• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Denna tavla ska visst också vara borta nu. RIP.

DB20B5EA-F14B-4022-A18E-0FEF905C1DA4.jpeg
Och denna också
20220722_152934.jpg

Jag tänker varje år att Rolex ska göra en total retake på Cellini-konceptet och göra något helt nytt, tom nytt namn. Visserligen har dom skalat ned, så kanske är nöjda som det är. Känns som att dressare är på gång att bli hetare och då ligger det fint i tiden att lansera.

Milgauss känns ju rimlig för en uppfräschning med ny ref.

Bubblare - the death of destro

Jag hade iaf lite känsla för Cellini, men i övrigt fel 🙂

Fick samtal från min tyska AD idag, de hade fått in för många Daytonas med vit tavla så de skulle rea ut dom med 20%. Funderar på att slå till faktiskt. Kan eventuellt lösa någon mer om någon är intresserad.

Det är Bucherer på April Strasse 1, Hamburg om någon vill kolla med dom.

Fick samtal från min tyska AD idag, de hade fått in för många Daytonas med vit tavla så de skulle rea ut dom med 20%. Funderar på att slå till faktiskt. Kan eventuellt lösa någon mer om någon är intresserad.

😂

Nej tack, jag är bara intresserad om de är extra dyra och svåra att få tag i.

20% off?? Är de 2015 igen ?

När tror ni att vi kan se på dom första Daytona (visnings ex) i butik ?
Det har väl varit så nu i ett antal år att Rolex trycker ut dom nya modellerna direkt efter presentationen, så har jag för mig att det nu är.
Var väl inte riktigt så för 15år sedan.

När tror ni att vi kan se på dom första Daytona (visnings ex) i butik ?
Det har väl varit så nu i ett antal år att Rolex trycker ut dom nya modellerna direkt efter presentationen, så har jag för mig att det nu är.
Var väl inte riktigt så för 15år sedan.
Enligt Hodinkee kommer dem första Daytona till AD i september och oktober beroende på material.

Min omvärldsbevakning spår pyspunka på marknaden. På utländska forum skrivs det om ökad tillgänglighet hos AD, köp och sälj på klocksnack svämmar över av sport rollar.

Tradera ikväll: 62k, känns rekordbilligt trots okänd servicehistorik och slitage.

Hur skavs förresten text bort på tavlan? Särskilt när den ”endast legat i lådan alla dessa år”?

57A2293E-E881-4753-A0A1-E0B019D4A12A.jpeg

Bilagor

• ED404CB7-EF37-4D0E-B36F-4A249676FC98.jpeg
    ED404CB7-EF37-4D0E-B36F-4A249676FC98.jpeg
    234 KB · Visningar: 18
  • 25D47D48-36B7-42E3-A1F7-FCC83FF24D29.jpeg
    25D47D48-36B7-42E3-A1F7-FCC83FF24D29.jpeg
    116.2 KB · Visningar: 18
Svårt att vara 100% men jag gillar inte datumförstoringen, avståndet mellan krona och triangel kl 12 samt hur långt ut på glasringen siffrorna sitter..

Det kan ju vara bilderna som luras men det var också en del konstiga budgivare på denna auktion, inte minst den som vann som helt saknade omdömen.

Svårt att vara 100% men jag gillar inte datumförstoringen, avståndet mellan krona och triangel kl 12 samt hur långt ut på glasringen siffrorna sitter..

Det kan ju vara bilderna som luras men det var också en del konstiga budgivare på denna auktion, inte minst den som vann som helt saknade omdömen.
Ser inte ut som 100% rätt "font" på siffrorna i datumet heller. Ettan har t.ex inte dom små strecken på toppen/botten.
Kan inte rätt namn för det 😁

Kan så klart vara bilden som är dålig, men ser klart konstigt ut.

Känner också att den där är märklig. Men fair enough - svårt med bilder och kan inte få upp annonsen och svårt att zooma på ovan bild med skärpa.

Nedan är jmf med en annan 2000, förvisso skarpare och bättre bild, men som ni säger känns både placering på ring och font i datum office. Vad säger @SWC

Kan någon som sparat annonsen som favorit gå in på den och anmäla i efterhand?

84DC1857-CD38-4768-9230-5F5CF5915555.png
164A557A-D289-442B-AB00-5063387E0697.png

Tillbaka
Topp