• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Det har tjuvspekulerats lite om köer i vanliga tråden, så tar in samma här, i sitt trygga hem.

Ingen kö på nedan hos Nymans. Inte ens nära hypemodellerna, men ändå ett tydligt tecken att den breda hetsen där (nästan) alla modeller hade kö, nu har dött.

Även blå tavla fanns på YG Suben, enligt en trovärdig KS:are i Rolex-tråden

A0677387-4C50-4D8A-A908-3089A51884F0.jpeg

Det har tjuvspekulerats lite om köer i vanliga tråden, så tar in samma här, i sitt trygga hem.

Ingen kö på nedan hos Nymans. Inte ens nära hypemodellerna, men ändå ett tydligt tecken att den breda hetsen där (nästan) alla modeller hade kö, nu har dött.

Vilka är modellerna på bilden? Ädel metall rätt igenom?

driver du? En G/S sub trodde jag skulle ta länger tid innan man såg i butik. Hade jag sett en GMT på bild hade jag redan suttit på tåget :cool:

Fragan var ju om det gallde "Vemsomhelst" som ramlar in i butiken och inte bara for "Goda Kunder".
For de sistnamnda finns det ju mycket i skrotladan under pizzakartongerna i soprummet som kan plockas fram direkt vilket ar helt omojligt for de forstnamnda.

Darav min fraga om det klargjorts att det verkligen ar Forst till Kvarn pa dessa fyra

Och du har fragat och fatt ett jakande svar pa att dessa ar tillsalu for vemsomhelst och inte bara "Exhibition Only" dar skylten "glomts bort"?
De hade namligen en SS Skydweller i skylten i hostas..och givetvis var den icke tillsalu vid forfragan
Dom ska vara till salu idag. Sedan om det är till vem som helst, eller goda kunder vet jag inte. Men oavsett, så har det inte innan varit flera i skylten att kunna köpa med sig, ens för bra kunder.

Ja, jag är mycket väl medveten att det alltid finns något bakom kulisserna för en fin bundle, eller när en riktigt riktigt bra kund, eller het kändis kliver in - men det är inte samma sak.

Dom ska vara till salu idag. Sedan om det är till vem som helst, eller goda kunder vet jag inte. Men oavsett, så har det inte innan varit flera i skylten att kunna köpa med sig, ens för bra kunder.

Ja, jag är mycket väl medveten att det alltid finns något bakom kulisserna för en fin bundle, eller när het kändis kliver in - men det är inte samma sak.
Nej om det ar klargjort att de faktiskt ar tillsalu och inte bara visningsex ar ju ett gott tecken,aven om det kanske finns en Brasklapp.

Nej om det ar klargjort att de faktiskt ar tillsalu och inte bara visningsex ar ju ett gott tecken,aven om det kanske finns en Brasklapp.
Tror generellt att när det gäller ädelmetall så är det nog ganska stor chans att det går att köpa om det finns lite kundkännedom/köphistorik. En stor skillnad är väl främst att det inte krävs lika stor köphistorik som tidigare. Däremot kan jag tänka mig att kraven finns kvar på te x Sub, GMT, OP, DJ och Explorer?
Bättre var det i början av pandemin när man fortfarande kunde bli erbjuden en OP med rabatt 😀

Mycket intressant, men det är väl kombinationen med att de bara säljer till de som är bosatta i Sverige som också gör att klockorna inte går åt. Borde inte ett par av dessa modeller fortfarande gå på grå-marknaden en bit över retail, typ helguld subben?

Mycket intressant, men det är väl kombinationen med att de bara säljer till de som är bosatta i Sverige som också gör att klockorna inte går åt. Borde inte ett par av dessa modeller fortfarande gå på grå-marknaden en bit över retail, typ helguld subben?
Inte nar du ska betala svensk moms da de (NYmans&Krons) inte skriver TaxFreeintyg pa Rolex.
Givetvis behover den som bor i Sverige inte TaxFree sa det blir ju en ickefraga...

Tror generellt att när det gäller ädelmetall så är det nog ganska stor chans att det går att köpa om det finns lite kundkännedom/köphistorik. En stor skillnad är väl främst att det inte krävs lika stor köphistorik som tidigare. Däremot kan jag tänka mig att kraven finns kvar på te x Sub, GMT, OP, DJ och Explorer?
Bättre var det i början av pandemin när man fortfarande kunde bli erbjuden en OP med rabatt 😀
PM blev aven jag erbjuden i hostas trots att jag egentligen inte "far" kopa Rolex..Mer intressant var ju TT Sub som ar het som attan i tex Thailand.
Samma sak med YM pa Barnarmband enl utsago fran en godvan som bosatt sig dar

Tja de sålde ju rätt bra till folk i sverige under pandemin. Det är väl snarare en fråga om konjukturläget?

