Han fick svar i nämnd trådMan får inget svar i nuläget för rimligt pris på det i nuvarande sortiment som är/varit hajpat väl över list.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Han fick svar i nämnd trådMan får inget svar i nuläget för rimligt pris på det i nuvarande sortiment som är/varit hajpat väl över list.
OK, nästan aldrig dåHan fick svar i nämnd tråd
Där tycker vi olika. Det finns en tråd helt dedikerad till priser och handel av Rolex.Når Rolex selv åpner for sertifisert brukthandel med egne produkter, er tematikken relevant og on topic i DENNE tråden og ikke opp mot "...värdeökning, hur man bäst tar sig in på listor, vilka modeller som kommer bli discontinued och andra spåkule-funderingar.".
Men - OK.
Allt de kan tjana pengar pa skulle vara min gissning. Precis som de gor idag,men att CPO kommer fran Rolex SA istf som idag oftast) butikenÄldre än 3 år alltså, inget om hur gamla klockor de kommer att köra "certified pre-owned" på?
Vintagemodeller? "Nakna" nyare klockor?
Det är väl de som skulle vara mest betjänta av den tjänsten nyare, fullsets säljer ju redan de flesta nordiska AD
Så du tror Rolex kommer sälja begagnade versioner av sina klockor för flera gånger nypris?Påverkar ingenting.
Många ADs säljer redan begagnat och vad ska Rolex göra, kontrollera utpriserna? I så fall behöver ADs köpa in billigt och då kan gemene privatperson/ägare sälja via gråhandlare eller privat i fortsättningen istället för att välja den vägen.
Däremot med dagens kopior som bara blir allt mer lika originalen år efter år så bringar det en trygghet för både köpare och säljare vilket Rolex säkert ser en marknad för och vill nyttja.
Ja?Så du tror Rolex kommer sälja begagnade versioner av sina klockor för flera gånger nypris?
Intressant. För mig är det solklart att detta kommer leda till prissänkningar. Snart vet vi hur det blir.
Håller med. Jag finner det osannolikt att Rolex själva kommer stå bakom grå handelns dammsugning av marknaden och uppblåsta priser. Snarare är detta ett sätt att normalisera begagnathandeln. Det vore en annan sak om det rörde limiterade special modeller. Porsche kan såklart sälja en 918 spyder dyrare än dom en gång sålde den för men knappast en massproducerad standardmodellIntressant. För mig är det solklart att detta kommer leda till prissänkningar. Snart vet vi hur det blir.
Intressant. För mig är det solklart att detta kommer leda till prissänkningar. Snart vet vi hur det blir.
Vart ser man priserna ?
Snart och snart... redan igång. Inga rea-priser här inte
Står under, i pundVart ser man priserna ?
Japp såg det, kom först upp pris på förfråganStår under, i pund
Nu hade du iofs fel gällande Rolex prissättning. men enligt den teorin skulle en ej limiterad tex GT3 säljas under list begagnad vilket inte varit fallet sista åren.Håller med. Jag finner det osannolikt att Rolex själva kommer stå bakom grå handelns dammsugning av marknaden och uppblåsta priser. Snarare är detta ett sätt att normalisera begagnathandeln. Det vore en annan sak om det rörde limiterade special modeller. Porsche kan såklart sälja en 918 spyder dyrare än dom en gång sålde den för men knappast en massproducerad standardmodell
Med snart menar jag inte från dag ett. Marknaden måste få smälta Rolex priser innan något sätts igång. Hur tycker du deras priser är jämfört med övriga säljare?
Snart och snart... redan igång. Inga rea-priser här inte
Va?Med snart menar jag inte från dag ett. Marknaden måste få smälta Rolex priser innan något sätts igång. Hur tycker du deras priser är jämfört med övriga säljare?
23,5k pund för en 116610LV är väll ish 300k, står inte modell år på dem men går väll att köpa idag för 200Med snart menar jag inte från dag ett. Marknaden måste få smälta Rolex priser innan något sätts igång. Hur tycker du deras priser är jämfört med övriga säljare?
Är det inkl den svenska momsen och tullen?23,5k pund för en 116610LV är väll ish 300k, står inte modell år på dem men går väll att köpa idag för 200
Gråhandlarnas priser blir plötsligt mindre attraktiva vilket gör att de måste sänka sina priser.Va?
Du menar att marknaden ska smälta Rolex ADs höga priser i paritet med andra gråhandlare. Vad ska hända då?
Deras priser ?Är det inkl den svenska momsen och tullen?
Är det inkl den svenska momsen och tullen?
Tack.Deras priser ?
Bör vara så. Inte alls billigt för oss svenskar att shoppa där!Säljs det i UK är det givetvis exkl svensk moms
Gråhandlarnas priser blir plötsligt mindre attraktiva vilket gör att de måste sänka sina priser.
Det kan man tro, men din teori håller inte.Det är väl klart att folk kommer betala marknadspriset. Det gör ju köparna alltid. Dock tror jag att marknadspriset kommer gå ner.
Är det bara jag som inte hittar årtal på klockorna?
Inga årtal skrivs vad jag kan se på dem jag kikat påDet är väl klart att folk kommer betala marknadspriset. Det gör ju köparna alltid. Dock tror jag att marknadspriset kommer gå ner.
Är det bara jag som inte hittar årtal på klockorna?