• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex - Tråden där ni diskuterar ”värdeökning”, listor, orättvisor och spåkulor

Sorry men jag tycker det är rätt av AD utifrån annonserna du lagt upp med oanvända och mer eller mindre eftertraktade klockor, uppenbart att du inte köpt för att använda.

Edit: cred att du delar med dig av det. Intressant att se att det faktiskt går till sådär ”på riktigt”
När jag satt ned och pratade med en säljare på Krons förra året var han tydlig med att det går till så här. Bra med lite transparens, oavsett vad man nu tycker om arbetssättet.

Jag har varit väldigt off på sista tiden gällande klockor...
Hur tänker ni nu för tiden? Jag har en Explorer 216570 som är från 2017 fullset från Rob i toppenskick.
Den förvaras endast och blir inte använd, så känner att det är lite onödigt att den ligger och dammar.
känns som att jag egentligen borde sälja den och köpa en till hoj för pengarna 😅

Hur tänker ni nu för tiden? Jag har en Explorer 216570 som är från 2017 fullset från Rob i toppenskick.
Den förvaras endast och blir inte använd, så känner att det är lite onödigt att den ligger och dammar.
känns som att jag egentligen borde sälja den och köpa en till hoj för pengarna 😅
Min filosofi är att allt jag äger ska användas… annars är det lika bra att ge bort eller sälja det.
Du hittar säkert någon som är intresserad av att köpa din Explorer.

Kan bara du svara på men har man registrerat sig här så har man väl ändå ett riktigt klockintresse? Du kanske ångrar dig om du säljer menar jag. Har du haft den sen ny 2017 så skulle jag verkligen tänka igenom det.

Den är 42mm och bärs väl true to size?! Jag själv har bara testat den korta stunder hos AD så jag är väl inte rätt person att uttala mig kring hur den bärs. Men det intryck jag fått när jag testat är att den är för stor för mig
Bortsett från mina sparvfötter till handleder så upplever jag den som rätt klumpig, både till storlek och vikt. Möjligt att det är en vanefråga och att den känns bättre med ett sizat armband. Men ijmf med 16570 så är hoppet stort.

A just det, den bärs som 42 eller större?
Boetten på Explorer II:an är inte så nämnvärt mycket större än på GMT:n, däremot så är ration mellan tavla/bezel i förhållande till boettstorleken som gör att den upplevs som större på handleden. Funkar dock bra på mina 16cm handleder. Ett satans fantastiskt ur som du bör satsa på om du blir erbjuden en från AD:n. Köpte min som walk-in precis när den släpptes, så tror inte att det ska vara några större svårigheter att få tag på en i dagens marknad.
6FB61019-6B15-4618-BBF8-7A0F04F95665.jpeg

Hämtade min 124060 från ADn idag.
Hörde hur de pratade med en annan kund om en eventuell höjning på 10-15% på listpriser i sverige som en ren valutajustering pga kronans värde.. någon som hört något liknande?

Hämtade min 124060 från ADn idag.
Hörde hur de pratade med en annan kund om en eventuell höjning på 10-15% på listpriser i sverige som en ren valutajustering pga kronans värde.. någon som hört något liknande?
Spekulerats en del om just detta men tror det saknats fakta. Mer att faktumet att svaga kronan bidrar till obalans i listpriser mot andra länder och att det vore rimligt att det justeras..

Edit - grattis till en trevlig klocka! Klassiska frågan, blev det en smärtfri väntan?

Spekulerats en del om just detta men tror det saknats fakta. Mer att faktumet att svaga kronan bidrar till obalans i listpriser mot andra länder och att det vore rimligt att det justeras..

Edit - grattis till en trevlig klocka! Klassiska frågan, blev det en smärtfri väntan?
mm håller med.
mycket smärtfri, beställde 1/4 och de sa 5-8månader, så ganska spot on :)

Tillbaka
Topp