• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

grujo

Omega
Bergströms i Malmö påstår att kösystem inte tillämpas utan att man hör av sig till dom och råkar man tajma det korrekt så kan man göra en beställning som dock tar sin tid att komma hem, men då ska man åtminstonde ha en säker plats. Någon som kan bekräfta detta? Jag trodde man skrev sig på en lista där, vilket tjejen som arbetade där påstod att det var förut men att de ändrat systemet.
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Bergströms i Malmö påstår att kösystem inte tillämpas utan att man hör av sig till dom och råkar man tajma det korrekt så kan man göra en beställning som dock tar sin tid att komma hem, men då ska man åtminstonde ha en säker plats. Någon som kan bekräfta detta? Jag trodde man skrev sig på en lista där, vilket tjejen som arbetade där påstod att det var förut men att de ändrat systemet.
Ring varje dag 😃
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Haha.. jo jag tänkte likadant men blev så förvirrad över svaret. Jag frågade bara typ något ganska halvdant "hur ser det ut med väntetiderna och listorna på sub?" och fick det som svar.

Hon är ju arbetare och indirekt ansiktet för butiken och dess kunder, så hur är det egentligen det går till :pompus:
”Som dock tar sin tid att komma hem” måste vara lite finare ord för ”kösystem” 😅

Aldrig hört faktiskt och varit i kontakt med dem för inte så länge sedan
 

grujo

Omega
”Som dock tar sin tid att komma hem” måste vara lite finare ord för ”kösystem” 😅

Aldrig hört faktiskt och varit i kontakt med dem för inte så länge sedan
Jag minns inte exakta svaret hon gav men typ att man gör en beställning, betalar handpenning och då är klockan din så fort dom tagit emot den. Men nu när jag skriver detta så håller jag med, låter som ett kösystem.. jag kanske missuppfattade henne eller så gjorde jag inte det och bara är trött 😁
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Jag minns inte exakta svaret hon gav men typ att man gör en beställning, betalar handpenning och då är klockan din så fort dom tagit emot den. Men nu när jag skriver detta så håller jag med, låter som ett kösystem.. jag kanske missuppfattade henne eller så gjorde jag inte det och bara är trött 😁
Va visst 2 månader sedan jag va i kontakt med dem 😅 ( tiden går fort )

Dem kanske ändrat något senare tiden i såna fall 😃
 

Bjornens

Omega
Jag minns inte exakta svaret hon gav men typ att man gör en beställning, betalar handpenning och då är klockan din så fort dom tagit emot den. Men nu när jag skriver detta så håller jag med, låter som ett kösystem.. jag kanske missuppfattade henne eller så gjorde jag inte det och bara är trött 😁
Bergströms tar ingen handpenning på Rolex då de säljer sina Rolex direkt även om den som skrivit upp sig för intresse hoppar av. Man har 7 dagar på sig att betala från samtalet man väntat på till nästa lyckliga på listan över intressenter får möjlighet att köpa. Att det ska handla om en specifik turordning utefter principen nummerlapp stämmer inte heller då de är fria att välja fritt vem de behagar sälja till.
 

grujo

Omega
Bergströms tar ingen handpenning på Rolex då de säljer sina Rolex direkt även om den som skrivit upp sig för intresse hoppar av. Man har 7 dagar på sig att betala från samtalet man väntat på till nästa lyckliga på listan över intressenter får möjlighet att köpa. Att det ska handla om en specifik turordning utefter principen nummerlapp stämmer inte heller då de är fria att välja fritt vem de behagar sälja till.
Se där, lite klarhet. Då är det som många andra ADs egentligen? Dom säljer till de kunder som spenderar på annat i många fall
 

grujo

Omega
Bergströms tar ingen handpenning på Rolex då de säljer sina Rolex direkt även om den som skrivit upp sig för intresse hoppar av. Man har 7 dagar på sig att betala från samtalet man väntat på till nästa lyckliga på listan över intressenter får möjlighet att köpa. Att det ska handla om en specifik turordning utefter principen nummerlapp stämmer inte heller då de är fria att välja fritt vem de behagar sälja till.
Kan ju hur som helst vara värt att visa intresse och se var det kan leda till..
 

mahomes

Cartier
2-Faktor
Bergströms tar ingen handpenning på Rolex då de säljer sina Rolex direkt även om den som skrivit upp sig för intresse hoppar av. Man har 7 dagar på sig att betala från samtalet man väntat på till nästa lyckliga på listan över intressenter får möjlighet att köpa. Att det ska handla om en specifik turordning utefter principen nummerlapp stämmer inte heller då de är fria att välja fritt vem de behagar sälja till.
Bergströms hade visst handpenning idag när jag gick in. 20% av listpriset ville de ha. Hur de gör med ordningen i listan har jag dock ingen susning om.
 

Trulli

Cartier
Vilka modeller kunde man kopa pa det viset?
For jag har ju svart att tro det levereras Pepsis Batmans Rostfria Daytonas Grona Subar etc pa det sattet....
Så gör ju Rob E. så varför inte Bergström. Kan tillägga att jag ogillar systemet med handpenning när inte butiken ens vet när eller i vissa fall om, de får in modellen. Handpenningen är inte heller återbetalbar, utgår referensen så får får man välja en annan referens. Pengarna jobbar i deras ficka...
 

FlipSwede

Rolex
Så gör ju Rob E. så varför inte Bergström. Kan tillägga att jag ogillar systemet med handpenning när inte butiken ens vet när eller i vissa fall om, de får in modellen. Handpenningen är inte heller återbetalbar, utgår referensen så får får man välja en annan referens. Pengarna jobbar i deras ficka...
Nej RobE gor definitivt INTE sa.
Glom du kan lagga handpeng pa natt hett men visst kan du fa en DJ41 eller liknande om ett ar for da gallande pris....

