• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Jag kanske är ute och cyklar, men tydligen inte. Han sa något i stil med att just nu kan man ej sätta sig på lista då de inte har någon info alls om väntetid gällande Rolex.

Som sagt ni får ursäkta mig om jag är vilse. Han ville knappt prata med mig, killen verkade självupptagen
Självupptagen? På Nymans? Varför låter det bekant… 🥴

Inte ett dugg.
Varför skulle en Svensksåld klocka inte dra ner priset?
Har ju mycket hellre en nysåld I tex BeverlyHills eller NewYork jmfrt med Malmö om vi talar begagnat

Instämmer till 100%. Har däremot ett flertag gånger haft folk som vill pruta ner priset på en klocka och motiverat det med att den INTE är svensksåld. Precis som du säger tycker jag att en klocka från Geneva är mycket mer attraktivt i mina än något från Malmö.

Ni tycker alltså att klockor från ett visst ställe är mycket mer attraktiva, men förstår inte varför folk kan tycka att klockor från ett visst ställe är mycket mer attraktiva.
Har jag förstått er logik rätt då? 😁

Tjena gänget.
Jag var inne på Nymans, de tar bara intresseanmälningar på Rolex just nu tydligen, pga ingen info om väntetid osv.

Är det något ni känner till?
Låter jättemärkligt, det finns ingen turordningslista utan bara en intresselista. Sedan väljer AD helt enkelt vem de vill sälja till.

Jag kanske är ute och cyklar, men tydligen inte. Han sa något i stil med att just nu kan man ej sätta sig på lista då de inte har någon info alls om väntetid gällande Rolex.

Som sagt ni får ursäkta mig om jag är vilse. Han ville knappt prata med mig, killen verkade självupptagen
Har val aldrig gatt for "Vemsomhelst:" att satta upp sig pa "Vadsomhelst" oavsett om man kallar detta Vantelista/Intresseanmalan.
Likalite som det garanteras att du verkligen far en klocka nagongang i framtiden bara for att du star pa en lista.

Och vad ar poangen med att ha hundrafemtio gubbar och gummor som vantar pa en GMT?
Bara en massa merjobb for dem i butiken tjafsa med dessa som ska fraga Nar kommer MIN klocka?

Ni tycker alltså att klockor från ett visst ställe är mycket mer attraktiva, men förstår inte varför folk kan tycka att klockor från ett visst ställe är mycket mer attraktiva.
Har jag förstått er logik rätt då? 😁
Nej inte alls.
Min poang var ju att det spelar noll roll var en Rolex saldes ny. Men om jag nu absolut maste bry mig om detta sa tar jag hellre en som ar sald nagonstans med lite pizzazz och inte en byhala som Stockholm om det ligger tva identiska brevid varandra till samma pris

Har val aldrig gatt for "Vemsomhelst:" att satta upp sig pa "Vadsomhelst" oavsett om man kallar detta Vantelista/Intresseanmalan.
Likalite som det garanteras att du verkligen far en klocka nagongang i framtiden bara for att du star pa en lista.

Och vad ar poangen med att ha hundrafemtio gubbar och gummor som vantar pa en GMT?
Bara en massa merjobb for dem i butiken tjafsa med dessa som ska fraga Nar kommer MIN klocka?
Jag förstår, men nu var det så att man inte kunde få någon hint om väntetid alls på Rolex klockor. Inte ens de tråkigaste modellerna.

Men däremot RobE kan leverera inom ca 1år väntetid mot 25% handpenning. Dock såklart ba TT

Jag förstår, men nu var det så att man inte kunde få någon hint om väntetid alls på Rolex klockor. Inte ens de tråkigaste modellerna.

Men däremot RobE kan leverera inom ca 1år väntetid mot 25% handpenning. Dock såklart ba TT
Ja det har val diskuterats i nagon annan trad om man nu vill ge Rob E rantefritt lan medan man vantar sa varfor inte?
En klocka lar ju komma nar de kanner for det,och trottnar man pa vantan sa far man tydligen numer tillbaka sin handpeng.

Varfor skulle butiken ens ge sig in i diskussioner om vantetid? Vill man salja en klocka av herrmodell ar det val sapass trakigt idag de bara lyfter luren,ringer nagon och sa ar det klart.
For inte var det nagon damklocka i helguld,Celini eller diamantstrosslad TT DJ36 du tankte satta upp dig pa vantelistan pa min van?

Var i butiken självklart gällande stål, dagen efter skrev jag mail, och skrev då att jag vrit inne dagen innan …..
Har tyvarr ingen betydelse.
Jag tycker ocksa det ar skitdaligt att ha Email som kommunikationsmetod nar dessa inte oht besvaras eller besvaras efter sa lang tid avsandaren glomt bort vad det var man ville ha svar pa.

Ja det har val diskuterats i nagon annan trad om man nu vill ge Rob E rantefritt lan medan man vantar sa varfor inte?
En klocka lar ju komma nar de kanner for det,och trottnar man pa vantan sa far man tydligen numer tillbaka sin handpeng.

