• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

126710BLRO på Jubiléelänk. Ni som fick köpa den av svensk AD, vad hade ni för historik och hur länge fick ni vänta?

Min absoluta drömklocka, men törs inte riktigt be min AD om den ännu med risk för ett stort nej. Redan handlat två klockor av dem varav en mer attraktiv modell i klass med BLRO.
 
126710BLRO på Jubiléelänk. Ni som fick köpa den av svensk AD, vad hade ni för historik och hur länge fick ni vänta?

Min absoluta drömklocka, men törs inte riktigt be min AD om den ännu med risk för ett stort nej. Redan handlat två klockor av dem varav en mer attraktiv modell i klass med BLRO.
Varför skulle du inte våga be om den?
Vad spelar ett nej för roll? Då vet du ju iallafall vad som gäller.
Bättre det än vänta åratals medan man "Står på listan"
 
126710BLRO på Jubiléelänk. Ni som fick köpa den av svensk AD, vad hade ni för historik och hur länge fick ni vänta?

Min absoluta drömklocka, men törs inte riktigt be min AD om den ännu med risk för ett stort nej. Redan handlat två klockor av dem varav en mer attraktiv modell i klass med BLRO.
Det rör sig så fort, så svårt att säga numera.

Fördel är förstås att dom gillar dig, om du redan fått ta ut en het. Nackdel med att få ut en het till, är att dom kanske vill se lite mer från dig och inte bara ge dig heta modeller utan motprestation 🙂

Fråga hur det ser ut och beroende på svaret, vad som isf skulle krävas för att du ska få den X månader/år snabbare. Affärsrelation med tydlig, transparant och trevlig kommunikation är sällan fel.
 
Senast ändrad:
I investeringssyfte är det mycket bättre att investera i rolex modeller som har slutat produceras ? Jämfört med nya modeller?
Vilka sidor rekommenderar ni för att se information om olika klockor? Dom enda jag vet är wewatches och watchcharts.
 
I investeringssyfte är det mycket bättre att investera i rolex modeller som har slutat produceras ? Jämfört med nya modeller?
Vilka sidor rekommenderar ni för att se information om olika klockor? Dom enda jag vet är wewatches och watchcharts.
Med risk för att låta lite dryg, men om du frågar efter investeringsklocksråd i ett entusiastforum så kanske du frågar på fel ställe… jag vågar gissa att få här tycker att klockor ska köpas och gömmas undan. Men vad vet jag.
 
Med risk för att låta lite dryg, men om du frågar efter investeringsklocksråd i ett entusiastforum så kanske du frågar på fel ställe… jag vågar gissa att få här tycker att klockor ska köpas och gömmas undan. Men vad vet jag.
Vart ska man annars fråga? På flashback där dom sitter med klockor från Ur och penn? Man bor helt enkelt i fel land.
 
Vart ska man annars fråga? På flashback där dom sitter med klockor från Ur och penn? Man bor helt enkelt i fel land.
Haha där fick du till det.

Högst personligt, men jag är av åsikten att en klocka ska man använda, annars kan det väl lika gärna vara. Och om man är för rädd för att använda en klocka som man äger, betyder det troligtvis att man verkligen inte har råd med den egentligen.
 
Med risk för att låta lite dryg, men om du frågar efter investeringsklocksråd i ett entusiastforum så kanske du frågar på fel ställe… jag vågar gissa att få här tycker att klockor ska köpas och gömmas undan. Men vad vet jag.
Att det finns en 155 sidor lång tråd för just den typen av frågeställningar tycker jag tyder på att att det trots allt finns en och annan här som också är intresserade av de aspekterna...
 
Haha där fick du till det.

Högst personligt, men jag är av åsikten att en klocka ska man använda, annars kan det väl lika gärna vara. Och om man är för rädd för att använda en klocka som man äger, betyder det troligtvis att man verkligen inte har råd med den egentligen.
Jag har nog råd med mer än majoriten av folk i tråden. Jag har en 126610Lv som jag använder. Jag har tänkt köpa 6-7 stycken till. Jag behöver ju inte använda allihopa. Jag vill liksom ha några miljoner ska ruttna bort av inflationen. Och aktier är skrattretande. Klockor tycker jag ändå är roligt och intressant och fina. Så varför inte investera i det.
 
