• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Ah, Nymans i detta fall. Var har du kikat?
Har för mig att det var nymans dom sa 350 kr men personen ifråga måste ha sagt fel då (eller så var det bergströms ur i uppsala). Annars tog klockmaster 350 när jag var in och kikade... vet inte om dom löser det själva eller skickar iväg den.. batteri är ju ingen större operation så lär gå att få det rätt billigt hos mindre butiker
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag bytte batteri i min den 8 december häromåret. Dessförinnan gjordes ett byte den 1 juni 2013. Så 3 år, ish.

OK...tack för svar!

Mina brukar hålla drygt 2,5 år men har läst att vissa håller 5 år. Tror att 2-3 år är som det ska vara.

Tack för svar, då kan det vara rimligt att byta på min då säkert! 5 år är enntejäl bonus då med andra ord.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Lämna den inte till vilken tomte som helst. Lämnade en NOS OQ till en lokal urmakare en gång och fick tillbaka den med repor. Sen dess är det AD som gäller.

Så är det, vet inte riktigt om han är tomte eller inte, men är det något mer man borde tänka på?! Känns inte som att det behövs en Einstein för att byta batteriet?!
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Så är det, vet inte riktigt om han är tomte eller inte, men är det något mer man borde tänka på?! Känns inte som att det behövs en Einstein för att byta batteriet?!
Är det en riktig urmakare med rätt verktyg att öppna den är det nog inga problem.
Skulle inte lämna den till ur & penn i alla fall :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
@Omen :)

Edit: Luciano hann före. ;)
19019
20170201_205630.jpg
 

joey

Cartier
Priset för byte av batteri har för övrigt gått upp till 500 kr. Vet inte när prishöjningen gjordes, men det rör sig i alla fall om en ökning på 200 kr från år 2013.

Passa på att byta om du är på resa i USA. Där är det gratis! Jag bytte på en av mina där för bara ett par år sedan.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Mina brukar hålla drygt 2,5 år men har läst att vissa håller 5 år. Tror att 2-3 år är som det ska vara.
AD har berättat för mig att temperatur kan påverka tidsspannet från 2,5-3 år. Finns de som går 3,5 också tydligen. Vad som övrigt skulle kunna påverka batt tiden vet inte jag, det finns ju inga funktioner förutom datum att gulla med :bookworm:.
 
Topp