Datejust och sedan under visaren står det Oysterquartz. Både min och gripenbros är 17000. På underdelen utav min OQ står det "Superlative Chronometer Offically Certified. Vad är skillnaden?
Om du kollar på den OQn jag länkade på Gripenbro så står det som på din. Att det inte står på den andra på GB är för att den är äldre. Tror den brukar kallas Pre-COSC

Den gripenbro har är en sk MkI. Annan tavla och verket kronometercertifierades inte första året.

Tror de var @hemingway1999 som ägde den nyss. :)

Det stämmer. Jag har varit sugen på en IWC 3239 ett tag och i helgen ramlade en sådan in hos Gripenbro. Så efter lite snabb mailväxling slog jag till på IWC:n och bytte in OQ:n. Det är alltså inga fel på OQ:n, men på något sätt klickade vi inte så där passionerat som man vill att det ska göra med en klocka. När jag testade IWC:n hos en AD däremot. Där sade det klick... :)

/Henrik

Det stämmer. Jag har varit sugen på en IWC 3239 ett tag och i helgen ramlade en sådan in hos Gripenbro. Så efter lite snabb mailväxling slog jag till på IWC:n och bytte in OQ:n. Det är alltså inga fel på OQ:n, men på något sätt klickade vi inte så där passionerat som man vill att det ska göra med en klocka. När jag testade IWC:n hos en AD däremot. Där sade det klick... :)

/Henrik
Hur skarpa är kanterna på länken?

Tillbaka
Topp