Skickligt, jag håller knappt med dig på en enda punkt faktiskt.Skulle välja en GS alla dagar i veckan istället för en Rolex i val av dykare. De har modeller som faktiskt visar de fantastiskt vackra urverken inuti istället för att täcka upp det som Rolex gör. När det kommer till hantverk vinner även GS där med hästlängder då de faktiskt utför arbete med sina händer för ett lägre pris. Rolex har dock övertaget i användning av 904L stål istället för 316L, huruvida det har en märkbar effekt eller inte. I mitt fall beror det väl att jag inte ser en klocka som en statussymbol vilket gör det lönlöst för mig att äga Rolex då man betalar en viss premium för att ha Rolex på armen, och för att deras design inte talar till mig. Är väl tabu att nämna status i denna Rolex-djungel men jag har svårt att tro att det inte är en del av beslutet när man bestämmer sig, oavsett hur mycket man älskar deras design och historia, bla bla. Rolex gör dock snyggare modeller rent generellt än GS, det måste jag ge dem.![]()
1: GS har inga dykarklockor med glasbaksida.
2: Rolex urverk är ju inte snygga och bör därför döljas vilket de redan gör. Glasbaksida är dessutom fjolligt.
3: 904L är hittepå.
4: GS har många fler roliga modeller än Rolex.