Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inga problem med service på Nymans ifjol när jag hade min inne på koll. Dock servades den inte eftersom inget uppenbart behov fanns.Stämmer det att det är svårt att få dem servade nu när det gått ett tag sedan de gick ur produktion ? Har för mig att jag läst detta 'någonstans' kommer ej ihåg var....
Ok tack !!Inga problem med service på Nymans ifjol när jag hade min inne på koll. Dock servades den inte eftersom inget uppenbart behov fanns.
OQ togs ur produktion 2001, så service och reservdelar är inget problem.Stämmer det att det är svårt att få dem servade nu när det gått ett tag sedan de gick ur produktion ? Har för mig att jag läst detta 'någonstans' kommer ej ihåg var....
Tack för infon ! De är verkligen speciella, de lyckas ju med det dubbla konststycket att både vara udda fåglar men ändå högst respekteradeOQ togs ur produktion 2001, så service och reservdelar är inget problem.
Det är längre serviceintervall på OQ än på en automat, och priset är bara marginellt högre.
När dom fanns att köpa nya så fick butikerna rea ut dom för att bli av med dom, så respekterade har dom inte alltid varit.Tack för infon ! De är verkligen speciella, de lyckas ju med det dubbla konststycket att både vara udda fåglar men ändå högst respekterade
Nästan samma som för PN Daytonan alltså, intressant...När dom fanns att köpa nya så fick butikerna rea ut dom för att bli av med dom, så respekterade har dom inte alltid varit.
Idag börjar samlare få upp ögonen för OQ, speciellt för fina ex med full set, så det är på väg att förändras.
Den du köpte för ett par dagar sedan va ? Mycket stilig !Vad är väl bättre än att fota en klocka när man behöver en paus på jobbet...?
/Henrik
Stämmer bra det. En vecka idag. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om den. Jag gillar nog egentligen de ljusa tavlorna bättre men det kanske är en vanesak. I dagsljus är den svarta tavlan superläcker och bryter fint mot index och visare, men i lite mörkare ljus inomhus har indexen en tendens att försvinna lite och det blir knepigt att se vad klockan är. Men som sagt, kanske är en vanesak.Den du köpte för ett par dagar sedan va ? Mycket stilig !
Det var ett galet fint utbud! Vad heter butiken?
Fräschar upp tråden med en bild jag tog när jag var inne i en butik i München innan sommarn. Hitiftån och bort:
Nästan fullset 19018
Fullset (!) 5100
Fullset 19028
Min egen 19028
Worldoftime.de. De ligger i München. Jag satt och snackade och lät dem hämta ut klocka efter klocka i över en timme och de var väldigt tillmötesgående. Vansinnigt bra skick på deras batterirollar. Kolla länken på 5100. Inte dåligt för en guldlänk som är ca 45 år gammal. I princip oanvänd och med alla tillbehör.Det var ett galet fint utbud! Vad heter butiken?
Min 17000 morsarGillar min 17014
Det är du inte ensam om .Gillar min 17014
Jag börjar undra om dom används eller om det bara är fotoobjekt när de har så där bra skick.Jävla fint skick på dina @Nicklas.S
Dom används väldigt sällan. Den som används lite mer är min 19019.Jag börjar undra om dom används eller om det bara är fotoobjekt när de ha så där bra skick.
Några nya bilder på min kvartett. Ref 17000, 17013, 17014 & 19019.