Som FlipSwede skrev, turkosa tavlan. Går väl under smeknamnet "Tiffany blue" på interwebz.Tiffany?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som FlipSwede skrev, turkosa tavlan. Går väl under smeknamnet "Tiffany blue" på interwebz.Tiffany?
Blir ju helt subjektivt. Tror de flesta skulle säga nej om en klocka för drygt 300kÄr detta ett vettigt köp? om man nu skulle lyckas få tag i en ny från butik.
Den är ju sjukt snygg
Vettigt köp i som om du ska bli glad av den eller vettigt köp som i att den ska hålla sin peng eller rent av bli värd mer?Är detta ett vettigt köp? om man nu skulle lyckas få tag i en ny från butik.
Den är ju sjukt snygg
Asiater kommer från Asien så det kan ju vara från Turkiet, Irak, Indien, Vietnam, Kina, Japan eller en hel drös av länder.Om jag hade en krona for varje strosslad TT DJ jag blivit erbjuden sa kunde jag nog kopa en hel Rolexbutik......
Men jag forstar att den som inte laser pa forum/har koll pa Rolex AP och PP kan tro att det finns snabba gratispengar att hamta i varenda Rolexbutik. Bara knalla in,slaska av och ga ut med en nave GMT Sub och Daytonas.
Nymans har ju en strid strom av kineser (ja jag har ju iofs ingen aning varifran asiaterna faktiskt kommer) som helt sonika drar upp en mobil och visar en bild pa de klockor man vill ska plockas fram....
Men om det du vill ha inte gar att fa loss dar du bor,Varfor skulle det da vara enkelt dar du INTE bor kan man fraga sig....
Sen tillverkar de ju över miljoner klockor per år samtidigt som de har en väldigt liten katalog. Finns ju knappt något varumärke att jämföra med, antingen har du varumärken som inte tillverkar i närheten av samma kvantitet, eller så har du varumärken som har 20 referenser per Rolex-referens.Idag ligger där ca 130 submariners och 90 daytonas på blocket.
Rolexägare tycka vara anmärkningsvärt misnöjda med dina klockor då de så gärna vill avyttra dem.
Sen tillverkar de ju över miljoner klockor per år samtidigt som de har en väldigt liten katalog. Finns ju knappt något varumärke att jämföra med, antingen har du varumärken som inte tillverkar i närheten av samma kvantitet, eller så har du varumärken som har 20 referenser per Rolex-referens.
Omega tillverkar knappt hälften så många klockor per år som Rolex.Sannt men speedmastern produceras säkert i högre volumer än daytonan och det finns ca 30 speedys på blocket i alla dess former. En liknande jämförelse kan göras med seamaster och submariner.
Omega tillverkar knappt hälften så många klockor per år som Rolex.
Ja det stämmer nogJag skulle gissa att det produceras fler speedmasters än daytonas per år.
Du får väl ändå jämföra på totalen klockor?Per referens är ju som att säga att det finns mer fisk i Norskafjordar för att det finns mer lax än i svenska…..Jag skulle gissa att det produceras fler speedmasters än daytonas per år.
Du får väl ändå jämföra på totalen klockor?Per referens är ju som att säga att det finns mer fisk i Norskafjordar för att det finns mer lax än i svenska…..
Edit: Omega har ju bara inom Speedmaster segementet tusentals limited editions.
Endast 14/96 Daytonas säljs av privatperson dock.Asmånga daytonas till salu på blocket. Det var min poäng.
Förstår, men med tanke på att andrahandsvärdet är större och att folk förmodligen vill kränga medan det finns pengar i dem så är säkert det en faktor? Sedan får man väl även se det till modell och årtal.Asmånga daytonas till salu på blocket. Det var min poäng.
Tror när man är uppe i 300tkr nivån att det är mycket vanligare att sälja via handlare.Endast 14/96 Daytonas säljs av privatperson dock.
31/45 Speedys säljs av privatperson. Det inkluderar tyvärr Swatch men orkar inte räkna manuellt.
Absolut de handlas som finansiella investeringarFörstår, men med tanke på att andrahandsvärdet är större och att folk förmodligen vill kränga medan det finns pengar i dem så är säkert det en faktor? Sedan får man väl även se det till modell och årtal.
Tack for ditt klargorande.Asiater kommer från Asien så det kan ju vara från Turkiet, Irak, Indien, Vietnam, Kina, Japan eller en hel drös av länder.
Kinesiska turister har nog inte Nymans sett sen början på 2020.
Någon som har info kring kölistan på S&G sub,116613LN? Från det jag får höra så ska dessa inte vara helt omöjliga att få tag i från AD? Om man nu ens får köpa från AD utan historik..
Haha bor i norrbotten så hade behövt lite framförhållning, samt veta om den där går att plocka ut eller om det enbart är för visning.
Du kan alltid testa att ringa och höra med dem om de kan lägga undan den med lite förskottsbetalning.Haha bor i norrbotten så hade behövt lite framförhållning, samt veta om den där går att plocka ut eller om det enbart är för visning.
Om jag vore du skulle jag ringa Nymans ASAP.
Du kan alltid testa att ringa och höra med dem om de kan lägga undan den med lite förskottsbetalning.
OP's fortsätter gå ner, trevligt. Snart kan man ju t.o.m köpa en Tiffany för en rimlig peng
Den är faktiskt sjukt snygg. Den kostar väl 31.250€ eller 345.000sek? Har du 360.000sek över på banken så go for it. 300.000 för klockan och 15.000 så du har pengar till hyran och kanske nån smörgås. Själv har jag tyvärr en oförstående fru som ska komma med sunt förnuft och annat dumt att döda min glädje med.Är detta ett vettigt köp? om man nu skulle lyckas få tag i en ny från butik.
Den är ju sjukt snygg
Tror det finns goda möjligheter att få den skapligt snabbt och absolut att iaf sätta upp sig utan historik. Som gänget skriver - ring Nymans och Krons. Du ska förstås ringa Rob E också, men dom första gillar jag bättreNågon som har info kring kölistan på S&G sub,116613LN? Från det jag får höra så ska dessa inte vara helt omöjliga att få tag i från AD? Om man nu ens får köpa från AD utan historik..
Visst är 116613 modellen före 126613 (som är den senaste)? Förstår jag det rätt att dessa ”äldre” modeller fortfarande säljs nya i butik?Tror det finns goda möjligheter att få den skapligt snabbt och absolut att iaf sätta upp sig utan historik. Som gänget skriver - ring Nymans och Krons. Du ska förstås ringa Rob E också, men dom första gillar jag bättre
126613 är nya modellenNågon som har info kring kölistan på S&G sub,116613LN? Från det jag får höra så ska dessa inte vara helt omöjliga att få tag i från AD? Om man nu ens får köpa från AD utan historik..
Nej säljs inte hos AD längreVisst är 116613 modellen före 126613 (som är den senaste)? Förstår jag det rätt att dessa ”äldre” modeller fortfarande säljs nya i butik?