• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Vilken av dessa modeller tror ni håller bäst andra handvärde inom 1-2 år? Jag vet att det är omöjligt att säga, Men vad tror ni? Alla i full set
"Köp den du tycker är snygg" svar undanbedes
116610LV Hulk
126710 BLNR Batman
16750 Pepsi (1993)
126610lV starbucks
Borde väl vara Pepsi och hulk som håller bäst med tanke på att dom inte tillverkas med? Iallafall inte dom äldre modellerna

Vilken av dessa modeller tror ni håller bäst andra handvärde inom 1-2 år? Jag vet att det är omöjligt att säga, Men vad tror ni? Alla i full set
116610LV Hulk
126710 BLNR Batman
16750 Pepsi (1993)
126610lV starbucks
Borde väl vara Pepsi och hulk som håller bäst med tanke på att dom inte tillverkas med? Iallafall inte dom äldre modellerna
Fulast av dom alla men förmodligen den som håller bäst värdeutveckling sett till om man hade köpt den ny så spekulerar jag i hulk men beggad ej oklarr. Mest prisvärd helt klart 16750 med vitguldsindex, i toppskick lär den säljas på en mer stabil nivå.

116610LV Hulk
126710 BLNR Batman
16750 Pepsi (1993)
126610lV starbucks
Det finns värdekurvor på C24. Kollat där?

116610LV Hulk
126710 BLNR Batman
16750 Pepsi (1993)
126610lV starbucks
Inte för att jag är nån expert, men om huvudsyftet är att förlora minst pengar så skulle jag själv köpt en 16750 i fint skick.
Säkert håller även hulken värdet bra, men fallhöjden är nog större där.

Sen kan man flippa utan att bli svartlistad av AD:n menar du?
Yes stämmer.
Detta är för att säkerställa att man verkligen är en klockfanatiker utav sig och inte går in som en ”gråhandlare” och just därför är gränsen på 5 år där AD kan fråga dig efter klockan som har inhandlats med en bild av dagens eller att dom kanske till och med ber dig att komma in med den när man ska hämta ut en ny klocka.

Pratade nyligen med Nymans och Krons på telefon.
Angående Rolex GMT modellerna.
Pepsi väntetid 36-48 månaders väntetid.
Batgirl väntetid 24-36 månaders väntetid.
Fick samma svar från båda.
Ifall någon är sugen så kan ni åka in och skriva upp er isåfall.

Pratade nyligen med Nymans och Krons på telefon.
Angående Rolex GMT modellerna.
Pepsi väntetid 36-48 månaders väntetid.
Batgirl väntetid 24-36 månaders väntetid.
Fick samma svar från båda.
Ifall någon är sugen så kan ni åka in och skriva upp er isåfall.
Om 24-48 månader kan hypen vara i full gång igen och då kan tonen vara en annan.
ändå intressant om de nu är beredda att ta intresseanmälningar.. för inte så länge sen kunde man knappt köa på en Datejust.
The times they are a-changin’

Om 24-48 månader kan hypen vara i full gång igen och då kan tonen vara en annan.
ändå intressant om de nu är beredda att ta intresseanmälningar.. för inte så länge sen kunde man knappt köa på en Datejust.
The times they are a-changin’
Det vet man aldrig som sagt, med tanke på hur ekonomin rör sig just nu är det tufft hur slutet av året kommer bli kring klockor.

Men när det gäller bergströms behöver man vara lite mer bekant med dom för att överhuvudtaget kunna göra en förfrågan.
Resterande AD handlar säger nej till att lägga upp sig på ”listan”.
När jag väl frågade om stål modellerna i rolex var det helt omöjligt.
Men Two Done och hel guld som day date verkade det finns möjlighet till.
Bra information att dela med sig tycker jag ifall någon är sugen på att hugga i.

Senast ändrad:
De ska alltså dubblera antalet produktionsställen? Undrar om det också innebär en dubblerad volym..

Det är nog tyvärr lite optimistiskt. Rolex har, enl artikeln, 30 000 anställda och deras pop up fabrik ska anställa 300 personer. Så någon dramatisk ökning kan man nog inte hoppas på.

Det är nog tyvärr lite optimistiskt. Rolex har, enl artikeln, 30 000 anställda och deras pop up fabrik ska anställa 300 personer. Så någon dramatisk ökning kan man nog inte hoppas på.
Ska de kunna sälja klockor om 50år borde de göra tvärtemot och dra ner production till hälften.
Ligger klockor tillsalu för vemsomhelst kommer 75%av morgondagens kunder inte vilja ha dem.

• Like
Reactions: PJZ
Var inne på Krons idag, såg att ett par fick beställa 2 klockor var och möjligheten att sätta upp sig på listan.
Låter inte rimligt med tanke på att resterande AD handlare har stängt sina listor?
Antar lång väntetid men forfarande låter orimligt? Någon som har en förklaring?

Var inne på Krons idag, såg att ett par fick beställa 2 klockor var och möjligheten att sätta upp sig på listan.
Låter inte rimligt med tanke på att resterande AD handlare har stängt sina listor?
Förmodligen bra kunder med en viss historik och relation med AD i fråga?

Trevliga, rika, verkar vilja köpa utan att veta vad som är hett eller ej.

Tillbaka
Topp