• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Tack för svar!

Det är den. "Starburst"! Små stjärnor som dyker upp i olika ljus ;)
image.jpg

Ibland nästan svart:
image.jpg

Grattis :) Är du nöjd? Ska du köpa en ny tavla till den?

Nicklas.S & joey eller annan kunnig,

Är tavlorna refbundna? Har en 17000 och är intresserad av en tavla som hör till 17013. Funkar måtten?

Som redan sagts kan du langa på vilken OQ-tavla som helst med hänsyn tagen till måtten. Jag har tom sett vanliga non-OQ-tavlor på Oysterquartzar (ve och fasa).

Mark 1-tavla är himla trevligt så helst hittar du en annan sådan om du nödvändigtvis ska byta. Kanske får du hålla ögonen öppna ett tag, iofs.

Bra köp, förresten! Grattis!

Som redan sagts kan du langa på vilken OQ-tavla som helst med hänsyn tagen till måtten. Jag har tom sett vanliga non-OQ-tavlor på Oysterquartzar (ve och fasa).

Mark 1-tavla är himla trevligt så helst hittar du en annan sådan om du nödvändigtvis ska byta. Kanske får du hålla ögonen öppna ett tag, iofs.

Bra köp, förresten! Grattis!

Tack för mer info! Alltid kul att lära sig mer.

Jag gillar den, tack!

Väcker denna tråden igen med ett request. Finns det någon i GBG som har en OQ som man får klämma lite på? Skulle vara enormt uppskattat! Jag bjuder på Kaffe/Öl beroendes på vad vederbörande känner för :)

Molle hade jag haft kulorna tillgängliga så hade det blivit ett köp av din 19019, jag hoppas verkligen den får stanna på forumet, otroligt vackert ur! Kommer den att ersättas med en annan OQ?

Äntligen hamnar man här också, ny OQ, ref 17000, 1978, original Mark 11 tavla och visare enligt uppgift. Säker polerad men i fint skick, även länken spänstig och med bra mothåll. Trevligt tickande minsann, den gör sig bra under kudden på natten
OQFullSizeRender.jpg
:D

Tillbaka
Topp