• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Nästkommande 6mån blir intressanta, hoppas såklart på mer nedgång så man köpa :), har funnits lite motstånd här o där men går sakta men säkert nedåt.

Någon som varit på engströms i jkpg senaste tiden o vet om de har något tillgängligt?
Yes, var där i måndags.
Fanns möjlighet till att göra beställning på GMT Rootbeer rosé/stål samt daytona two tone.

Hur ser det ut för GMT rootbeer är den värd listpriset som ligger på 183?

Yes, var där i måndags.
Fanns möjlighet till att göra beställning på GMT Rootbeer rosé/stål samt daytona two tone.

Hur ser det ut för GMT rootbeer är den värd listpriset som ligger på 183?
Saldes val for narmare 225 pa Kaplans sist? Svagdrickan alltså.
Bara kolla sista auktionerna.

Tvarnej for mig att fa kopa en I Oktober hos samtliga AFs I Hufvudstaden.

Fått erbjudande om både Daytona och Sub i g/s från AD under senaste veckan. Så visst känns det som att trenden är påväg att vända? Dock totalt igenbommat på stålreferenserna.. Varit så tidigare under 2022 också?

Fått erbjudande om både Daytona och Sub i g/s från AD under senaste veckan. Så visst känns det som att trenden är påväg att vända? Dock totalt igenbommat på stålreferenserna.. Varit så tidigare under 2022 också?
Beror på vart du befinner dig. Men generellt sett har det varit enklare med en Daytona/Sub i ädelmetall än stål. Men absolut på väg ned. Sedan finns det ju typ Daytona med meteor dial. Den är det väl typ 10års kö på oavsett AD iom att tilldelningen är typ en per var tredje Ad per år ungefär. 🤷🏻‍♂️

Formodligen da det mesta jag skriver ar bade fel dumt och allmant kasst enl mellanstadiemobbarna harinne.

Mycket battre aven du satter mig pa Ignore sa kan du agna din vardefulla tid at roligare saker an kommentera mina dumheter.
Bra VA?
Ta av dig offerkoftan. Du hör väl själv hur det låter?

Att LW endast skulle sälja till narkotikapåverkade som slänger no limit kreditkort hejvilt, jo tjena.

Om man påstår något utan belägg (bara för du blev nekad?) får man tåla kritiken.

Nu lugnar vi ner oss lite smått o tänker på varandra. Det ska bli intressant att följa 2023 eller? Säljare o köpare börjar väl så smått närma sig varandra. Ska snart ner o hämta hem denna och då får jag se om det finns något som passar (helst med rabatt). En till behövs alltid - det är säkert något latent habegär.

2823F2F3-A06C-4308-B91A-73F364D333D0.jpeg

Jag förstår dig. 140 är ju tveksamt att investera just nu. Synd att det inte var en GMT eller Sub.
Klockor är aldrig investeringar för mig, enbart leksaker men hade de erbjudit mig en SkyDweller hade jag inte tvekat :)

Står på listan men mer i kategorin -”Vi tycker synd om dig gubbe, du kommer aldrig få köpa klockan men vi kan låtsas för din skull”…

Senast ändrad:
Nu lugnar vi ner oss lite smått o tänker på varandra. Det ska bli intressant att följa 2023 eller? Säljare o köpare börjar väl så smått närma sig varandra. Ska snart ner o hämta hem denna och då får jag se om det finns något som passar (helst med rabatt). En till behövs alltid - det är säkert något latent habegär.

Hallå!! Kan du använda vänster hand alls med tanke på att du spänt uret som en fiolsträng?

Ursäkta för gnäll haha, men hur kan du bära klockan sådär? Hela skiten kilar ju sig fast mellan handen/knölen, kan du röra på handen i sidled ens?

Hur är det med kölistor och en vanlig sub? Börjar det öppna upp iaf liiiite? Kan man iaf ställa sig på en lista eller är det stängt?

Hej klockfantaster!

Står nu inför valet mellan nedan redovisade klockor men har mycket sparsam kunskap kring klockvärdering. Utifrån följande information, vad hade ni betalat begagnat för respektive klockor? Vad skulle ni säga är prisskillnaden mellan dessa? Uppskattar en motviering till erat föreslagna pris. Hade också varit intressant att höra tankar kring framtida värdeutveckling för dessa klockor, något som talar för den ena eller andra på den fronten? Tack på förhand, mvh Hammaren

1. Rolex submariner no-date, svart urtavla, REF 14060, inköpt ny cirka 1990, orginalbox, orginalpapper, servad 1 gång sedan inköp, bra skick men välanvänd (dvs lite hairlines etc.)
2. Rolex Explorer II, date cyclops, vit urtavla, REF16570, inköpt något senare - gissningsvis 1995, orginalbox, ej papper, ej servad sedan inköp, bra skick men välanvänd (dvs lite hairlines etc.)

Hej klockfantaster!

Står nu inför valet mellan nedan redovisade klockor men har mycket sparsam kunskap kring klockvärdering. Utifrån följande information, vad hade ni betalat begagnat för respektive klockor? Vad skulle ni säga är prisskillnaden mellan dessa? Uppskattar en motviering till erat föreslagna pris. Hade också varit intressant att höra tankar kring framtida värdeutveckling för dessa klockor, något som talar för den ena eller andra på den fronten? Tack på förhand, mvh Hammaren

1. Rolex submariner no-date, svart urtavla, REF 14060, inköpt ny cirka 1990, orginalbox, orginalpapper, servad 1 gång sedan inköp, bra skick men välanvänd (dvs lite hairlines etc.)
2. Rolex Explorer II, date cyclops, vit urtavla, REF16570, inköpt något senare - gissningsvis 1995, orginalbox, ej papper, ej servad sedan inköp, bra skick men välanvänd (dvs lite hairlines etc.)

Det är alltså som investering i första hand?

Hej klockfantaster!

2. Rolex Explorer II, date cyclops, vit urtavla, REF16570, inköpt något senare - gissningsvis 1995, orginalbox, ej papper, ej servad sedan inköp, bra skick men välanvänd (dvs lite hairli
Jag tror jag hade avvaktat med den obefintliga servicehistoriken..

Jag tror jag hade avvaktat med den obefintliga servicehistoriken..
Ja eller lägga riktigt låga bud. 90-tals Rollar är en jävla risk om man bryr sig om värdefall. För tre år sen gick 14060 för runt 60’ här på forumet. Explorer II för lite mindre. Fram till nyligen har de gått för nästan det dubbla, men det lär det vara slut med. Lite slitna 90-talare riskerar att hamna lite i limbo. För nya för att attrahera samlare och för gamla för de med pengar som vill ha en modern och fräsch Rolex.

Tillbaka
Topp