Jag har nog råd med mer än majoriten av folk i tråden. Jag har en 126610Lv som jag använder. Jag har tänkt köpa 6-7 stycken till. Jag behöver ju inte använda allihopa. Jag vill liksom ha några miljoner ska ruttna bort av inflationen. Och aktier är skrattretande. Klockor tycker jag ändå är roligt och intressant och fina. Så varför inte investera i det.
Som någon skrev häromdagen - om du har trevligare attityd får du säkert hjälp.

Med den arroganta ton du har, kommer du i alla fall inte få mina åsikter.
 
Jag har nog råd med mer än majoriten av folk i tråden. Jag har en 126610Lv som jag använder. Jag har tänkt köpa 6-7 stycken till. Jag behöver ju inte använda allihopa. Jag vill liksom ha några miljoner ska ruttna bort av inflationen. Och aktier är skrattretande. Klockor tycker jag ändå är roligt och intressant och fina. Så varför inte investera i det.
Finns så många memes jag vill posta som svar här men hittar dom inte nu
 
Jag har nog råd med mer än majoriten av folk i tråden. Jag har en 126610Lv som jag använder. Jag har tänkt köpa 6-7 stycken till. Jag behöver ju inte använda allihopa. Jag vill liksom ha några miljoner ska ruttna bort av inflationen. Och aktier är skrattretande. Klockor tycker jag ändå är roligt och intressant och fina. Så varför inte investera i det.
Då är det väl bara att handla på?
Pengarna ska ju ut från banken och nån miljon hit eller dit kvittar ju enl dig.

Tips är väl att gå på högkvalitativa auktioner och botanisera.
Där betalar du garanterat inte mer än dagens marknadsvärde.
 
Ja varför inte.
Kom drt fram.om denna var äkta eller fejk?

Kan man se den som ett historiskt document mer än just AddeH så bör den väl ha lika mycket samlarvärde som Maos Stalins eller Hirohitos gamla dinkor
Jag vet inte vad man ska tro. Har för mig att det inte finns någon bild på honom där han bär armbandsur. Det talar väl emot den. Men det hindrar väl inte någon urhandlare från att få för sig att gravera en gåva och skänka den gissar jag. Föreställer mig att det är svårt att vara säker på hur det ligger till. Men jag har inte gjort någon djupdykning i detta.
 
Att det finns en 155 sidor lång tråd för just den typen av frågeställningar tycker jag tyder på att att det trots allt finns en och annan här som också är intresserade av de aspekterna...
Kolla tillbaka till innan 2015/2016 så kan du nog räkna på en hand full hur många såna frågor det fanns. När prisracet började så kom "investerarna". Tråkigt, för det är flertalet profiler som gått inkognito, blivit mindre aktiva, tyckt det blivit ett för dyrt intresse och rövslickeri sen dess. Mer och roligare GTGer där man inte var orolig för rånrisk etc på samma sätt. Tråkigt utveckling på världens roligaste hobby
 
Jag har nog råd med mer än majoriten av folk i tråden. Jag har en 126610Lv som jag använder. Jag har tänkt köpa 6-7 stycken till. Jag behöver ju inte använda allihopa. Jag vill liksom ha några miljoner ska ruttna bort av inflationen. Och aktier är skrattretande. Klockor tycker jag ändå är roligt och intressant och fina. Så varför inte investera i det.
kolla Insta, där hänger andra flöjtar som också tror de är först i Klondyke…... Finns massa spännande konton med diagram, tabeller och säkra klockportföljer……..bättre mannavett bär ingen man utom kunskap….heter det ju. Så frågan är varför någon som gnetat ihop kunskap över många år….ska dela den gratis till profitörer?

79D086B3-9C56-46FD-A4A8-A133EA01A788.png
17C0B4A8-DF62-4376-9F74-D01280F12D5D.jpeg
 
Batman fick inte ens lägsta bud på 140 (168 med provision), trots fullset och servad 2021. Någon som tittat på den och kan komma med inspel om skick?

 
Batman fick inte ens lägsta bud på 140 (168 med provision), trots fullset och servad 2021. Någon som tittat på den och kan komma med inspel om skick?

Vet inte vad Bokad I Butiken betyder.

Möjligtvis att någon köpt för lägstabud?
 
Lite benchmark till alla 114060-säljare på forumet - 112850kr för denna. Förstås betalar majoriteten klart mer via Kaplans än via C2C.

 

Girigheten fortsätter. AD fortsätter sälja till flippare... göttttttt
Vad kostar den över disk? 100 nåt?
 
Tillbaka
Topp