RobHK
Basic
Tittar vi vad svenskar har i lön, så är det väldigt få som köper Rolex på det man har över på lönen gissar jag. Redan 70k SEK i månaden är få förunnat och det blir ju inte jättemycket efter skatt (en bit över 40k). Kan inte tänka mig att det är särskilt många som sparar hårt typ 10k SEK i månaden in på ett bankkonto i 1.5 år för att sen köpa en Rolex. Utan köpen kommer ifrån värdeuppgång på bostad, aktier osv. Så när nu allt går ner lär utrymmet för att köpa en Rolex sjunka rejält i Sverige.
Nu bor jag inte i Sverige och har således mycket högre inkomst efter skatt, men det är samma med mig själv ändå. När aktieportföljen stod på peak så klev jag in och köpte en Vacheron Overseas, nu när man blivit sönderhamrad i 1.5 år och man tappat stora pengar i aktieportföljen så känns det rätt avlägset med dendär guldklockan för 400-500k SEK som jag funderade lite på för 1 år sen.
Nu bor jag inte i Sverige och har således mycket högre inkomst efter skatt, men det är samma med mig själv ändå. När aktieportföljen stod på peak så klev jag in och köpte en Vacheron Overseas, nu när man blivit sönderhamrad i 1.5 år och man tappat stora pengar i aktieportföljen så känns det rätt avlägset med dendär guldklockan för 400-500k SEK som jag funderade lite på för 1 år sen.