• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Var inne på Krons idag, såg att ett par fick beställa 2 klockor var och möjligheten att sätta upp sig på listan.
Låter inte rimligt med tanke på att resterande AD handlare har stängt sina listor?
Antar lång väntetid men forfarande låter orimligt? Någon som har en förklaring?
Vänta 6 månader sen kan du beställa från hela Rolex katalog.. 🤩
 
Var inne på Krons idag, såg att ett par fick beställa 2 klockor var och möjligheten att sätta upp sig på listan.
Låter inte rimligt med tanke på att resterande AD handlare har stängt sina listor?
Antar lång väntetid men forfarande låter orimligt? Någon som har en förklaring?
De fick alltså skriva upp sig på varsin Rolex efter att ha köpt fyra andra klockor? Det verkar rätt osannolikt annars om de fått köpa fyra Rolex och skriva upp sig på ytterligare två. Dvs. sex totalt.
 
De fick alltså skriva upp sig på varsin Rolex efter att ha köpt fyra andra klockor? Det verkar rätt osannolikt annars om de fått köpa fyra Rolex och skriva upp sig på ytterligare två. Dvs. sex totalt.
Va? Det enda jag kan läsa mig till är 2 personer som fått beställa totalt 4 klockor. Vad innebär detta? Kölista? Handpenning? Köp över disk? Den enda som kan förtydliga är @Watchfreak93 innan teorierna börjar spåra 😂

Och om dessa två har fått skriva upp sig på listan på 2 klockor var så är ju detta inget uppseendeväckande alls.
 
Va? Det enda jag kan läsa mig till är 2 personer som fått beställa totalt 4 klockor. Vad innebär detta? Kölista? Handpenning? Köp över disk? Den enda som kan förtydliga är @Watchfreak93 innan teorierna börjar spåra 😂

Och om dessa två har fått skriva upp sig på listan på 2 klockor var så är ju detta inget uppseendeväckande alls.
Instämmer, försökte bara förstå vad @Watchfreak93 menar 🙄
 
Va? Det enda jag kan läsa mig till är 2 personer som fått beställa totalt 4 klockor. Vad innebär detta? Kölista? Handpenning? Köp över disk? Den enda som kan förtydliga är @Watchfreak93 innan teorierna börjar spåra 😂

Och om dessa två har fått skriva upp sig på listan på 2 klockor var så är ju detta inget uppseendeväckande alls.
Dom fick alltså skriva upp sig på lista utan handpenning.
Dom köpte ingen klocka.
Ursäkta för att man var otydlig där.
 
Dom fick alltså skriva upp sig på lista utan handpenning.
Dom köpte ingen klocka.
Ursäkta för att man var otydlig där.
Tack för det. Att de fick skriva upp sig betyder inte så mycket i sig. De är inte garanterade en klocka ändå. Däremot skulle jag bli förvånad om de fått skriva upp sig på heta modeller bara sådär.
 
En Daytona stål panda modell och någon sky
Daytona stål är mycket otroligt faktiskt. Men då är frågan vad vi vet egentligen om den personens relation/historik med mera?

Sedan blir ju diskussionen roligare om vi får bekräftat att personen får ut sin stål daytona i närtid, annars betyder ju lista ingenting som sagt.
 
Senast ändrad:
Watches and wonders 2023 I Geneva
Om man åker dit den 27/3 tror ni det finns någon möjlighet att man kan få köpa en av deras nya modeller? Det står på sidan att dom kommer sälja Rolex klockor där. Och det är ju event och dom ska släppa sina nya modeller.
 
Börjar det inte snart bli dags att skapa ett underforum enbart för Rolex i säljesavdelningen på vårt eminenta forum? Var och varannan klocka som är till salu är ju en Rolex. Verkar inte vara många som säljs och nya dyker upp hela tiden. Har suget efter begagnade Rolex till överpris tvärdött?
 
Var inne på Krons idag, såg att ett par fick beställa 2 klockor var och möjligheten att sätta upp sig på listan.
Låter inte rimligt med tanke på att resterande AD handlare har stängt sina listor?
Antar lång väntetid men forfarande låter orimligt? Någon som har en förklaring?
Kända bra kunder som har en fin historik.
Någon från frugans närmsta familjekrets, en säljare som då vill ha extra poäng hos frugan sin.
Bror till bruden säljaren är kär i.
Ja, finns nog många reasons till varför ….
Sen vet vi ju inte här vilka dessa är, vad dom beställt, om beställningen är en bekräftad beställning eller bara intresse lista vilket inte är helt samma sak.
Överens kan vi iaf vara om att ”Averege Joe” går inte in i butiken och bara beställer 2-4 st eftertraktade Rolex bara sådär.
 
