Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En riktig hybrid! Midas länk, DD tavla och OQ case. Gissar att det inte sitter ett kvartsverk i denna?En bild på en riktigt udda fågel, ref 1831 från 1977 med Oysterquartz case och King Midas länk.
Den är tillverkad i platina i endast 8 numrerade ex, alla med olika urtavlor.
Nej automatEn riktig hybrid! Midas länk, DD tavla och OQ case. Gissar att det inte sitter ett kvartsverk i denna?
En bild på en riktigt udda fågel, ref 1831 från 1977 med Oysterquartz case och King Midas länk.
Den är tillverkad i platina i endast 8 numrerade ex, alla med olika urtavlor.
Zackarias Dullfiere, du kan plocka bort mig från väntelistan
Blev 17014 från Köp&sälj istället. Riktigt nöjd, får se om det blir nån blå tavla i framtiden.
Den har postats här av förra ägaren, men tycker tråden förtjänar en bump
Coolt med Oysterquartz reklam, har lite som jag samlat på mig ocksåDet finns en hel del kul Oysterquartz-reklam. Ofta anspelar det såklart på äventyr/Mt Everest men guldisarna promotas med mer kulturella anspelningar. Denhär köpte jag på ebay för en tid sedan.
Edit: Maazel är dirigent.
Riktigt läcker den där! Jag måste skaffa mig en blåtavlad snart.Jag klarade mig utan OQ i lite drygt två månader.
Fick in den här tidigare i veckan. 17013 från 1980, med en riktigt skarp boett och skön tavla, som går lite mot lila i visst ljus.
Åker in på packningsbyte hos Rob i em.
Jag var också tveksam före jag köpte min men som tur är stör jag mig inte på tickandet. Det är inte så att det hörs i hela rummet där klockan finns. I vissa lägen när man har klockan på armen så hörs det mer och ibland inte alls. Verkar som det beror på vinkeln mot örat eller nått. Ifall klockan ligger på vissa underlag så kan det bli resonans så att det hörs väldigt bra.Är sugen på en OQ men är lite orolig för det dess höga tickande ljud.
Jag menar sitter man i ett tyst rum, hör man det typ hela tiden?
Vad är era åsikter?
Är sugen på en OQ men är lite orolig för det dess höga tickande ljud.
Jag menar sitter man i ett tyst rum, hör man det typ hela tiden?
Vad är era åsikter?
Går även jag i köptankar kring en OQ. Jag undrar lite över hur det funkar med att justera länken. Är det någon som kan upplysa mig om detta ?
Sprang på den här idag på en pantbank i Barcelona
Går även jag i köptankar kring en OQ. Jag undrar lite över hur det funkar med att justera länken. Är det någon som kan upplysa mig om detta ?
7000 euroAlltid kul när man stöter på en! Vad låg priset på?