• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex OQ tråden

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hämtade ut den här från service och polering från Nymans idag. Kan åter konstatera att Peder gjort ett bra jobb med poleringen. Bevelsen är inte jättevassa men det var något som han var tydlig med innan. De saknar utrustning i Sverige för att utföra en sådan manöver. Däremot är planpoleringen av ovansida boett och länk förstklassig. Guldsmed har fixat problemen med skruvarna i länkbitarna som inte gick att lossa. Mycket nöjd!
20171117_110936.jpg
20171117_110942.jpg

Kul!

Är Peder på Nymans nu?
 

HTran

Omega
Verkar vara en svår modell att få tag i inrikes (en annons ute på Blocket utan papper och box för 29), är det chrono som gäller?
 

Fadershan

Patek
Intressant! Klockentusiast eller börjar OQ kärleken spridas till en bredare publik?
Tja! Kul fråga! Kan inleda med att säga att han köpte en precis från c24 trots att jag avrådde från det exet :) men men. Nej han är inte klockentusiast! Han är konstnär och gillar många kantiga boetter och integrerad länk. Han fick se min 17014 och ville då köpa den men fick avslag :) Det märkliga är oxå att jag hjälpte hans storebror för ett år sen köpa en 17000 med vit tavla. Såå ja i guess im spreading the oq's sickness där jag kan! :)
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Hur väl håller era OQ tiden? Min verkar gå för snabbt med runt 8 sek per 24h, vilket känns som rätt mycket jämfört med min andra Rolex..
Jag är sjukt noga med tiden :D
Kan det vara så enkelt som ett batteribyte eller ska man kika en service?
 

Kugghjul

Panerai
Hur väl håller era OQ tiden? Min verkar gå för snabbt med runt 8 sek per 24h, vilket känns som rätt mycket jämfört med min andra Rolex..
Jag är sjukt noga med tiden :D
Kan det vara så enkelt som ett batteribyte eller ska man kika en service?
Det låter väldigt mycket för en termokompenserad (delvis?) kvarts.
 
Topp