Varfor skulle butiken ens ge sig in i diskussioner om vantetid? Vill man salja en klocka av herrmodell ar det val sapass trakigt idag de bara lyfter luren,ringer nagon och sa ar det klart.
For inte var det nagon damklocka i helguld,Celini eller diamantstrosslad TT DJ36 du tankte satta upp dig pa vantelistan pa min van?
Får man tillbaka sin handpenning? Måste kolla upp det, är ganska säker att man inte får det. Jag prata med de idag, jag uppfattade då att man inte får tillbaka handpenningen.

Haha nej inga små tjejklockor proppad med diamanter, man kan tro de kommer från wish. Jag var inte rak på sak direkt med vad jag ville ha, ville se vad han säger först. Han sa alla Rolex klockor just nu noll info om väntetid.

Så jag la intresseanmälan på en sub date i stål. Jag är ingen storkund, men det verkade inte spela någon roll att jag köpt Rolex av de tidigare

Får man tillbaka sin handpenning? Måste kolla upp det, är ganska säker att man inte får det. Jag prata med de idag, jag uppfattade då att man inte får tillbaka handpenningen.

Haha nej inga små tjejklockor proppad med diamanter, man kan tro de kommer från wish. Jag var inte rak på sak direkt med vad jag ville ha, ville se vad han säger först. Han sa alla Rolex klockor just nu noll info om väntetid.

Så jag la intresseanmälan på en sub date i stål. Jag är ingen storkund, men det verkade inte spela någon roll att jag köpt Rolex av de tidigare
RobE forsokte aven med mig saga "Handpeng icka aterbetalningsbar" om jag skulle angra mig.
Och det far de garna gora. Ingen mening tjafsa med ett butiksbitrade om vad som faktiskt galler om den situationen nu skulle uppsta.

Att du handlat tidigare har noll betydelse om du vill kopa vad alla andra ocksa vill ha. Snarare en nackdel att ha kopt Roelx. Du har ju fatt en.
Kop Chopard IWC Cartier eller vad annat jox de nu har liggandes som ingen riktigt vill ha......

Tråkigt att fått en sådan upplevelse. Har alltid fått väldigt bra bemötande på Nymans av personalen. Men det kanske hör hemma i en annan tråd...
Förlåt om jag skenar iväg då de inte hör hemma i denna tråd. Men helt ärligt, de kändes verkligen som att han såg ner på mig 😂 blev riktigt irriterad

Inga glasögon då?

Känns som att jag får prata med en ny säljare varje gång jag är där... Alla har varit bra förutom han som jag beskrev. Dryg som fan 😅
Bara jag som kommer bra overens med den mannen alltsa? Mot mig har han alltid varit bra och rak att ha och gora med.
Men stammer inte personkemin sa ar det ju bara be att fa tala med nagon annan

Inga glasögon då?

Känns som att jag får prata med en ny säljare varje gång jag är där... Alla har varit bra förutom han som jag beskrev. Dryg som fan 😅
Inga glasögon, han kanske fick provision och fixade linser istället 😂

Hahah han med glasögon som du beskrev, kom på att jag pratat med honom innan. Extremt stel person😂

Så länge du inte får honom så är det ju bra haha

RobE forsokte aven med mig saga "Handpeng icka aterbetalningsbar" om jag skulle angra mig.
Och det far de garna gora. Ingen mening tjafsa med ett butiksbitrade om vad som faktiskt galler om den situationen nu skulle uppsta.

Att du handlat tidigare har noll betydelse om du vill kopa vad alla andra ocksa vill ha. Snarare en nackdel att ha kopt Roelx. Du har ju fatt en.
Kop Chopard IWC Cartier eller vad annat jox de nu har liggandes som ingen riktigt vill ha......
Ska kolla med RobE i veckan om vad som verkligen gäller. Där är de åtminstone trevliga haha

Det låter ba lite lustigt att man ska behöva köpa klockor som ingen vill ha för att man ska ha chans på en lite trevligare Rolex

Ska kolla med RobE i veckan om vad som verkligen gäller. Där är de åtminstone trevliga haha

Det låter ba lite lustigt att man ska behöva köpa klockor som ingen vill ha för att man ska ha chans på en lite trevligare Rolex
Trevliga.....Later som jag blir bemott hos Rob som du upplevde Nymans. Fast jag fick ju bonusen att nastan bli utkastad ocksa!

Förstår. Samtidigt tror jag att AD skulle kunna ha har ett förhållningssätt till potentiellt nya kunder och ett till befintliga. Man kan ju tänka sig att AD de senaste åren blivit nedringda av nya kunder som är mer eller mindre seriösa. Personligen har jag inte blivit ombedd att lämna handpenning.
Japp, det tror jag också, och det är nog inte kul eller enkelt att bli nedringda heller såklart. Jag har inte heller blivit ombedd att göra det, vad gäller Rolex.

Fast ”vi noterar ditt intresse” har de sagt två gånger till mig och sedan ringt och erbjudit klockan efter rätt lång väntan.

Tillbaka
Topp