Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr blir inte datumet centrerat!? Förslag mottages gärna...
TackHärligt projekt. Kul att det gick vägen. Bra jobbat!
Tack, jag har rivit ned henne igen. Ska få igång datumet och passade samtidigt på att sätta högre visarhjul så att jag inte behöver bocks visarna. Sen är jag klar och nöjd.Spännande projekt och kul att det verkar ha gått vägen, grattis till en snygg och unik klocka!
Fan såg detta nu. Men stort tack vännenSåg just på Tradera att det ligger ute ett 1570 urverk med utropspris 1kr om du fortfarande är intresserad.
Verket är ett vanligt ETA 2824-2 och visare finns det gott om som passar ETA, men jag fick problem med att byta höjden på visar hjulen. Men i övrigt har allt gått bra.Riktigt fräsig! Passar väldigt bra på det ljusa läderarmbandet. Är det svårt att hitta rätt visare/verk?
Tack snälla! Min graal, har man inte pengarna får man bygga den själv... tack för alla likesHehe...hade helt missat denna tråd, bra jobbat @Margarinkungen !
Tack snälla! Min graal, har man inte pengarna får man bygga den själv... tack för alla likes
Tack, den gör sig bra på ett skinnband.Kul och fint. Jag skulle byta till svart läderband om jag var du. Annars 100% cool.
Tack, det har varit kul så långt. Synd bara att jag inte kunde använda den på nyårSkukt ball klocka! Och spännande läsning.
Den finns men kostar runt 15kkr så det här fick bli en bra början, men jakten fortsätter. Visar är lättare att hitta. Billigast är kanske att köpa en billig 1500 och bara serva den och byta tavlaRiktigt fräsig! Passar väldigt bra på det ljusa läderarmbandet. Är det svårt att hitta rätt visare/verk?
Det är bara att sätta igång, finns färdiga kits att köpa med boett, verk, tavla, visare inkl verktyg men satsa på ETA eller något annat av kvalitet. Lycka till och glöm inte att posta ditt verkHäftigt projekt!!
Bli klart sugen att hitta på något liknande, dock enklare då jag känner mig själv...
TackarSpännande projekt och kul att det verkar ha gått vägen, grattis till en snygg och unik klocka!
TackKul tråd, tack för det=)
Jag också och det här blev en rolig resa... funderar vad nästa blir... kanske en 1655? Beror lite på vad jag hittarFantastiskt! En av mina favoritklockor, har alltid velat äga en!
Tack, var inte det...så sjukt läcker.. avis!
Tack för att du följer trådenUnderbart tålamod! Tack för en spännande tråd. Fortsätter följa jag med
TackarHärligt! Fan vad roligt att se!