Hur tror ni världsekonomin just nu kommer påverka klockmarknaden? Många submariner börjar gå tillbaka till mer normala priser (andra hand) 116610lv har tappat ca 26% senaste året. Tror ni att det som händer i USA kommer göra att klockorna går upp i pris igen? Om nu folk börjar tappa förtroende för bankerna.
 
Hur tror ni världsekonomin just nu kommer påverka klockmarknaden? Många submariner börjar gå tillbaka till mer normala priser (andra hand) 116610lv har tappat ca 26% senaste året. Tror ni att det som händer i USA kommer göra att klockorna går upp i pris igen? Om nu folk börjar tappa förtroende för bankerna.
Tja...

Vill 0.1% av Kinas befolkning köpa en ny Rolex så blir det ingen över till oss andra.

Eller 0.4%av USAs Eller 0.1% av Indiens......

När och om efterfrågan avmattas på nya lyxklockor så kommer produktionen trappas ner.
Ingenting är värre än att ha hela katalogutbudet tillsalu för vemsomhelst om det är meningslösa lyxpryttlar vi talar om.
Gissar jag
 
Tja...

Vill 0.1% av Kinas befolkning köpa en ny Rolex så blir det ingen över till oss andra.

Eller 0.4%av USAs Eller 0.1% av Indiens......

När och om efterfrågan avmattas på nya lyxklockor så kommer produktionen trappas ner.
Ingenting är värre än att ha hela katalogutbudet tillsalu för vemsomhelst om det är meningslösa lyxpryttlar vi talar om.
Gissar jag
Man e ju trött på att aldrig kunna köpa en ny rolex i butik fan (sport modellerna). Sen är det riktigt tråkigt att dom stängt listor så man kan inte ens stå i kö.
 
Man e ju trött på att aldrig kunna köpa en ny rolex i butik fan (sport modellerna). Sen är det riktigt tråkigt att dom stängt listor så man kan inte ens stå i kö.
Varför det?
Inget personligt. Bara affärer.
Fanns det klockor för vemsomhelst skulle de tappa minst hälften av kunderna samt ha noll merförsäljning av iskall skit.

Det finns ingen brist på Rolexklockor som fortfarande tillverkas.
 
Nee jag fattar din poäng. Men för dom flesta är det bara affärer. Jag skulle vilja köpa för orginalpris så man kan bära klockan p använda den och inte känna att man betalar dubbelt för vad den kostar i butik.
 
Nee jag fattar din poäng. Men för dom flesta är det bara affärer. Jag skulle vilja köpa för orginalpris så man kan bära klockan p använda den och inte känna att man betalar dubbelt för vad den kostar i butik.
Spelar väl ingen roll vad den kostar?

Hade den kostat hälften hos Gråis hade du då fortfarande köpt hos ÅF?

Nej var ärlig och säg du vill ha gratis pengar och känna du gjort en Bra Affär,vs gett Någon Annan vinst.

Det vill jag också men inser en näringsidkare har noll intresse av att ge bort pengar utan motprestation
 
Nee jag fattar din poäng. Men för dom flesta är det bara affärer. Jag skulle vilja köpa för orginalpris så man kan bära klockan p använda den och inte känna att man betalar dubbelt för vad den kostar i butik.
Att krypa efter (vad som låter) en otrevlig AD eller betala lite mer till en enligt egen erfarenhet trevlig gråis är i min värd en rätt enkelt val.

Men då ser jag inte en klocka som en investering utan något jag tycker om.
 
Även om jag läser varenda sida i denna tråden så förstår jag fortfarande inte vad det var som hände för några år sedan när begagnade klockor blev dyrare än nya klockor. Visst Asien och ökad efterfrågan och allt det där. Jag föreställer mig att efterfrågan på klockor har ökat successivt även förut i takt med ett ökat välstånd och då har det tydligen inte varit något problem att öka produktionen. Eller har efterfrågan varit konstant mellan 1905-2016?
 
Tillbaka
Topp