• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

No worries :) Jag hade inga förväntningar alls på varken bra eller dåligt bemötande. Jag är alldeles för okunnig i detta och hade inte förstått i förväg att det inte var självklart att man skulle få ställa sig på väntlista. Så jag blev mest lite paff av att bli misstänkliggjord på ett sätt som man inte är van vid i en kundrelation. Det var lite klumpigt av dem, då jag har köpt (Tudor-) klockor tidigare från Krons, som ingår i samma koncern (?) på något vis. De hade kunnat inleda med den frågan. Jag är väl en lättkränkt medelålders man antar jag och får ta på mig det.
Konstigt att de förutsätter att deras kunder inte vill ha produkterna själva utan ska sälja dem.
 
Allt som kostar premium beg gör det av en anledning.
Ingenting är omöjligt. Frågan är väl om det är värt besväret plus väntan och ev prishöjningar jmfrt med att betala marknadsvärde idag.

Det kan bara DU svara på utifrån dina personliga kriterier.
Absolut, jag har haft ögonen på en ett tag och nu på senare tid har de ju kommit ner lite i pris så det är inte jättedyrt längre.

Var mest nyfiken på hur det ser ut för övriga. Kanske favoriseras man utifrån utseende, etnicitet osv.
 
Konstigt att de förutsätter att deras kunder inte vill ha produkterna själva utan ska sälja dem.
Egentligen inte, ta bara denna som exempel 🙂 Är väl det som AD vill undvika i den mån det går

 
Enig, dessutom @JDQ så tror jag inte en 36:a med jubilee och stålring är representativt att använda som kötidsindikator, då den inte är en populär kombination i huvud taget
Kunde ställa mig på kö på exakt den konfigurationen i höstas. Svart dj 36a står en polare i kö i snart 12 mån (sagt var 8)… så tror det fortfarande är lite av ett lotteri
 
Hade då den kinesiska medelklassen ökat såsom det ser ut idag?
Jag vet inte.

Antalet dollarmiljonärer I Kina föväntas dubbleras mellan 2021-2026 enl denna artikel
Vill 10% av dem ha Rolex så är det slutsålt

Mycket intressant artikel. För ett par år sedan följde jag en seminarium som hölls av Hans Rosling där han beskrev hur Indien och Kina bla kommer bli rikare med tiden.
 
Sedan när började Care of Carl med pre owned? 😅
Idag, uppenbarligen. Köpet gjordes dock i januari.


😅

Klart klädbutiken ska börja sälja klockor. Är detta samma tecken som när taxikillarna ger börstips?
Viss skillnad, va? CoC har sedan tidigare sålt nya klockor, man köper upp gripenbro och har därmed en med kunskap inhouse blir det bara ännu bättre för CoC!?
 
Mycket intressant artikel. För ett par år sedan följde jag en seminarium som hölls av Hans Rosling där han beskrev hur Indien och Kina bla kommer bli rikare med tiden.
Att tillverkare av lyxprylar som vill överleva om 30-50år kan bortse från vad Europa/USA vill ha och koncentrera sig på att mätta efterfrågan och design som går hem i Kina/Indien/Asien är en lågoddsare.
 
Egentligen inte, ta bara denna som exempel 🙂 Är väl det som AD vill undvika i den mån det går

Finns en som är uttagen i februari -23 till salu. Hen blir ju portad på en gång.
 
Denna skulle jag fått köpa över disk vid bergströms för ett par dagar sen. Är ej själv speciellt attraherad av modellen så jag avböjde, men var förvånad ändå att det fanns sportstål över disk. Är just denna så impopulär?
1678282905406.png
 
Denna skulle jag fått köpa över disk vid bergströms för ett par dagar sen. Är ej själv speciellt attraherad av modellen så jag avböjde, men var förvånad ändå att det fanns sportstål över disk. Är just denna så impopulär?
1678282905406.png
Detta är väl knappast vad gemen man menar med Rolex sport.
Är det 36 eller 41mm?
Har du handlat där förut eller var detta något som låg framme för vemsomhelst?
 
Det var väl ett sådär förstaerbjudande.
Vet den släta stålglasringen och Oyster anses som mindre eftertraktat än vitguld och på jubilee.
Dessutom 36mm.

Gillar du klockan så köp.
Billigare från ÅF lär det väl knappast bli.

Tycker den är helt okej så jag var nog lite småsugen. Men jag är egentligen ute efter en annan modell så skulle förmodligen tröttna på den snart. Och jag vill inte sälla mig till skaran som köper allt de får tag i för att sälja direkt.
 
Tycker den är helt okej så jag var nog lite småsugen. Men jag är egentligen ute efter en annan modell så skulle förmodligen tröttna på den snart. Och jag vill inte sälla mig till skaran som köper allt de får tag i för att sälja direkt.
Varför inte?
Knappast att du tjänar mer än till en Ikeakorv om ens det.
Plus att du nu har Köphistorik,och kanske gör någon annan här på forumet glad.

Men det är en del pengar att spekulera med,speciellt om du redan nu känner att det inte är helt 100 rätt.
 
Ur dagens Borås tidning.

Daniel ser ett ökat klockintresse bland den yngre generationen och märker en uppåtgående trend där allt fler väljer att lägga en slant på att renovera gamla klockor, hellre än att köpa nytt.
– Vi märker skillnad mot bara för ett år sedan då det var ett galet tryck på lyxklockor och folk köpte hej vilt, men så är det inte riktigt idag.

Daniel är Daniel från Jälmers ur i Borås


Vet inte om det är en betalvägg eller inte då jag prenumererar
 
Tillbaka
Topp