marlun
Guld
Otroligt snygg! 17000 är den bästa DJnDen är tillbaka , nyrenoverad och fin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt snygg! 17000 är den bästa DJnDen är tillbaka , nyrenoverad och fin.
Otroligt snygg! 17000 är den bästa DJn
Inte jag som betalat . Reklamation.Pris på det?
Tänkte hade vart kul att veta vad det kostar att totalrenovera dom med skick till fabriken därför frågade jagInte jag som betalat . Reklamation.
Mm, tycker jag med, men jag vet inte.Tänkte hade vart kul att veta vad det kostar att totalrenovera dom med skick till fabriken därför frågade jag
Om jag ska våga mig på en ren gissning; byte av samtliga packningar, krona, glasring och helt ny motor...15-20t?Tänkte hade vart kul att veta vad det kostar att totalrenovera dom med skick till fabriken därför frågade jag
Såg en på gripenbro för 35 tkr. Och den hade renoverats för 25 tkr. om det ingår tajtning av länk är det klart värt detOm jag ska våga mig på en ren gissning; byte av samtliga packningar, krona, glasring och helt ny motor...15-20t?
Yep, den med cosc tavla , jättefin. Den hade jag en vecka, men länken precis de där irriterande mm för kort, så den gick tillbaka. Den jag har nu köpte jag i våras, Gripen tog tillbaka den då den läckte bl a i kronan, men nu fixad och fin
Såg en på gripenbro för 35 tkr. Och den hade renoverats för 25 tkr. om det ingår tajtning av länk är det klart värt det
Undrar den dan alla på OQ tråden ska lämna in sina dinkor på service om alla gör det på ett ställe och tillsammans om man kan pressa priset på service kostnaden?Yep, den med cosc tavla , jättefin. Den hade jag en vecka, men länken precis de där irriterande mm för kort, så den gick tillbaka. Den jag har nu köpte jag i våras, Gripen tog tillbaka den då den läckte bl a i kronan, men nu fixad och fin
Hahah vore ju en kul grej att göra, fatta att få 20+ st OQ's samtidigt då det är en rätt nischad klocka de kanske inte ser dagligen heller på ervice Jag e gejm på det!Undrar den dan alla på OQ tråden ska lämna in sina dinkor på service om alla gör det på ett ställe och tillsammans om man kan pressa priset på service kostnaden?
Sverige är ett avlångt land...Undrar den dan alla på OQ tråden ska lämna in sina dinkor på service om alla gör det på ett ställe och tillsammans om man kan pressa priset på service kostnaden?
De flesta håller väll till nånstans mellan sthlm och Gbg så då är det inte så avlångt längre. Hade vart en kul grej och tror vi hade tjänat på det också.Sverige är ett avlångt land...
Kul idéDe flesta håller väll till nånstans mellan sthlm och Gbg så då är det inte så avlångt längre. Hade vart en kul grej och tror vi hade tjänat på det också.
+ Nymans Ur är ju huvudsponsorer så borde ju inte vara omöjligt.Kul idé
Stort GRATTISNytillskottet
Tack! Är väldigt nöjd med den. Sköna retrovibbar!Stort GRATTIS
Behåll den i ca 10 år så är det garanterat pengar tillbax. When the stock drys out the demand goes up.Tack! Är väldigt nöjd med den. Sköna retrovibbar!
Behåll den i ca 10 år så är det garanterat pengar tillbax. When the stock drys out the demand goes up.
Den ger absolut avkastning just nu med, men just nu kan jag hitta en massa utan problem i prisklasser från 25-35 tkr. Om ca 10 år kanske det inte ser likadant ut folk säljer inte dom och när dom väl är till salu kanske går för 40? Vem vet eller så är dom inte värt ett piss förutom dens historia men som ja har sett genom åren har den bara gått upp i pris och allmänt lite svårare att få den exakt som man letar efter? Eller är jag ute och cyklarFör den ger inte pengarna tillbaka nu?
Och nu finns det en högre tillgång än efterfrågan?
Behåll den i ca 10 år så är det garanterat pengar tillbax.
Om ca 10 år kanske det inte ser likadant ut folk säljer inte dom och när dom väl är till salu kanske går för 40? Vem vet eller så är dom inte värt ett piss förutom dens historia men som ja har sett genom åren har den bara gått upp i pris och allmänt lite svårare att få den exakt som man letar efter? Eller är jag ute och cyklar
Sant sant kanske rösten i huvudet lät bättre än formuleringen i texten så nöjer mig med att han har en fin dinka som alla här på KS.Mest nyfiken på hur du menade.
Lite olika budskap i posterna ovan dock.
Generellt tycker jag att det är farligt att sia om värde på lyxprodukter i framtiden. Jag nöjer mig med att konstatera att det är en väldigt fin klocka som jag gärna skulle äga!
SnyggtNytillskottet
Bästa resultatet blir det om den skickas till Rolex. Stora AD som t.ex. Nymans är också duktiga.Om ni polerat er kära OQ, vart har ni då lämnat in den och har den kommit tillbaka lika skarp som innan? Min är inte i något större behov men tänker att den skulle se lite schysstare ut om några smådings försvann men är inte värt det utifall det finns risk för runda kanter.
Ja, jag får nog göra det. Rädd för att det blir fel. Kan nästan kännas som att man raderar klockans histora vid polering men blir det gjort på rätt sätt så är det mer underhåll än förändring.Bästa resultatet blir det om den skickas till Rolex. Stora AD som t.ex. Nymans är också duktiga.
Undvik mindre AD som i vissa fall inte har rätt utrustning och kunskap om hur en OQ ska poleras.
Görs det inte rätt är det bättre att inte göra det alls. OQ är inte direkt lättpolerade.Ja, jag får nog göra det. Rädd för att det blir fel. Kan nästan kännas som att man raderar klockans histora vid polering men blir det gjort på rätt sätt så är det mer underhåll än förändring.