Och givetvis kan de blubba allt de vill om att handpengen ar icke aterbetalningsbar men drar nagon sur kund fragan till tingsratten har jag svart att se de vinner den tvisten.
 

Trulli

Cartier
Nej RobE gor definitivt INTE sa.
Glom du kan lagga handpeng pa natt hett men visst kan du fa en DJ41 eller liknande om ett ar for da gallande pris....

Och givetvis kan de blubba allt de vill om att handpengen ar icke aterbetalningsbar men drar nagon sur kund fragan till tingsratten har jag svart att se de vinner den tvisten.
Nu är det så att du har FEL. Jag har nämligen gjort det och har kvitto på det.
 

FlipSwede

Rolex
Nu är det så att du har FEL. Jag har nämligen gjort det och har kvitto på det.
Da far jag krypa till korset och be om ursakt isafall.
Nar jag var dar i Maj var det omojligt att lagga handpeng pa nagot roligare an en DJ41 eller mojligtvis Millgaus,dock ej med bla tavla.
Nar min van var dar i Augusti och gjorde samma sak,dvs fragade vad man kunde kopa idag eller lagga handpeng pa for en senare men garanterad leverans var svaret samma.
Han beslutade sig for en DJ41 FlutedBezel och fick lofte om leverans inom 12 manader.

Sa sag det ut for oss som inte var tidigare kunder.

Men har du handlat forut och ar en sk GodKund sa kan man säkert losa annat at just DIG,eller att du bara hade turen att vara pa ratt plats vid ratt tidpunkt.

Precis som att Ratt Kund kan knalla in hos Nymans och ga ut med en Pepsi eller annan rolig modell direkt.Eller att nagon vinner pa Lotto
Och det ar ju kul for dem men inte representativt for vad gemene man far for svar.

Du far garna Tala om vad du vantar pa for nu blev jag nyfiken
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Da far jag krypa till korset och be om ursakt isafall.
Nar jag var dar i Maj var det omojligt att lagga handpeng pa nagot roligare an en DJ41 eller mojligtvis Millgaus,dock ej med bla tavla.
Nar min van var dar i Augusti och gjorde samma sak,dvs fragade vad man kunde kopa idag eller lagga handpeng pa for en senare men garanterad leverans var svaret samma.
Han beslutade sig for en DJ41 FlutedBezel och fick lofte om leverans inom 12 manader.

Sa sag det ut for oss som inte var tidigare kunder.

Men har du handlat forut och ar en sk GodKund sa kan man säkert losa annat at just DIG,eller att du bara hade turen att vara pa ratt plats vid ratt tidpunkt.

Precis som att Ratt Kund kan knalla in hos Nymans och ga ut med en Pepsi eller annan rolig modell direkt.Eller att nagon vinner pa Lotto
Och det ar ju kul for dem men inte representativt for vad gemene man far for svar.

Du far garna Tala om vad du vantar pa for nu blev jag nyfiken
Bara for det inte hant just DIG sa betyder det inte att att det hander for ALLA...

Som ett trasigt kassettband som fastnat på repeat. Att du går runt till samtliga AD's och vill köpa det hetaste modellerna har nog hela forumet samt alla Sveriges AD's fattat, kanske därför du inte får handla. :happyhappy:
 

Trulli

Cartier
Da far jag krypa till korset och be om ursakt isafall.
Nar jag var dar i Maj var det omojligt att lagga handpeng pa nagot roligare an en DJ41 eller mojligtvis Millgaus,dock ej med bla tavla.
Nar min van var dar i Augusti och gjorde samma sak,dvs fragade vad man kunde kopa idag eller lagga handpeng pa for en senare men garanterad leverans var svaret samma.
Han beslutade sig for en DJ41 FlutedBezel och fick lofte om leverans inom 12 manader.

Sa sag det ut for oss som inte var tidigare kunder.

Men har du handlat forut och ar en sk GodKund sa kan man säkert losa annat at just DIG,eller att du bara hade turen att vara pa ratt plats vid ratt tidpunkt.

Precis som att Ratt Kund kan knalla in hos Nymans och ga ut med en Pepsi eller annan rolig modell direkt.Eller att nagon vinner pa Lotto
Och det ar ju kul for dem men inte representativt for vad gemene man far for svar.

Du far garna Tala om vad du vantar pa for nu blev jag nyfiken

Ja det är nog många faktorer som spelar in och den största är nog hur lång och lönsam affär du bedöms vara för AD:n.
Tyvärr håller jag min beställning för mig själv eftersom jag annars "outar" mig och det är inget jag vill göra.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
987C524B-9F87-42B3-957F-87185108AFCE.jpeg
 

FlipSwede

Rolex
Bara for det inte hant just DIG sa betyder det inte att att det hander for ALLA...

Som ett trasigt kassettband som fastnat på repeat. Att du går runt till samtliga AD's och vill köpa det hetaste modellerna har nog hela forumet samt alla Sveriges AD's fattat, kanske därför du inte får handla. :happyhappy:
Sa kan det sakert vara. Givetvis vill jag kopa det jag tycker ar kul.
Dum vore jag val om jag kopte sadant som jag inte ville ha?
Men du kanske gor pa det viset?

Tur du tar dig tid och informerar mig.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Som jag uppfattat det brukar svenska AD:s få ungefär en leverans i månaden (rätta mig gärna om jag har fel). Vet ni när sista leveransen för året ungefär sker, om den ej redan skett?
 

Zvezda

Omega
Någon som vet om kan se antal sålda klockor i Sverige under månaders/år etc? finns ju globala men tänkte mer specifikt för Sverige.

Tycker många annonser börjar samla damm, även med prissänkning, vore kul att se.
 
Topp