Jag gillar denDen är snygg med svart tavla, vet inte vad jag tycker om räfflad glasring dock.
Skickas från min iPhone
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag gillar denDen är snygg med svart tavla, vet inte vad jag tycker om räfflad glasring dock.
Du råkar inte ha nån bild på den gråbruna tavlan?Den fanns med många olika urtavlor bla 3 olika jubileetavlor (ivory, blå & gråbrun).
Min tavla är original från 2001, men jag har även en gråbrun jubileetavla liggandes.
Ingen bild då den ligger oanvänd i originalaskenDu råkar inte ha nån bild på den gråbruna tavlan?
Här är en 19019 med den gråbruna jubileetavlan eller computer dial som den också kallas.Du råkar inte ha nån bild på den gråbruna tavlan?
Här är en 19019 med den gråbruna jubileetavlan eller computer dial som den också kallas.
Dom är extremt ovanliga och syns nästan aldrig på några OQ:s.
http://watch-fever.blogspot.se/2013/02/rolex-oysterquartz-ref-19019-white-gold.html
Grymt snygg men jag gillar den blå mer. Helt galet vad få 19019 det finns i världen, inte så konstigt att man inte ser dem till salu så ofta.Här är en 19019 med den gråbruna jubileetavlan eller computer dial som den också kallas.
Dom är extremt ovanliga och syns nästan aldrig på några OQ:s.
http://watch-fever.blogspot.se/2013/02/rolex-oysterquartz-ref-19019-white-gold.html
Ja även om dom producerades mellan 1977 och 2001 så blir det inte så många per år,Grymt snygg men jag gillar den blå mer. Helt galet vad få 19019 det finns i världen, inte så konstigt att man inte ser dem till salu så ofta.
Jag har kikat på 19018 ett tag. Således tog jag kontakt med SubGmt som jag vet har mycket vintage Rolex. De rekommenderade inte att jag skulle köpa en OQ eftersom de ansåg att det var så dyrt att reparera en OQ om den gick sönder. Är det någon som vet om det stämmer?
Fyller på med lite bilder på mina quartzare tillsammans med Dubbes.
17000 är Dubbes, 17014 och 19028 är mina...
17014 finns bara med jubilee och om du kollar på länkens infästning vid boetten ("bandhornen") så förstår du varför inte ett oyster passar på en 17014 eller 17013.Vackert! Fan vad jag gillar egyptiern!
Dock vill jag komplettera min 17000 med en 17014.
Dum fråga kanske, men finns 17014 med oyster?
"100 superlative rolex watches, "the rolex report" och "100 anni di rolex" (aka "100 years of rolex"). Den sistnämnda finns som iPad-app.Nej verkligen inte, herrn ovan är lyckligt lottad med sin. Jag undrar om det där kan vara en 2000talare(?).
Joey, vad är det för bok du postat bilder ur tidigare i tråden?
Gillar verkligen min 19018, en solklar keeper.
Så cool! Tack för bildernaGillar verkligen min 19018, en solklar keeper.
Nån som sett en 19168 BRIL eller en 19168 SAPH nån gång förresten? Fanns bara i katalog nåt år...
Bild hämtad från 100 Years of Rolex iPad-app. Rekommenderas för alla!
Gillar verkligen min 19018, en solklar keeper.
Är det den appen som kostar 469 Kr?
Det förekommer olika varianter på borstningar av boettens ovansida på 190xx. Vilken är den korrekta?
Ja den tredje såg inte bra ut. Vet du om din är opolerad?Så här ser min 19018 ut.
Åtminstone den tredje av de du postar från C24 skulle jag säga har blivit misshandlad av någon okunnig.
Det förekommer olika varianter på borstningar av boettens ovansida på 190xx. Vilken är den korrekta? (Bilder lånade från chrono24)
Den första generationen har horisontellt borstad finish och avfasade kanter på boett och länk.Ja den tredje såg inte bra ut. Vet du om din är opolerad?
Nicklas.S 19019 är borstad på andra ledden, är den orörd?
Vet du om din är opolerad?
Snabbmakarons 19018 är från 1979-80 och den första generationen, den ser för övrigt orörd ut.Det vet jag inte – och generellt talas det för mycket i sådana termer i vår branch, kan jag tycka. Så länge du själv inte är första ägaren är sådant bara spekulation. Med det sagt så tycker jag att mitt ex ser riktigt bra ut, bifogar några ytterligare detaljfoton.
Det är en 6,2 miljoner-serie vilket borde betyda sent sjuttiotal.
Intressant, detta hade jag ingen koll på. Vilken kunskap det finns här! Tack för svaret!Den första generationen har horisontellt borstad finish och avfasade kanter på boett och länk.
På den andra generationen som jag har är det vertikal borstning utan avfasade kanter på boett och länk.
Den nya slipningen/borstningen kom under 9 miljon serien ca 1985-86.
Klockan på den tredje bilden är felpolerad, den borstningen har bara OQ datejust.
Kolla Larry.K:s 2 olika modeller.
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1727128&mid=5956582&rid=0&rev=&reveal=
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&th=1727128&mid=5955432&rid=0&rev=&reveal=