• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Så är det helt klart, känner till minst ett fall där sportstål skulle gå att leverera mot inbyte av annan lätt begagnad Rolex. Direktförsäljning var dock inte intressant för AD.
CPO är ett sätt både för Rolex och AD att mjölka marknaden ännu mer genom att tjäna pengar på begagnade klockor om och om igen samtidigt som man får sälja ny klockor
Mjölka kan man ju kalla det.
Eller tjäna mer pengar. Vilket alla affärsmän vill. Utom Bill Gates.

Jag tror CPO klockorna kommer prissättas högre än de som idag finns hos icke ÅFs.
Bara se hur Bucherer och Torneau prissätter och jämför.

Fördel för ÅFs som nu kanske når kunden som inte kunde tänka sig köpa begagnat,men nu handlar av "Rolex" och inte Nisses Beg Klockor.
Fördel för de som har något kul och vill byta in. Vips så hittar man en SS.

Nackdel är väl att det blir ännu svårare köpa som ny kund,eller så är den långa strategin att en ny kund ska börja med en begagnad och sedan byta upp sig genom klocklivet.
Ungefär som jag fick göra med bilar som ung.

Lite funderingar från balkongen såhär på lördagsmorgonen

Nymans!
När man köpte en klocka för 3år sedan! Och då var den i skyltfönstret!
TT datejust wimbel!! Alltså inte alls poppis!
Får ej köpa rolex från Nymans/krons för klockan finns ej kvar längre😂🤦‍♂️

3AF45099-53A7-4CA1-89C6-E5308F83814D.jpeg
Stämmer verkligen detta att nymans håller på så ? Eller är det bara någon dåre som dragit igång detta för att han inte fått hämta ut önskad klocka?

En fråga till spåkulorna där ute.
Om jag vill köpa en Explorer 1 124270 för max 50k (begagnad i använt skick), hur länge måste jag vänta? Kommer det någonsin inträffa?

Stämmer verkligen detta att nymans håller på så ? Eller är det bara någon dåre som dragit igång detta för att han inte fått hämta ut önskad klocka?
Krons gör vad gäller modeller som har stort premium. Aldrig hört de ber om bilder,men kom in med klockan på armen och visa att du har den kvar innan det blir någon ny skojjsig modell.

Då de är lillasyster till Nymans skulle jag inte vara förvånad om de har samma policy.
Personligen har jag aldrig blivit tillfrågad,men å andra sidan ser ju personalen vad jag har på mig vid ett vanligt butiksbesök.
En god vän har dock ombetts komma in innan en ny klocka levereras,eller I samband med denna.

Pratade idag med en gråhandlare som sa att han fick leverans på 5-10 rolex klockor i månaden till sin butik direkt från AD. Betalade listpris plus cash vid sidan av.
Utomlands(asien)
Han hade allt i sin butik och redan många klockor med 2023 cert

Och fortfarande tomt i 4 butiker jag varit i än sålänge

Nymans!
När man köpte en klocka för 3år sedan! Och då var den i skyltfönstret!
TT datejust wimbel!! Alltså inte alls poppis!
Får ej köpa rolex från Nymans/krons för klockan finns ej kvar längre😂🤦‍♂️

3AF45099-53A7-4CA1-89C6-E5308F83814D.jpeg
Jag hänger inte med. Fick du denna uppmaning nu när du skulle köpa klocka? Du skall alltså visa att du fortfarande har kvar din TT DJ tre år senare?
Isf är jag också rökt då Explorern jag köpte för 5 år på Nymans också är flippad.. men det gör inget, tänkte inte handla där ändå. :)

Jag hänger inte med. Fick du denna uppmaning nu när du skulle köpa klocka? Du skall alltså visa att du fortfarande har kvar din TT DJ tre år senare?
Isf är jag också rökt då Explorern jag köpte för 5 år på Nymans också är flippad.. men det gör inget, tänkte inte handla där ändå. :)
Yes jag väntade på en batman. Skulle in och kolla läget bara. Hade inte varit i butiken på ett tag.

Vill man slippa köplatser och listor så kan man gå till dörren bredvid AD. Kaplans har både Daytona, Pepsi, Sub och Explorer ;)

Bilagor

• 37A46D5E-7675-428D-9710-A202F15E677F.jpeg
    37A46D5E-7675-428D-9710-A202F15E677F.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 30
Well.. undrar vad preskriptionstiden är på ett klockköp? 5, 10, 20 år?
Samtidigt vet jag ju att det är ett gäng personer här på KS som lär hamna på svarta listan om detta blir ett utbrett fenomen.
Jag har redan hört från många att dem blivit svartlistade. Kmr aldrig spendera 1 krona hos dem. Finns andra butiker och rolexklockor finns det fööör mycket av😬

Jag har redan hört från många att dem blivit svartlistade. Kmr aldrig spendera 1 krona hos dem. Finns andra butiker och rolexklockor finns det fööör mycket av😬
Förstår dig och förstår dem.
Men om det står mellan detta och att enbart sälja till storkunder och gråisar så känns detta bättre på något vis.. förutom för oss som flippar av rastlöshet då.

Tillbaka
Topp