Jag har inte följt prisutvecklingen så nära, då ekonomin inte prioriterar en Rolex idag. Men har lite funderingar.

Det stämmer väl att t.ex en DJ36 som plockats ut ny har sedan kunnat säljas över list som beggad? Hur länge har det pågått?

Och frågan är hur det börjar se ut nu? Går beggat över list?

Och framförallt, vad tror spåkulan om framtiden? Kommer beggad DJ snart säljas under list?

Jag har inte följt prisutvecklingen så nära, då ekonomin inte prioriterar en Rolex idag. Men har lite funderingar.

Det stämmer väl att t.ex en DJ36 som plockats ut ny har sedan kunnat säljas över list som beggad? Hur länge har det pågått?

Och framförallt, vad tror spåkulan om framtiden? Kommer beggad DJ snart säljas under list?
Har verkligen en DJ36 salts for over listpris?
Fick for mig det var DJ41 som hade premium. Men det kan ju givetvis vara nagon tavelfarg som drar upp prisbilden.

Jag skulle ju vara valdigt forsiktig att rakna med premium pa de modeller som varit "bojsanken" prismassigt under lang tid,men som stuckit ivag bara for att det inte finns "nagot annat" att kopa.
Ska man sedan betala svensk moms dessutom sa blir det nog annu svarare rakna ihop den kalkylen om trenden pa varldsmarknaden fortsatter nedat.

Men koper man for pengar man kan vara utan.gillar klockan och har den i tio femton ar sa blir det formodligen anda en god affar raknat i kronor och oren

Har verkligen en DJ36 salts for over listpris?
Fick for mig det var DJ41 som hade premium. Men det kan ju givetvis vara nagon tavelfarg som drar upp prisbilden.

Jag skulle ju vara valdigt forsiktig att rakna med premium pa de modeller som varit "bojsanken" prismassigt under lang tid,men som stuckit ivag bara for att det inte finns "nagot annat" att kopa.
Ska man sedan betala svensk moms dessutom sa blir det nog annu svarare rakna ihop den kalkylen om trenden pa varldsmarknaden fortsatter nedat.

Men koper man for pengar man kan vara utan.gillar klockan och har den i tio femton ar sa blir det formodligen anda en god affar raknat i kronor och oren
DJ 36 i de flesta tavelkombinationer har sålt över list ett tag nu bara kolla gamla annonser (tidigare 94k med fluted bezel nu 99k efter prishöjning). Krons hade listan helt full på typ alla tavlor till DJ36 när jag kollade för en månad sedan medans en polare fick höra 6-8 månader på en med blå tavla hos Nymans/Rob. Kanske annat nu dock…

Jag vill inte låta dryg men du har ju 104 sidor av svar/gissningar på just de där frågorna här i tråden.

DJ 36 i de flesta tavelkombinationer har sålt över list ett tag nu bara kolla gamla annonser (tidigare 94k med fluted bezel nu 99k efter prishöjning). Krons hade listan helt full på typ alla tavlor till DJ36 när jag kollade för en månad sedan medans en polare fick höra 6-8 månader på en med blå tavla hos Nymans/Rob. Kanske annat nu dock…
Har de verkligen salts eller bara begarts over list? Stor skillnad.
Men jag ska inte saga emot dig da jag inte hallit nagon storre koll pa prisbilden pa just DJ 36. RobE tog sa sent som i hostas handpeng pa DJ41 for leverans inom 12 man.
Ger aven TaxFree och saljer darmed till turister/utlandsboende

Det vore trevligt om man kunde köpa i affär framöver, trevlig utveckling enligt mig!
Det kommer! Gråhandlar och begagnatutbudet börjar bli galet stort och priserna sjunker rätt snabbt. Man undrar ju hur många oanvända Rollar som ligger och väntar i bankfack.. När alla de som köpt bara för att de kan slutar köpa på sig fler, så tror jag att utbudet hos AD:s kommer att börja normaliseras. Visst kommer det vara kötid på de mest attraktiva modellerna, men på det stora hela kommer vi nog kastas tillbaks åtminstone fem år i tiden.

Hört (via kompis, men han brukar ha koll) att flera av de större gråhandlarna, som sitter på stora lager, slutat köpa in klockor och kör bara inbyten. Någon annan som hört samma?

Gissar att dom förstås inte helt stängt dörren, om dom lycka få en hypemodell till lågt pris.

Tillbaka
Topp