• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Min nya 17013 gjorde utomhuspremiär igår... kom 10m utanför huset och sen fega jag ur...hahahah vilken klenis man e.Dumt att köpa en i sånt fint skick att man inte vågar använda den. Det ju lite det som är poängen med klockor, att de ska användas. :) Så här såg den ut iaf när den fick 5sekunder sol :)
IMG_20160911_120046.jpg
IMG_20160911_120105.jpg
IMG_20160911_120109.jpg

Tjena fellow OQérs! Fick hem min 1:a gen 17013 igår och försökte ta lite bilder med min mobilkamera men det blev sådär... Säljarens bilder var betydligt bättre och speglade verkligheten väl i gällande skarphet och skick på boett m.m. När jag jämför boettens skarphet med min 17014 så förstår jag verkligen skillnaden på när något blivit polerat och inte :) Sista bilden så sitter brorsorna... Vore kul att få tag i lite kusiner framöver.. typ 19018, 19019 och kanske den ballaste av klockor någonsin 19028! :) Ha nu en fantastisk dag gott folk!
4713415g_xxl.jpg
4713415b_xxl.jpg
4713415g_xxl.jpg
IMG_20160908_190243.jpg
IMG_20160908_191235.jpg

Grymt vass! Bra att du har dem i windern också. Jag menar, man vet ju aldrig....

Kan absolut rekommendera 19028. Här är min från 1986 som jag köpte för drygt tre år sen.

IMG_2859.JPG

Grymt vass! Bra att du har dem i windern också. Jag menar, man vet ju aldrig....

Kan absolut rekommendera 19028. Här är min från 1986 som jag köpte för drygt tre år sen.

IMG_2859.JPG

Hahah ja alltås windern fungerar ju även som displaybox/förvaring för dagens val av ur :) Just brorsorna OQ snurrar inte så mycket :p Herregud va fint! 19028 är min heliga graal för tillfället! Den är dessvärre utanför budget för tillfället om du frågar mina vänner, familj och framförallt fru! Själv tror jag att när det kommer till klockor går det mesta att lösa! :D Tack för fin bild på underbar klocka!

Om du väljer att åka och kolla känn på sidan där va nu en det kallas pinnen luggen eller va de heter känn med tummen mjukt över så att de inte sticker in eller lite ut bra sätt att känna om poleringen gjorts på ett bra sett. (Ursäkta stavfel)

Om du väljer att åka och kolla känn på sidan där va nu en det kallas pinnen luggen eller va de heter känn med tummen mjukt över så att de inte sticker in eller lite ut bra sätt att känna om poleringen gjorts på ett bra sett. (Ursäkta stavfel)
Blir nog inte aktuellt att åka till Spanien men bra att tänka på om man köper ;)

MM svårt att se på bild nu när jag jämför med Spencers.. Ser oxå ut som de lagt filter/mixtrat med bilden som gör att det ser rundare ut.. Dock ser fasningarna mindre ut oxå än Spencers. Tycker alltid det är svårt med bilder.. Jag skickade ju tillbaks en OQ som jag inte var nöjd med från chrono24. Se till att göra upp om det innan så har jag än så länge inte haft problem. Har totalt Returnerat två stycken klockor från chrono. Lycka till det är en vacker klocka!

MM svårt att se på bild nu när jag jämför med Spencers.. Ser oxå ut som de lagt filter/mixtrat med bilden som gör att det ser rundare ut.. Dock ser fasningarna mindre ut oxå än Spencers. Tycker alltid det är svårt med bilder.. Jag skickade ju tillbaks en OQ som jag inte var nöjd med från chrono24. Se till att göra upp om det innan så har jag än så länge inte haft problem. Har totalt Returnerat två stycken klockor från chrono. Lycka till det är en vacker klocka!
Det är det som är problemet allt ser perfekt ut på bilderna sen kommer den hem och den är inte alls som man tänkt sig.

Tillbaka
Topp