• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Stefano har några OQ i fall någon har lite pengar över :)

17000-arabi.jpg

http://www.vintagewatches.it/e_orologio.asp?idProdotto=1270

Visarna är inte OQ-Orginal. sedan ser den väldigt hårt polerad.
Men känns typiskt begklockor
Tack! Får vänta lite och läsa på om modellen tror jag. Ursäkta om jag ställer dumma frågor. Skulle vara kul att skaffa en OQ, modellen är ju inte särskilt dyr i förhållande till kvaliteten tycker jag. Iaf inte DJ, men DD är ju inte heller så dyr.

Tack! Får vänta lite och läsa på om modellen tror jag. Ursäkta om jag ställer dumma frågor. Skulle vara kul att skaffa en OQ, modellen är ju inte särskilt dyr i förhållande till kvaliteten tycker jag. Iaf inte DJ, men DD är ju inte heller så dyr.

Inget konstigt. Man ska alltid läsa på när man ska köpa något man inte har superkoll på.
Sen om du är sugen så får du kontakta säljaren och be om mer bilder. och historik kring klockan osv

Älskar att den här tråden finns. Ska hälsa på familj i Abu Dhabi i november och hoppas springa på en 17014, till ett vettigt pris, därnere. Lär återkomma då med frågor och bilder :)

• Like
Reactions: JLW
HJÄLP! En fullängdslänk till en 19018 har 25bitar. Har inte min egna tillgänglig så kan inte kolla på den själv, men hur många "bitar" består claspet utav när man räknar? 2? 3?
FRÅGA: Hur många bitar totalt är en maxad länk inkl. clasp?

HJÄLP! En fullängdslänk till en 19018 har 25bitar. Har inte min egna tillgänglig så kan inte kolla på den själv, men hur många "bitar" består claspet utav när man räknar? 2? 3?
FRÅGA: Hur många bitar totalt är en maxad länk inkl. clasp?
Vet inte om jag förstår dig rätt. Claspet är 8 bitar långt. 25 länkbitar totalt inkl clasp.
OQ 19019 länk 02.JPG

Senast ändrad:
Nej det stämmer inte riktigt. Här saxat från Oysterquartz.net.

"The Rolex Quartz Date Ref 5100, which was the forerunner to the Oysterquartz, came with a sapphire crystal. The aforementioned 1530 Perpetual Date and 1630 Perpetual Datejust models also came with sapphire crystals. The Oysterquartz was actually the third Rolex model to come with a sapphire crystal."

Nej det stämmer inte riktigt. Här saxat från Oysterquartz.net.

"The Rolex Quartz Date Ref 5100, which was the forerunner to the Oysterquartz, came with a sapphire crystal. The aforementioned 1530 Perpetual Date and 1630 Perpetual Datejust models also came with sapphire crystals. The Oysterquartz was actually the third Rolex model to come with a sapphire crystal."

Precis. Helt rätt. 5100, 1530 och 1630 olika oysterquartz relaterade klockor som hade safirglas.

Dessutom är 5100 den enda som är numrerad . Den hackar inte heller som en OQ utan flyter fram. det är en riktigt udda fågel på många olika sätt.

Senast ändrad:
Precis. Helt rätt. 5100, 1530 och 1630 olika ousterquartz relaterade klockor som hade safirglas.

Dessutom är 5100 den enda som är numrerad. Den hackar inte heller som en OQ utan flyter fram. det är en riktigt udda fågel på många olika sätt.
Jäklar var dyra de var då! Verkar vara en riktigt kul klocka!

Tillbaka
Topp