Enlundgren
Basic
Nej! Det bästa är en färdigrepad klocka, då behöver man inte fundera mer över detBara bra för personen/personerna som köper klockan i andra hand. De sparar ju klockan till någon annan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej! Det bästa är en färdigrepad klocka, då behöver man inte fundera mer över detBara bra för personen/personerna som köper klockan i andra hand. De sparar ju klockan till någon annan.
Visst! Men ibland så vill man göra lite "skada" själv.Nej! Det bästa är en färdigrepad klocka, då behöver man inte fundera mer över det
För en sub skulle jag inte oroa mig för andrahandsvärdet, repor eller inte.Bara bra för personen/personerna som köper klockan i andra hand. De sparar ju klockan till någon annan.
Kändes lite så bara.Ja det var elakt att göra narr av någon som bara vill skydda sin klocka som är skapt för att klara vatten, stötar, repor, slag. Ser det inte som ryggdunkande, snarare en reaktion på vad som efterfrågades.
Vill även minnas att Teddy Baldessarre diskuterar räddslan att skada sin klocka här:
Men här är svar på frågan:
WATCHSHELLS ROLEX EXPLORER 124273 36MM OYSTER WATCH PROTECTION FILM : Savor Your Timepieces, WatchShells
WatchShellsToolkit.Patented Film.Guide.The Original FrontierScratch Resistance.Boasts excellent scratch resistance.Waterproof.Unaffected by the waves of an ultrasonic cleaner.Non-yellowing.After a 1,000-hour test, there is virtually no color difference.Clean Removal.Leaves no residue after...watchshells.com
Tyvärr tror jag inte att det finns något skydd till din klocka. Vilket är lite synd. Det hade varit rätt praktiskt med ett sådant för den som vill bära klockan även när man riskerar att slå emot saker hårt eller repa klockan ordentligt (som tex när man dyker). (Nackdelen är dock att man inte kan använda vridringen). CWC, vars klockor fortfarande används av UKs försvarsmakt, har ett plastskydd men jag har aldrig sett något liknande till Rolex.
Ska väl förtydligas att när man säger att man ska "använda" den inte är synonymt med att vara vårdslös.Med risk för att trampa på lite ömma tår, men kan tänka mig att de som skriver att man ska använda sin klocka som den ’tool watch’ den är, även är de som ratar en repad begagnad klocka med lite för mycket ’patina’?
Stämmer inte in på mig i alla fall, jag gillar 30+ år gamla grejer med rejäl patina, dock med bevarade ursprungsformer på boettenMed risk för att trampa på lite ömma tår, men kan tänka mig att de som skriver att man ska använda sin klocka som den ’tool watch’ den är, även är de som ratar en repad begagnad klocka med lite för mycket ’patina’?
Som du nämner då är ett diskussionsforum. Förefaller högst naturligt att medlemmar argumenterar för sina åsikter.Vad är det ens att diskutera? (Jo jag vet att det är ett diskussionsforum, men i denna tråden är det väl inte detta som skall diskuteras?)
Var och en gör väl som man vill? Känns som att det genomgående är en liten klick som skall "förklara" för oss övriga hur vi bör göra med våra klockor
Hur många repiga enmiljoners SUVAR ser ni ute på en stenig och lerig skogsväg eller åker?
Lugn nu för fasiken, plasten måste på först
Skulle inte förvåna mig alls om det kommer en efter sommarsemestrarna.Med tanke på den totala och fullständiga kollapsen av svenska kronan, tror vi att det kommer att bli en ytterligare prishöjning under kommande veckor/månader?
Det lär det säkert bli. Det är ju inte bara valutan utan även andra ökade kostnader.. Sett att t ex Omega höjt ett flertal gånger senaste året och detsamma gäller säkert konkurrenterna. T ex min Omega SMP 300 Sedna/stål kostade 76k (69 efter prut) i januari 2022, listpris nu 101 200:- galet. Andra lyxvarumärken som LV t ex har höjt flera gånger och stora höjningar senaste året.. t ex en Horizon resväska på hjul har gått från 2000 euro till 2800 .. sjukt. När höjde Rolex senast? Lär säkert bli 10-12% nästa gång. minst..Med tanke på den totala och fullständiga kollapsen av svenska kronan, tror vi att det kommer att bli en ytterligare prishöjning under kommande veckor/månader?
Det lär det säkert bli. Det är ju inte bara valutan utan även andra ökade kostnader.. Sett att t ex Omega höjt ett flertal gånger senaste året och detsamma gäller säkert konkurrenterna. T ex min Omega SMP 300 Sedna/stål kostade 76k (69 efter prut) i januari 2022, listpris nu 101 200:- galet. Andra lyxvarumärken som LV t ex har höjt flera gånger och stora höjningar senaste året.. t ex en Horizon resväska på hjul har gått från 2000 euro till 2800 .. sjukt. När höjde Rolex senast? Lär säkert bli 10-12% nästa gång. minst..
Blir ju tokigt att jämföra äpplen & päron men Omega har ju fortfarande ett rätt stort gap upp prismässigt om man jämför med "motsvarande" Rolex som är daytonan på 170kJa alltså man blir inte riktigt klok på Rolex. Snart känns det som att Omega har gått förbi dem prismässigt. Jag menar en Speedmaster för 100.000 SEK nu liksom.
Ja alltså man blir inte riktigt klok på Rolex. Snart känns det som att Omega har gått förbi dem prismässigt. Jag menar en Speedmaster för 100.000 SEK nu liksom.
Blir ju tokigt att jämföra äpplen & päron men Omega har ju fortfarande ett rätt stort gap upp prismässigt om man jämför med "motsvarande" Rolex som är daytonan på 170k
Även om man tar SMP mot Sub så är det rätt stor prisskillnad.
Jag hoppas att folk på riktigt inte sätter fula plastskydd på sina klockorDessa är rätt coola juh, hade ett sådant skydd på min Victornix swizz Army Klocka
Kan vara bra ifall man ska ut på stan i pike tröja, förvilla buset
Absolut har dem det.Min observation var väl bara precis som en del andra att Omega verkligen har steppat upp sin prissättning det senaste, mer än Rolex känns det ju som.
Jag undrar vad som händer när lite damm och skräp har letat sig in under "skyddet"Dessa är rätt coola juh, hade ett sådant skydd på min Victornix swizz Army Klocka
Jag undrar vad som händer när lite damm och skräp har letat sig in under "skyddet"
Breitling har inte stått still, över 90' för en Top Time B01 på läder och över 100' för en Premier B01. Omega positionerar uppenbart sin Speedmaster där. Vad som är mest prisvärt får var och en avgöra. Daytona listar 172' vilket är avsevärt mer men det spelar ingen roll då den ändå inte går att köpa för det. Tudor är bra bang for buck men ändå inte på riktigt på den nivån.Ja alltså man blir inte riktigt klok på Rolex. Snart känns det som att Omega har gått förbi dem prismässigt. Jag menar en Speedmaster för 100.000 SEK nu liksom.
Om man inte vågar använda sin klocka till vad den faktiskt är byggd för att klara av (om vi bortser från buset) så undrar jag om man öht skall köpa en sådan?Dessa är rätt coola juh, hade ett sådant skydd på min Victornix swizz Army Klocka
WTF.Dessa är rätt coola juh, hade ett sådant skydd på min Victornix swizz Army Klocka