marlun
Guld
Vanlig oysterlänk med polerade mittlänkar = vanlig datejust. Tror det är bilden som luras.Fått bud på att det skulle vara en vanlig datejust.. tycker kanterna på boetten säger oysterquartz.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vanlig oysterlänk med polerade mittlänkar = vanlig datejust. Tror det är bilden som luras.Fått bud på att det skulle vara en vanlig datejust.. tycker kanterna på boetten säger oysterquartz.
116200Fått bud på att det skulle vara en vanlig datejust.. tycker kanterna på boetten säger oysterquartz.
Gött då var det spikat!Vanlig oysterlänk med polerade mittlänkar = vanlig datejust. Tror det är bilden som luras.
Grattis! Galen färg på tavlanNyförvärvet! Ref. 17000 från 90-talet. Den tickar mycket lägre än min förra 19018 från mitten av 80-talet.
Har för mig att dom går på ca 17k om dom fortfarande finns att beställa.Vet någon vad en diamanttavla ligger på?
Stort tack själv! Den klär dig.
Har du denna kvar?Kör OQ idag
Yes, det ska vara möjligt. Tror de ligger på 3-4 000 kr.Funderar mer och mer om man inte ska försöka fixa en fin OQ. Vill ha en med blå tavla men att hitta en i bra skick väger tyngre än tavelfärgen. Undrar därför om man fortfarande kan köpa en blå stick dial tavla till en 17000 hos AD och vad en sådan i sådant fall kostar?
Vet någon vad en diamanttavla ligger på?
Oj ursäkta missat svara dig. Japp, den ligger hemma och tickar ljudligt. Bara använt den en gång sen jag köpte denHar du denna kvar?
Varför bara en gång?Oj ursäkta missat svara dig. Japp, den ligger hemma och tickar ljudligt. Bara använt den en gång sen jag köpte den
Har andra favoriter i klocklådan helt enkelt. Bär nästan bara någon av mina AP till vardags.Varför bara en gång?
Jag ska ha den!Kanske kan @marlun tänkas vara sugen?
kanske ska kolla med @Tomas Eriksson om han är sugen på att släppa?Jag ska ha den!
Det har jag gjort för längesenkanske ska kolla med @Tomas Eriksson om han är sugen på att släppa?
Den skulle passa dig =)Det har jag gjort för längesen
Edit: har åtminstone hintat friskt. Hehe
Har alla OQ länkar skruvar?
Är det vanliga sprintar som man enkelt slår ut/trycker i igen?Nej, tidiga varianter av 17000 och 17013 har sprintar. 17014 och 19xxx har alltid skruvar.
Ja, de är som länksprintar i övrigt.Är det vanliga sprintar som man enkelt slår ut/trycker i igen?
Helt vanliga springbars med lughål i boetten Det är inget rymdskepp, det är en gammal RolleGillar'n!
Förresten, hur tar man bort länken på en OQ, det är inga springbars vid boetten utan vanliga pinbars va? Man får alltså slå/tryck ut dem likt på en länk?