Helt säkert kontrollerar dom servicebehovet men tror dom bara servar dom klockor som har behov av det.Är de inte värt att lägga dessa extra slantar för att få en nyservad klocka samt tryggheten med att handla från en AD?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt säkert kontrollerar dom servicebehovet men tror dom bara servar dom klockor som har behov av det.Är de inte värt att lägga dessa extra slantar för att få en nyservad klocka samt tryggheten med att handla från en AD?
Kan tycka att det är från fall till fall. Nu tar ju Bucherer ut helt vansinniga priser, däremot som jag läst mig till så är det upp till resp. AD att sätta priset för en CPO. Och beroende på ålder och skick kan nog en extra slant för en ordentlig service kännas rimligtKan bara du själv svara på.
Jag tycker inte det.
Då är jag med.CPO är inte lanserat i alla länder ännu.
När det väl är är det är kravet CPO om dom ska sälja pre-owned.
Däri ligger den stora fördelen med CPO.Finns väl en poäng i upplägget om det skulle ge förtur till mer svåråtkomliga modeller där handlaren sedan köper tillbaka CPO-klockan man införskaffat först.
Ett litet ekosystem hos AD.
Rolex har gjort en poäng av att inte kunna köpa in och sälja nyare än tre år för att undvika att AD säljer "till sig själv" för att sedan kunna handla in till CPO och sedan lägga på en ordentlig vinst.Och min gissning är att det blir fritt fram för att sälja beg nyare än tre år som inte kan bli CPO om de äldre är det.
Jag tror ju som vanligt tvärt emot.Rolex har gjort en poäng av att inte kunna köpa in och sälja nyare än tre år för att undvika att AD säljer "till sig själv" för att sedan kunna handla in till CPO och sedan lägga på en ordentlig vinst.
Tror att man antingen deltar i CPO eller inte. Dvs. de kommer inte att kunna ha en hylla i samma butik med CPO klockor kontra ej CPO. Det jag däremot tvekade på tidigare är att jag tror inte att deltagande i CPO är ett krav för att få fortsätta som Rolex AD och samtidigt sälja pre-owned. Men, den som lever får se
Det jag går efter är vad "vår gemensamma AD" här i stan har sagt (men mycket verkar fortfarande oklart)Jag tror ju som vanligt tvärt emot.
CPO på det som är 3+år.
Yngre säljs med kvarvarande fabriksgaranti tillsammans med det som inte anses passa in för CPO I den "Numer fristående BegButiken som absolut inte har något med RolexSA att göra" om riktlinjer förbjuder försäljning av dessa under samma tak som nyförsäljningen
För inte tror du att ÅFs kommer låta Gråhandlare utanför "nätverket" ta alla vinstpengar som de nyare begklockorna idag genererar?
Men som sagt. Vi får se hur denna såpopera utvecklar sig.
Jämförde priset på den senaste klockan jag köpte mot en CPO i liknande skick(något sämre) dock är den jag köpte servad för ca 2 år sedan men borde inte påverka så mycket i övrigt samma tillbehör utöver CPO paketet och vanligt servicecert på min. Hade jag köpt den via CPO hade jag betalat strax över 50k extra och då pratar vi om en klocka för under 100k så över 50% dyrare. För mig är inte den tryggheten värd 50k men har man pengar i överflöd kanske det är.Är de inte värt att lägga dessa extra slantar för att få en nyservad klocka samt tryggheten med att handla från en AD?
Är detta alltså Rolex CPO som lanserades '22 och implementerats under '23? Även nämnvärt att det är individuell prissättning som gäller. Dvs. Rolex sätter inga priser.Jämförde priset på den senaste klockan jag köpte mot en CPO i liknande skick(något sämre) dock är den jag köpte servad för ca 2 år sedan men borde inte påverka så mycket i övrigt samma tillbehör utöver CPO paketet och vanligt servicecert på min. Hade jag köpt den via CPO hade jag betalat strax över 50k extra och då pratar vi om en klocka för under 100k så över 50% dyrare. För mig är inte den tryggheten värd 50k men har man pengar i överflöd kanske det är.
Kikade vad bucherer tog. Förstår att det är individuell prissättning men för att få en uppfattning. Verkar inte finnas så många att titta på ännu men vet du fler handlare i Europa tar jag gärna emot namn då det är kul att se ungefär hur priserna blir.Är detta alltså Rolex CPO som lanserades '22 och implementerats under '23? Även nämnvärt att det är individuell prissättning som gäller. Dvs. Rolex sätter inga priser.
Nymans/Krons har haft Certified Pre-owned länge men Rolex Pre-Owned har inte dragit igån ännu.Ser att de ligger ut en 114060 från 2016 hos NYMANS för 150K verkar vara en CPO klocka
Nymans kallar sedan tidigare hela sektionen för Certified Pre-Owned - dvs inte bara Rolex. Gissar att det blir ändring på det, när Rolex CPO kommer.Ser att de ligger ut en 114060 från 2016 hos NYMANS för 150K verkar vara en CPO klocka
Förmodligen jag som är ute och snurrarNymans kallar sedan tidigare hela sektionen för Certified Pre-Owned - dvs inte bara Rolex. Gissar att det blir ändring på det, när Rolex CPO kommer.
Med det sagt, så tror jag inte den där är CPO, men jag är kanske ute och snurrar.
Inte Rolex CPO,däremot såld med Nymans egna garantier.Förmodligen jag som är ute och snurrar
Luktar värdeökningHörde ett rykte idag av en vän som varit hos AD - att Rolex har stora problem med att få till färgsättningen på BLRO’s bezel, får tydligen kasta en hel del bezels som inte blir som dom skall (dock bör väl inte detta vara någon speciell kostnad) han sa även att det är på en nivå att Rolex kanske överväger att ta sluta producera refen -låter osannolikt elelr vad tror ni?
Hörde ett rykte idag av en vän som varit hos AD - att Rolex har stora problem med att få till färgsättningen på BLRO’s bezel, får tydligen kasta en hel del bezels som inte blir som dom skall (dock bör väl inte detta vara någon speciell kostnad) han sa även att det är på en nivå att Rolex kanske överväger att ta sluta producera refen -låter osannolikt elelr vad tror ni?
Källa: ”Trust me bro”?Fick höra dom hade dragit ner produktionen med så mycket som 75% - kan väl inte stämma? Och nej jag äger inte klockan själv så detta är inget försök att hypea upp den
Va ju AD som sa detKälla: ”Trust me bro”?
Vilken ÅF och vem där?Va ju AD som sa det
Inte Rolex CPO,däremot såld med Nymans egna garantier.
Precis som alla andra begklockor de har tillsalu.
Ja det ska kosta när det ska vara fint.Hade det varit CPO så hade den kostat 175k
Så olika men en gissning feb-mars får du den. En vän fick på 2v. Men då kände han en som kände en i butiken.Någon som vet vad det är för Vänge tid på Submariner nuförtiden? Fick i alla fall ställa upp mig på en Starbucks i veckan. Försökte fråga lite om väntetiderna men fick inte ens en ”ballpark” gissning från säljaren.