• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Det pumpas ut flera miljoner nya klockor varje år. Vintage blir bara färre och färre per år, om man inte räknas nylanserade I guess men det är väl inte riktigt vintage då 🤔😅
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag har nämligen fått förfrågan på bergströms ur att göra en beställning. Just därför var jag nyfiken ifall om det är värt att köpa den.
Vad menar du med värt? Om du kan köpa den för list, och sen flippa för snabba 10-20k?!?
Om det är tanken skulle jag säga att det inte är värt det!

Om du däremot har typ 185k över att lägga på en klocka för att bruka, och gillar rootbeeren så är det ju definitivt värt det!
Men med tanke på att du öht frågar här i tråden gissar jag på att du med värt mer är inne på alt ett här ovan?! Och då säger jag nej. Det är som @FlipSwede skriver här ovan. Det är ju bara du själv som kan svara på om det är värt det eller inte för dig! Vi andra har ju rätt dålig koll på din privatekonomi och prioriteringar. Om det vore värt det för mig t.ex. är svaret nej. Jag har inte 185k över på nöjeskontot att lägga på en klocka. Och hade jag det skulle jag själv köpt typ 3-4st andra klockor för de pengarna istället för enbart denna.
 
Jag har nämligen fått förfrågan på bergströms ur att göra en beställning. Just därför var jag nyfiken ifall om det är värt att köpa den.

Först kanske du bör fråga dig själv: Har jag pengarna att köpa klockan för? Vill jag ha klockan och kommer jag att använda den?

OM man svara nej på någon av ovanstående frågor är det kanske bättre att avstå.
 
Justerade ditt svar lite😊

Kan jag tjãna snabba pengar på att sälja den?

:rolleyes: Ja det var ju kontentan av vad han ville ha svar på genom sin post.

Troligtvis inte längre. Ytterligare listprishöjningar lär komma under året innan han får den och i dagsläget har jag väldigt svårt att tänka mig att en gråis betalar mer än (dagens) listpris.

Roade mig med att att titta lite på vad dem gått för här på KS tidigare och oj oj oj vad folk måste ha förlorat pengar... o_O
 

FlipSwede

Rolex
:rolleyes: Ja det var ju kontentan av vad han ville ha svar på genom sin post.

Troligtvis inte längre. Ytterligare listprishöjningar lär komma under året innan han får den och i dagsläget har jag väldigt svårt att tänka mig att en gråis betalar mer än (dagens) listpris.

Roade mig med att att titta lite på vad dem gått för här på KS tidigare och oj oj oj vad folk måste ha förlorat pengar... o_O
Kan väl kvitta då alla här inne är entusiaster som inte bryr sig om man förlorar 50% av inköpspris när man säljer.
Och den som köper för att tjäna slant är en hemsk person som ockrar på hobbyn....Lite hårddraget.

Jag skulle gärna själv ha en svagdricka. Det är nog den vackraste TT Rolex tillverkar enl mig.
 
Det har de väl aldrig kostat ens när de var som dyrast?
Gick en på Kaplans I Oktober för 185+provis om jag minns rätt.

Nu påstas det ju att I Jönköping kan man "ställa sig på listan" för en.

Det låg en ute här på KS i mars 2022 för 295.000 SEK. Annonsen står som Avslutad, så jag gissar att den blev såld (för något i närheten av det). Låg även en ute för 275.000 SEK osv. Priset hos gråis och blocket var kanske något högre till och med. Det var nog på de nivåerna marknaden toppade för just 126711CHNR gissar jag.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Det låg en ute här på KS i mars 2022 för 295.000 SEK. Annonsen står som Avslutad, så jag gissar att den blev såld (för något i närheten av det). Låg även en ute för 275.000 SEK osv. Priset hos gråis och blocket var kanske något högre till och med. Det var nog på de nivåerna marknaden toppade för just 126711CHNR gissar jag.
Nyligen en som blev osåld med 190 utgång.
(15% provis)
 

Woland

Omega
Rolex uppvisar samma fenomen som ekonomin i DDR.
En begagnad Trabant var dyrare än en ny.
Lite som en klockornas Trabant kan man nog se Rolex som.
 

Derix

Patek
2-Faktor
".. Andra passar på att fynda, särskilt när priset på Rolex och andra lyxklockor tickar nedåt."
".. Guldsmycken följer det internationella guldpriset, men dyrare lyxvaror som Rolex och Breitling kommer att bli lite billigare under 2023 jämfört med för 6-12 månader sedan."

 
Topp