• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Lukkan

Cartier
I helgen åker denna in på fix. Den ska få en ny borstning av boettens ovansida, nya skruvar till länkbitarna, bandstift, översyn av verk, nytt batteri m.m. Blir spännande att se resultatet sen.
20170907_070549.jpg
Nya skruvar till länkbitarna? För att tajta upp länken eller? Kanske dum fråga
 

Kingpin

Omega
Hej alla OQ-älskare,

Jag är ny i träsket - har precis köpt en OQ DD i gulguld 19018, inväntar leverans om cirka två veckor - och har en liten fråga: någon som har en svart tavla med stav eller romerska som de inte behöver och därför vill sälja eller byta?

Min kommer med Champagne och det är inte min tekopp. Hör gärna av er!
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Hej alla OQ-älskare,

Jag är ny i träsket - har precis köpt en OQ DD i gulguld 19018, inväntar leverans om cirka två veckor - och har en liten fråga: någon som har en svart tavla med stav eller romerska som de inte behöver och därför vill sälja eller byta?

Min kommer med Champagne och det är inte min tekopp. Hör gärna av er!
Välkommen och grattis till klockan! Hittar du ingen begagnad tavla finns fortfarande nya att beställa hos AD.
Ser fram emot bilder när du fått hem den.
 

Kingpin

Omega
Hej och tack,

Ja absolut ska vi få bilder- den kommer från Chrono , Italien, så kan ordna bilder redan nu om det finns intresse.

Har du några tips på vart man kan hitta begagnade tavlor? Har sökt på ebay, rolexforum osv men ingen lycka.

Också - har du ett hum om vad en ny tavla skulle kunna kosta? Samt, om man köper en helt ny tavla till en vintageklocka, ser det inte lite konstigt ut i kontrasten? Någon som har erfarenhet?
 

Lukkan

Cartier
Hej och tack,

Ja absolut ska vi få bilder- den kommer från Chrono , Italien, så kan ordna bilder redan nu om det finns intresse.

Har du några tips på vart man kan hitta begagnade tavlor? Har sökt på ebay, rolexforum osv men ingen lycka.

Också - har du ett hum om vad en ny tavla skulle kunna kosta? Samt, om man köper en helt ny tavla till en vintageklocka, ser det inte lite konstigt ut i kontrasten? Någon som har erfarenhet?
Har du sökt på chrono24 under tillbehör för där får jag fram en massa annars är det inget fel att handla från AD tror ej du kommer uppleva nån sorts kontrast
 

Fadershan

Patek
Är lite sugen på att få hem denna: https://www.blocket.se/stockholm/ROLEX_Oysterquartz_Unikt_tillfalle_74960231.htm?ca=14&w=3&last=1
Vad skulle ni säga om priset, känns det rimligt? Behöver givetvis en liten polering men annars verkar den ju trevlig, bra att den varit hos Rob E. också.
Onekligen billigt! Dock skulle jag gärna se fler och bättre bilder. Tycker det är svårt att endast se på den bilden som är. På lite håll ser bezeln lite nedpolerad ut?? 17014 är f.ö. min favoritref, fina ur!
 

ursula

Omega
Onekligen billigt! Dock skulle jag gärna se fler och bättre bilder. Tycker det är svårt att endast se på den bilden som är. På lite håll ser bezeln lite nedpolerad ut?? 17014 är f.ö. min favoritref, fina ur!
Tack för svaret! Har förhandlat ned priset lite och fått några fler bilder faktiskt, dock var de inte så intressanta. Tydligen är det en liten skada på glaset, detta gör mig lite orolig så jag har bett om en ordentlig bild på det också.

Glasskadan kan skymtas vid kl 9 på bilden:
9742884109.jpg
 
Senast ändrad:

Fadershan

Patek
Tack för svaret! Har förhandlat ned priset lite och fått några fler bilder faktiskt, dock var de inte så intressanta. Tydligen är det en liten skada på glaset, detta gör mig lite orolig så jag har bett om en ordentlig bild på det också.

Glasskadan kan skymtas vid kl 9 på bilden:
9742884109.jpg
Ja priaet vittnar ju om tokigheter tkr jag. Omöjligt att ge en rättvis bedömning på den bilden :) är ju safirglas så en skada på det känns ju inge kul t.ex.
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Hur är det med lumen på OQ? Om det är tritium antar jag att den är helt död?
Går det att få tag i ny lume på tavlan och visarna?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hämtade ut den här från service och polering från Nymans idag. Kan åter konstatera att Peder gjort ett bra jobb med poleringen. Bevelsen är inte jättevassa men det var något som han var tydlig med innan. De saknar utrustning i Sverige för att utföra en sådan manöver. Däremot är planpoleringen av ovansida boett och länk förstklassig. Guldsmed har fixat problemen med skruvarna i länkbitarna som inte gick att lossa. Mycket nöjd!
20171117_110936.jpg
20171117_110942.jpg
 

cornil

Cartier
Hämtade ut den här från service och polering från Nymans idag. Kan åter konstatera att Peder gjort ett bra jobb med poleringen. Bevelsen är inte jättevassa men det var något som han var tydlig med innan. De saknar utrustning i Sverige för att utföra en sådan manöver. Däremot är planpoleringen av ovansida boett och länk förstklassig. Guldsmed har fixat problemen med skruvarna i länkbitarna som inte gick att lossa. Mycket nöjd!
20171117_110936.jpg
20171117_110942.jpg
Riktigt smarrig! Förstår att du är nöjd.
 

Fadershan

Patek
Hämtade ut den här från service och polering från Nymans idag. Kan åter konstatera att Peder gjort ett bra jobb med poleringen. Bevelsen är inte jättevassa men det var något som han var tydlig med innan. De saknar utrustning i Sverige för att utföra en sådan manöver. Däremot är planpoleringen av ovansida boett och länk förstklassig. Guldsmed har fixat problemen med skruvarna i länkbitarna som inte gick att lossa. Mycket nöjd!
20171117_110936.jpg
20171117_110942.jpg
Kul, fin! Värdefull info då jag tänkt ifall ngn i sverige kunde skärpa upp bevels på min 17014 men då fick jag svaret :)
 
Topp