Jag hade nog hävt köpet, ser ju inte så roligt ut det där..Tack för alla svar! Tror ni inte det är bäst att häva köpet? Fick totalt 550€ rabatt men då låg den rätt högt från början. Hade originalbox, cert och serviceintyg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag hade nog hävt köpet, ser ju inte så roligt ut det där..Tack för alla svar! Tror ni inte det är bäst att häva köpet? Fick totalt 550€ rabatt men då låg den rätt högt från början. Hade originalbox, cert och serviceintyg.
Önskar de återupplivade OQ caset igen! Hade hamnat långt upp på önskelistan om man kunde gå till AD och köpa en modern (dock automatisk) OQ..
Har jag aldrig sett! Riktigt fin! Mellan vilka år tillverkade man dessa?Det finns det, men då kallas dom för 1530 när det kommer till stålisen och 1630 när det är TT. Dock vet jag inte varför dom kallar den ena för Date och den andra Datejust, sitter samma kaliber i dom i vilket fall som helst. Boetten borde vara baserad på OQ. Jag gillar denna boet skarpt, tyvärr så har priserna på en 1530 skjutit upp i höjden dom senaste åren, och det rejält!!!!
1530.
1630.
Hade ingen aning att det sattes automatiska verk i det caset. Tack för det!Det finns det, men då kallas dom för 1530 när det kommer till stålisen och 1630 när det är TT. Dock vet jag inte varför dom kallar den ena för Date och den andra Datejust, sitter samma kaliber i dom i vilket fall som helst. Boetten borde vara baserad på OQ. Jag gillar denna boet skarpt, tyvärr så har priserna på en 1530 skjutit upp i höjden dom senaste åren, och det rejält!!!!
1530.
1630.
Tillverkades mellan sent 1974-77 i 500 - 1500 ex. Det är mycket som skiljer, bl.a. länkarna som har egna refnr, 96660 till 1530 och 96673 till 1630.Har jag aldrig sett! Riktigt fin! Mellan vilka år tillverkade man dessa?
Tack! Blir intressant läsning!Tillverkades mellan sent 1974-77 i 500 - 1500 ex. Det är mycket som skiljer, bl.a. länkarna som har egna refnr, 96660 till 1530 och 96673 till 1630.
Länkref 96673 har 3 mittlänkbitar i 14k guld medan OQ har 2 stycken i 18k guld. Hade en 1530 på 80-90-talet som jag bytte bort mot en Breitling.
Här är lite intressant läsning om modellerna: http://www.network54.com/Forum/207593/thread/1227602018/ROLEX+OYSTER+1530+and+1630
Tack för alla svar! Tror ni inte det är bäst att häva köpet? Fick totalt 550€ rabatt men då låg den rätt högt från början. Hade originalbox, cert och serviceintyg.
Hej OQ-älskare,
Jag hade min 17013 uppe för försäljning och klockan såldes, dock upptäckte köparen något hemskt med länken och köpet hävdes omgående.
Verkar som att en del av länken var helt genomnött på ett ställe. Hittade även ett annat ställe där det eventuellt var på gång.
Noterade också att en länkbit ser ut att ha blivit lödd för att reparera en liknande genomnötning. Samtliga ställen var länken var i guld.
Fråga: Är detta vanligt på denna länk? Jag tar den till Rob idag för påseende och eventuellt en service på den för att vara på den säkra sidan, detta slutar säkert med att det blir en keeper i slutändan.
Men åter till frågan, är detta vanligt? Hur fixar man detta? Har sett länkbitar till salu på bukten, men fattar helt ärligt inte hur man byter en icke-ändlänk på en 17013 då guldsidan inte har skruv eller annan väg att få in eller ut stiftet.
Bilder nedan på skadan:
Tacksam för svar och Er djupa kunskap i denna fråga.
Inlämnad för KF nu. Fanns tre vägar enligt urmakaren, länkrenovering av Rolex, Byte av del av länk (tror det är 5 bitar som byts) eller ny länk för det facila priset av KSEK 21. Tydligen är detta 14K länken så dom tar inte den i inbyte vid länkbyte, annars hade det varit högintressant.Lämna in den, och få ett kostnadsförslag på vad det skulle kosta att renovera länken.
Det är förta steget skull jag säga.
Inlämnad för KF nu. Fanns tre vägar enligt urmakaren, länkrenovering av Rolex, Byte av del av länk (tror det är 5 bitar som byts) eller ny länk för det facila priset av KSEK 21. Tydligen är detta 14K länken så dom tar inte den i inbyte vid länkbyte, annars hade det varit högintressant.
Vi får se vart det landar helt enkelt.
Ser inte alls dumt ut med blå tavla! Har du köpt den nyligen?OQ, 17000
Vad trist! Men skönt ändå att köparen upptäckte det så snabbt Och att du agerar som en genomreko säljare. Hoppas priset på lösningen blir humant.Hej OQ-älskare,
Jag hade min 17013 uppe för försäljning och klockan såldes, dock upptäckte köparen något hemskt med länken och köpet hävdes omgående.
Verkar som att en del av länken var helt genomnött på ett ställe. Hittade även ett annat ställe där det eventuellt var på gång.
Noterade också att en länkbit ser ut att ha blivit lödd för att reparera en liknande genomnötning. Samtliga ställen var länken var i guld.
Fråga: Är detta vanligt på denna länk? Jag tar den till Rob idag för påseende och eventuellt en service på den för att vara på den säkra sidan, detta slutar säkert med att det blir en keeper i slutändan.
Men åter till frågan, är detta vanligt? Hur fixar man detta? Har sett länkbitar till salu på bukten, men fattar helt ärligt inte hur man byter en icke-ändlänk på en 17013 då guldsidan inte har skruv eller annan väg att få in eller ut stiftet.
Bilder nedan på skadan:
Tacksam för svar och Er djupa kunskap i denna fråga.
Kom idagSer inte alls dumt ut med blå tavla! Har du köpt den nyligen?
OQ, 17000
Kom idag
TackarCongratz! Ser riktigt nice ut!!
Tack ska du ha . Giller den som fanken.Grattis, sjukt trevlig klocka det där!
Snyggaste stål-OQn!OQ, 17000
Bra där!! Riktigt finOQ, 17000
Tack o bockBra där!! Riktigt fin
Michael Young kanske är ett alternativ?Inlämnad för KF nu. Fanns tre vägar enligt urmakaren, länkrenovering av Rolex, Byte av del av länk (tror det är 5 bitar som byts) eller ny länk för det facila priset av KSEK 21. Tydligen är detta 14K länken så dom tar inte den i inbyte vid länkbyte, annars hade det varit högintressant.
Vi får se vart det landar helt enkelt.
Aldrig sett oqlänkar han/dom fixat. Men allt annat verkar ju få sig bra lyft som kommer ut från den verkstaden.Michael Young kanske är ett alternativ?
Helt klart ett alternativ.Michael Young kanske är ett alternativ?