• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Helvete vilken bra! :hungry: - http://www.lunaroyster.com/watches/...tz-19019-in-18kt-white-gold-blue-diamond-dial

Synd bara "kl. 9"
IMG_0863.jpg
Inte mycket rätt på den där.
Cirkulär borstning på boettens ovansida (det har bara OQ datejust).
Vertikal borstning på boettens kanter som går ned mot länken (det kom först på generation 2 som kom ca 1985).
Horisontell borstning på länken, så korrekt för år 1979.
Dessutom är urtavlan till en oyster perpetual d.v.s. en DD automat.

Vertikal borstning på boettens kanter som går ned mot länken (det kom först på generation 2 som kom ca 1985).
Hahah, ja nu när du säger det så. Man ska fan inte länka saker när man inte har någon koll! Bra att du kommentera Nicklas! :)

Ibland inser man att man inte är något annat en just en glad amatör! :pompus:

Intressant att DD automattavla passar en OQ DD.

Någon som har lämnat in sin OQ till någon kunnig som lyckats få till skarpa kanter igen? Mina är lite rundade.

Någon som har lämnat in sin OQ till någon kunnig som lyckats få till skarpa kanter igen? Mina är lite rundade.
Är kanterna runda så är det nästintill omöjligt att få dom skarpa igen. Ska man polera en OQ så måste man skicka den till Rolex för bästa resultat.
Klarlund i Danmark är också väldigt duktiga på polering av OQ.

Haha kan inte kolla denna tråd... saknar min allt för mycket:( Om någon sitter på en ref. 17000 med "mark I-tavla" så kan jag vara intresserad!

Denna landade ju hos mig för någon månad sedan
image.jpeg
Biten som håller samman claspen och första länkbiten var i riktigt risigt skick så detta skedde när jag skulle addera länkbitar
image.png

Lämnade in den hos Rob som beställde ny bit och igår hämtade jag ut skönheten, 14 länkbitar = sjuhelvetes bilanasarhäng ;)

Tillbaka
Topp