• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex OQ tråden

Grymma OQ DD ni har joey Nicklas.S
2015-05-27 21.27.42.jpg

Stämmer det att det är svårt att få dem servade nu när det gått ett tag sedan de gick ur produktion ? Har för mig att jag läst detta 'någonstans' kommer ej ihåg var....

Stämmer det att det är svårt att få dem servade nu när det gått ett tag sedan de gick ur produktion ? Har för mig att jag läst detta 'någonstans' kommer ej ihåg var....
Inga problem med service på Nymans ifjol när jag hade min inne på koll. Dock servades den inte eftersom inget uppenbart behov fanns.

OQ togs ur produktion 2001, så service och reservdelar är inget problem.
Det är längre serviceintervall på OQ än på en automat, och priset är bara marginellt högre.

OQ togs ur produktion 2001, så service och reservdelar är inget problem.
Det är längre serviceintervall på OQ än på en automat, och priset är bara marginellt högre.
Tack för infon ! De är verkligen speciella, de lyckas ju med det dubbla konststycket att både vara udda fåglar men ändå högst respekterade :)

Tack för infon ! De är verkligen speciella, de lyckas ju med det dubbla konststycket att både vara udda fåglar men ändå högst respekterade :)
När dom fanns att köpa nya så fick butikerna rea ut dom för att bli av med dom, så respekterade har dom inte alltid varit.
Idag börjar samlare få upp ögonen för OQ, speciellt för fina ex med full set, så det är på väg att förändras.

Den du köpte för ett par dagar sedan va ? Mycket stilig !
Stämmer bra det. En vecka idag. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den. Jag gillar nog egentligen de ljusa tavlorna bättre men det kanske är en vanesak. I dagsljus är den svarta tavlan superläcker och bryter fint mot index och visare, men i lite mörkare ljus inomhus har indexen en tendens att försvinna lite och det blir knepigt att se vad klockan är. Men som sagt, kanske är en vanesak.

/Henrik

Det var ett galet fint utbud! Vad heter butiken?
Worldoftime.de. De ligger i München. Jag satt och snackade och lät dem hämta ut klocka efter klocka i över en timme och de var väldigt tillmötesgående. Vansinnigt bra skick på deras batterirollar. Kolla länken på 5100. Inte dåligt för en guldlänk som är ca 45 år gammal. I princip oanvänd och med alla tillbehör.

image.jpeg

Tillbaka
Topp