Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt långt efter här, men råkade se ditt inlägg. Jag hade en fullset från 82 förut där allt fanns med. med. https://klocksnack.se/threads/vintage-fullset.58671/#post-1510516
Hej, alla!
Är det någon här, som har en FullSet 19018 från -82, typ?
Skulle vara kul att veta vad som kom med förutom boxen, alltså. Boxen har jag fått tag på,(tror jag) men vad mer kom med?
See ut som en 17013!Kollar Gift vid första ögonkastet på Svt. Visst är det en oysterquartz den ena killen (läkaren) har? Dålig bild men kanske någon annan som såg det.
Ibland har man tur.
En längre tid har jag funderat på att skaffa en Oysterquartz. Men först i torsdags nådde jag fram till det noga avvägda beslutet att vad jag vill ha är en 17000 med den i mitt tycke cleanaste urtavlan, en svart MK1. Dessutom ville jag att den skulle vara från 1978, mitt födelseår.
Mindre än ett dygn senare dyker den upp på K&S. Jag skyndar mig att svara. Efter en smidig affär med @Dbrasco hade jag den i min hand. Jag kunde inte vara nöjdare. Inte sylvass, men ändå en verklig skönhet med en tillfredsställande närvaro på handleden.
Det vore ju roligt att skämta om att den tickar högt, men nej, tickandet hörs bara om jag för handen mot örat, och då är jag orimligt ljudkänslig. Kort och gott en helt fantastisk årsklocka.
Ser grym ut på dig, håll i den där nu.
Årsklockor ska man inte sälja, gjort det och blir förbannad fortfarande när jag tänker på det.
Här är en nära på NOS OQ 17014 a-serie tillverkad 1999 och såld i Danmark 2005. Min favoritmodell och ovanligast av OQ DJ.
Wow! Cool story ocksåSist men inte minst några bilder på min OQ DD 19019 p-serie med blå jubilee tavla tillverkad 2001 men inte såld förrän 2006.
Denna såldes inte av AD utan köptes direkt från Rolex av dåvarande chefen för Rolex UK och är den sista 19019 som lämnade Rolex.
En sista knockout, ja. Vilken jävla samling.Sist men inte minst några bilder på min OQ DD 19019 p-serie med blå jubilee tavla tillverkad 2001 men inte såld förrän 2006.
Denna såldes inte av AD utan köptes direkt från Rolex av dåvarande chefen för Rolex UK och är den sista 19019 som lämnade Rolex.
Vilket skick! Någon har jag kvar.Har alla såld sina OQ:s ? Vill se fler bilder i tråden.
Här är min 17013.
Kul, det där är min gamla (i posten ovanför din.)
Kul, det där är min gamla (i posten ovanför din.)